Maps ervaringen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Maps ervaringen

Bericht door Marantz » vr 08 jun 2012, 10:44

Graag verneem ik jullie ervaringen met Maps, of het goed werkt, of alles in te stellen is zoals via snelwegen (snelste tijd), via binnenwegen (kortste afstand), alternative routes, en is er bijv. POI (points of interest) aanwezig of dient dat achteraf aangekocht te worden zoals Parco Polo die Garmin heef (het is tenslotte Garmin software).
Is de stem duidelijk, zijn er map functies zoals 3D, is er file melding met alternative route, ect. ect.
Laat svp weten wat je ervan denk.........
Laatst gewijzigd door Marantz op vr 08 jun 2012, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Maps ervaringen

Bericht door Up&Go » vr 08 jun 2012, 10:57

Maps doet het wat mij betreft prima. Duidelijk stem (keus tussen vrouw of man), start redelijk snel op en rekent ook de routes snel door. Aanwijzingen via de speakers van de auto dus is niet te missen want de muziek wordt gedempt als hij of zij wat gaat zeggen. Diverse waarschuwingen in te stellen bijvoorbeeld maximum snelheid maar helaas klopt dit erg vaak niet. Ik rij vaak een weg waar je volgens maps 50 mag terwijl je er gewoon 80 mag en dat al jaren! Er zitten standaard al veel POI's in en zelfs als je tank leeg raakt wil maps je naar het dichtstbijzijnde tankstation leiden. File-meldingen zitten erin en je kan inderdaad in 2d en 3d kijken. Ik ben er erg over te spreken en ondanks het wat kleinere scherm dieet het systeem niet veel onder voor andere (ingebouwde) systemen zoals bij VW of BMW die ik allemaal heb gehad. Voor deze meerprijs zeker waar voor je geld. Updaten trouwens via je PC waarbij je met een akte-code tegen een zeer aantrekkelijke korting updates kunt kopen.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Maps ervaringen

Bericht door Psycho_Mantis » vr 08 jun 2012, 11:13

Mijn was na 2 weken spontaan overleden...
De dealer heeft nu me hele auto nodig om het probleem op te lossen kennelijk.

Voor dat hij kapot ging vond ik het overigens een prima ding.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Maps ervaringen

Bericht door dubbel-UP! » vr 08 jun 2012, 15:17

Psycho_Mantis schreef:Mijn was na 2 weken spontaan overleden...
De dealer heeft nu me hele auto nodig om het probleem op te lossen kennelijk.

Voor dat hij kapot ging vond ik het overigens een prima ding.
Werkt voortreffelijk, slechts 1 maal een hapering gehad. Tijdens de rit naar Italië bleef het beeld "bevroren". Was niet meer te bedienen, ook aan/uit toets functioneerde niet meer.
Tot zover bekend, nietwaar Psycho_Mantis?

Ik heb hem toen van de houder afgehaald en met een dun voorwerp de reset knop ingedrukt aan de onderzijde. Herstartte meteen en werkte daarna weer feilloos.
Waarom deze hapering? Geen idee, maar dat is me bij de TomTom ook eens gebeurd..................

Toch ben ik uiterst tevreden met het apparaat. Genoeg mp3-tjes op de MicroSD om retourtje Italië met gemak uit te zingen........
Wat betreft de berekening van de benodigde tijd van de route is deze ook nauwkeuriger dan de TomTom, die week nog wel eens wat af........

Dus al met al zeer positief :P
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Maps ervaringen

Bericht door Up-Jury » vr 08 jun 2012, 16:23

Kijk dat zijn berichten :) ikzelf ben ook aardig tevreden met Navigon, ik gebruik hem vooral voor de muziek die extra wordt versterkt. Heb em al 1 keer gebruikt om me lease auto weg te brengen en Navigonnetje deed het prima, zelfs in de trein terug :)

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Maps ervaringen

Bericht door Psycho_Mantis » za 09 jun 2012, 19:21

dubbel-UP! schreef:
Psycho_Mantis schreef:Mijn was na 2 weken spontaan overleden...
De dealer heeft nu me hele auto nodig om het probleem op te lossen kennelijk.

Voor dat hij kapot ging vond ik het overigens een prima ding.
Werkt voortreffelijk, slechts 1 maal een hapering gehad. Tijdens de rit naar Italië bleef het beeld "bevroren". Was niet meer te bedienen, ook aan/uit toets functioneerde niet meer.
Tot zover bekend, nietwaar Psycho_Mantis?

Ik heb hem toen van de houder afgehaald en met een dun voorwerp de reset knop ingedrukt aan de onderzijde. Herstartte meteen en werkte daarna weer feilloos.
Waarom deze hapering? Geen idee, maar dat is me bij de TomTom ook eens gebeurd..................

Toch ben ik uiterst tevreden met het apparaat. Genoeg mp3-tjes op de MicroSD om retourtje Italië met gemak uit te zingen........
Wat betreft de berekening van de benodigde tijd van de route is deze ook nauwkeuriger dan de TomTom, die week nog wel eens wat af........

Dus al met al zeer positief :P
Mijn Navigon is vervangen door de dealer, het beeld was bevroren en na een reset keerde hij terug naar exact hetzelfde scherm.
Heb nu een nieuwe en het werkt gelukkig weer perfect

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Maps ervaringen

Bericht door Ron UP » zo 10 jun 2012, 04:17

Over t algemeen ben ik uiterst tevreden over de PID , duidelijke boordcomputer, uitstekende radio ook sd card prima, en carkit ook prima te verstaan, bluetooth verbinden uitmuntend snel.
De navi is op zich goed, ook met TMC, maar soms berekent hij raar. Omdat ik nu iedere dag naar t ziekenhuis moet, zijn we afgelopen 2 weken de meest gunstige route aan te zoeken geweest. Iedere keer krijg ik dezelfde 3 voorstellen maar tijdens het rijden, hersteld hij continue. Hij staat op snelte route ingesteld maar als je bv nog 20 km moet rijden en nog 20 minuten, zegt hij bv dat je de snelweg afmoet, alternatieve route berekend hij dus, je zou zeggen een snellere route omdat hij daarop ingesteld staat.
Maar als je die roue dan neemt, en je kijkt naar de resterende km's en tijd, zie je vaak dat je bv 22 km nog moet rijden en een minuut extra, vind ik raar....
Enja, voor de rest staat alles goed ingesteld :D

Maar ik ben een beetje eigenzinnig van nature dus neem vaak zijn voorstel niet over, omdat ik nu de weg wel weet naar het ziekenhuis hahaha

Voor de rest een prima navi, snel met opstarten, route berekenen, en duidelijke detailoverzichten, ook met in en uitvoegen naar een andere snelweg bv.

Top apparaatje wel!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

arjanheuvel
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 15:50

Re: Maps ervaringen

Bericht door arjanheuvel » ma 11 jun 2012, 16:39

Ik vind het op zich een top apparaat.

Het enige waar ik erg veel last van heb, is dat wanneer ik muziek luister dat ding steeds maar: PAS OP! roept, en ik kan nergens vinden hoe ik dat uit moet krijgen.

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik dit uit krijg?


GR Arjan

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Maps ervaringen

Bericht door Ron UP » ma 11 jun 2012, 16:51

Dan moet je je melding uitzetten , bij maximale snelheidsoverschrijdingen :D

Oja welkom hier hahaha

Mss kun je je ff voorstellen, zijn we hier gek op hihi
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps ervaringen

Bericht door oubaasje » ma 11 jun 2012, 17:43

arjanheuvel schreef: Het enige waar ik erg veel last van heb, is dat wanneer ik muziek luister dat ding steeds maar: PAS OP! roept, en ik kan nergens vinden hoe ik dat uit moet krijgen.

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik dit uit krijg?


GR Arjan
als je de snelheidslimiet (30, 50, 80, 100, 120) op de weg die je rijdt niet overschrijdt kun je rustig naar de muziek blijven luisteren zonder dat je PAS OP of LET OP hoort
Ad

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Maps ervaringen

Bericht door dubbel-UP! » ma 11 jun 2012, 17:52

oubaasje schreef:
arjanheuvel schreef: Het enige waar ik erg veel last van heb, is dat wanneer ik muziek luister dat ding steeds maar: PAS OP! roept, en ik kan nergens vinden hoe ik dat uit moet krijgen.

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik dit uit krijg?


GR Arjan
als je de snelheidslimiet (30, 50, 80, 100, 120) op de weg die je rijdt niet overschrijdt kun je rustig naar de muziek blijven luisteren zonder dat je PAS OP of LET OP hoort
Ad
Zo is het maar net, ............... maar effe zoeken op dit forum zal je versteld staan van de reeds hierover besproken items. Het is dus uit te zetten, effe zoeken.... :) ;)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Maps ervaringen

Bericht door High-up! » ma 11 jun 2012, 20:35

Af en toe herkent hij mijn telefoon niet direct. Ben er nog niet uit of dit door mijn telefoon komt, of door de Navigon aangezien het de ene keer oplost door de Navigon opnieuw op te starten en de andere keer mijn Apple.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Maps ervaringen

Bericht door piet48 » wo 13 jun 2012, 18:03

Hoi
Ik heb een vraag omdat ik er niet uitkom,wij gaan binnenkort naar Bosnië-Herzogovina naar de plaats Krupa (Krupi na Vrbasu).Nu kan ik wel navigeren naar Banja-Luka maar niet naar Krupa,immers wanneer ik de K intik verlicht het scherm op op het schermpje je heb dan donkere letters en verlichte letters en dan kom ik niet verder hij stopt ermee na de K.Hoe navigeer ik naar die plaats dan? Of doe ik wat verkeerd ik zie of weet geen andere instellingen.Is er iemand die het weet?
Grt Piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Maps ervaringen

Bericht door Up&Go » wo 13 jun 2012, 18:37

High-up! schreef:Af en toe herkent hij mijn telefoon niet direct. Ben er nog niet uit of dit door mijn telefoon komt, of door de Navigon aangezien het de ene keer oplost door de Navigon opnieuw op te starten en de andere keer mijn Apple.
Datzelfde heb ik ook af en toe, heb een Iphone 4.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » wo 13 jun 2012, 19:01

piet48 schreef:Hoi
Ik heb een vraag omdat ik er niet uitkom,wij gaan binnenkort naar Bosnië-Herzogovina naar de plaats Krupa (Krupi na Vrbasu).Nu kan ik wel navigeren naar Banja-Luka maar niet naar Krupa,immers wanneer ik de K intik verlicht het scherm op op het schermpje je heb dan donkere letters en verlichte letters en dan kom ik niet verder hij stopt ermee na de K.Hoe navigeer ik naar die plaats dan? Of doe ik wat verkeerd ik zie of weet geen andere instellingen.Is er iemand die het weet?
Grt Piet
Google maps geeft aan dat Krupa de Tsjechische Republiek is, Krupa - Bosnië-Herzogovina kent Google maps niet, misschien dat het daar in zit ?

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Maps ervaringen

Bericht door piet48 » wo 13 jun 2012, 22:08

Hoi
Als ik Google Maps pak als Europakaart kom ik er wel aan in Krupa onder
Banja Luka op of aan de 661,neem ik ANWB routeplanner kom ik er ook maar met mijn maps en more kom ik niet verder als Banja Luka maar Sarajevo kent hij wel.Heb nog geprobeerd om die plaatsnaam in het Bosniesch in te tikken maar dat lukt ook niet.
Men zegt ook dat ik geen satellietverbinding heb als ik door Slovenië heen gaat.Heb daarom maar voor de zekerheid een kaart gekocht en mijn mobielprovider gebruik ik voor mijn ipad heeft mijn vrouw ook wat te doen en moet het te realiseren zijn en dat allemaal voor een bruiloft van een dag,blijf er wel een paar dagen en plak er een paar dagen Graz,Salzburg ertegen aan.en tellen of turven hoeveel Uppies ik tegen kom vanaf Oostenrijk.Weet gelijk hoe onze Up het houdt op die reis.
Grt Piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » do 14 jun 2012, 04:09

Men zegt ook dat ik geen satellietverbinding heb als ik door Slovenië heen gaat.
Satelietverbinding heb je over de hele wereld, of het nu een telefoon, sat nav, of laptop is.
Kaarten (gedetaileerd) is wat anders, maar verbinding heb je........

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Maps ervaringen

Bericht door dubbel-UP! » do 14 jun 2012, 15:45

piet48 schreef:Hoi
Als ik Google Maps pak als Europakaart kom ik er wel aan in Krupa onder
Banja Luka op of aan de 661,neem ik ANWB routeplanner kom ik er ook maar met mijn maps en more kom ik niet verder als Banja Luka maar Sarajevo kent hij wel.Heb nog geprobeerd om die plaatsnaam in het Bosniesch in te tikken maar dat lukt ook niet.
Men zegt ook dat ik geen satellietverbinding heb als ik door Slovenië heen gaat.Heb daarom maar voor de zekerheid een kaart gekocht en mijn mobielprovider gebruik ik voor mijn ipad heeft mijn vrouw ook wat te doen en moet het te realiseren zijn en dat allemaal voor een bruiloft van een dag,blijf er wel een paar dagen en plak er een paar dagen Graz,Salzburg ertegen aan.en tellen of turven hoeveel Uppies ik tegen kom vanaf Oostenrijk.Weet gelijk hoe onze Up het houdt op die reis.
Grt Piet
Ben wel benieuwd of je veel Uppie's spot. Wij zijn namelijk net terug uit Italie, via Duitsland en Oostenrijk.
Op de heenweg 0 UP!'s gezien, noppes....
Op de terugweg 2....... (en een vrachtwagen vol nieuwe) viel dus op dat het er erg weinig waren, had er gedacht meer te zien....... Succes! :)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » do 14 jun 2012, 16:58

Ben wel benieuwd of je veel Uppie's spot. Wij zijn namelijk net terug uit Italie, via Duitsland en Oostenrijk.
Op de heenweg 0 UP!'s gezien, noppes....
Op de terugweg 2....... (en een vrachtwagen vol nieuwe) viel dus op dat het er erg weinig waren, had er gedacht meer te zien....... Succes! :)
Denk met de huidige hoeveelheid auto's op de Nederlandse en Internationale wegen het wel een jaar of meer gaat duren voordat je UPs, of wat voor nieuw model dan ook, met regelmaat gaat tegen komen.

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Maps ervaringen

Bericht door Ritish » zo 17 jun 2012, 13:22

Up&Go schreef:
High-up! schreef:Af en toe herkent hij mijn telefoon niet direct. Ben er nog niet uit of dit door mijn telefoon komt, of door de Navigon aangezien het de ene keer oplost door de Navigon opnieuw op te starten en de andere keer mijn Apple.
Datzelfde heb ik ook af en toe, heb een Iphone 4.
ik heb hetzelfde met mijn iphone 4 wat een gedoe om het weer gekoppelt te krijgen je kan beter eerst je bluetooth op je telefoon aanzetten en dan maps and more anders valt hij weg en word het weer een drama.
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Plaats reactie