Maps ervaringen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Maps ervaringen

Bericht door up! » za 30 jun 2012, 23:09

CBdicX schreef:Zou het niet zo zijn dat er voor bepaalde landen gedetaileerde kaarten beschikbaar zijn ?
Ik heb gezocht op de Navigon site, maar kan geen gedetailleerdere kaarten van Noorwegen vinden. Inmiddels heb ik onze route wel uitgestippeld met de papieren landkaart, dus het komt wel goed :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 01 jul 2012, 07:56

up! schreef:
CBdicX schreef:Zou het niet zo zijn dat er voor bepaalde landen gedetaileerde kaarten beschikbaar zijn ?
Ik heb gezocht op de Navigon site, maar kan geen gedetailleerdere kaarten van Noorwegen vinden. Inmiddels heb ik onze route wel uitgestippeld met de papieren landkaart, dus het komt wel goed :)
Je kunt dit wel melden bij Navigon, wie weet komen ze met een oplossing.
En ach, denk maar zo, via de ouderwetse manier heeft het ook wel wat :D

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: Maps ervaringen

Bericht door Jason » zo 01 jul 2012, 10:40

ook ik heb een vraagje, ik heb de kortingscode gebruikt voor de update van 2 jaar.
inmiddels heb ik via de mail de factuur ontvangen, heb binnen 7 dagen betalen aangevinkt.
omdat ik niet zoveel begrijp van dit soort dingen, vraag ik mij af waar ik kan zien of ik daadwerkelijk de 2 jaars update heb gekocht, ik kan dit nergens vinden in het apparaat of in mijn Navigon.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 01 jul 2012, 11:26

Jason schreef:ook ik heb een vraagje, ik heb de kortingscode gebruikt voor de update van 2 jaar.
inmiddels heb ik via de mail de factuur ontvangen, heb binnen 7 dagen betalen aangevinkt.
omdat ik niet zoveel begrijp van dit soort dingen, vraag ik mij af waar ik kan zien of ik daadwerkelijk de 2 jaars update heb gekocht, ik kan dit nergens vinden in het apparaat of in mijn Navigon.
Staat er op de factuur "Navigon Fresh (Maps)" ?
Volgens de site krijg je de komende 24 maanden "regelmatig" updates, en die zal je niet krijgen als dit account niet aktief is.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps ervaringen

Bericht door oubaasje » zo 01 jul 2012, 13:00

Jason schreef:ook ik heb een vraagje, ik heb de kortingscode gebruikt voor de update van 2 jaar.
inmiddels heb ik via de mail de factuur ontvangen, heb binnen 7 dagen betalen aangevinkt.
omdat ik niet zoveel begrijp van dit soort dingen, vraag ik mij af waar ik kan zien of ik daadwerkelijk de 2 jaars update heb gekocht, ik kan dit nergens vinden in het apparaat of in mijn Navigon.
als 't goed is moet je van Navigon een bevestigingsemail krijgen als teken dat je betaling ontvangen is.
Als je het tablet via usb op je PC aansluit kan je via Freshmap zien of je inderdaad de update gekocht hebt.
Ook op de navigon site kan je met je wachtwoord en je gebruikerscode (meestal het emailadres) via MyNavigon zien hoe het met de status van je bestelling is.
Ad

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Maps ervaringen

Bericht door inMnUppie » zo 22 jul 2012, 13:57

Hoi,

Ik heb nu 3 weken mijn UP! Om de kortingscode te verzilveren, moet binnen 30 dagen na ingebruikname, heb ik de Navigon aan de PC gehangen. Deze begon direct te zeuren om updates. Backup + update software ging goed. FresMaps code verzilveren ging ook nog goed. Heb betaald en de updates gevonden. Toen ging het mis...
Tijdens de Q2 update kwam een foutmelding en hing de Navigon zich op, verloor USB connectie...
USB connectie is niet meer mogelijk... Navigatie al helemaal niet meer :( Er loopt nu een garantiegeval via PON... Hopenlijk krijg ik gewoon zonder zeuren een nieuwe en dan weer de korting op de updates. Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Heeft iemand anders FreshMaps problemen gehad tijdens het installeren van kaarten?

P.S. als het Maps & More werkt, dan werkt het prima, leuk en handig systeem.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps ervaringen

Bericht door oubaasje » zo 22 jul 2012, 14:54

inMnUppie schreef: Tijdens de Q2 update kwam een foutmelding en hing de Navigon zich op, verloor USB connectie...
USB connectie is niet meer mogelijk... Navigatie al helemaal niet meer
Probeer het nog eens, misschien dat het nu wel lukt
Ad

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Maps ervaringen

Bericht door stUp! » zo 22 jul 2012, 16:20

Heeft de PID geen hard reset knopje?

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Maps ervaringen

Bericht door inMnUppie » ma 23 jul 2012, 12:05

stUp! schreef:Heeft de PID geen hard reset knopje?
Ja, een klein gaatje aan de onderkant wat je met een paperclip kunt indrukken.
Heb ik gedaan, maar helpt niet.
PID bleef continue crashen en opstarten, om de tien seconden, totdat de batterij leeg was.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Maps ervaringen

Bericht door inMnUppie » ma 23 jul 2012, 12:11

oubaasje schreef:
inMnUppie schreef: Tijdens de Q2 update kwam een foutmelding en hing de Navigon zich op, verloor USB connectie...
USB connectie is niet meer mogelijk... Navigatie al helemaal niet meer
Probeer het nog eens, misschien dat het nu wel lukt
Ad
Heb het de volgende dag, dus na alles afsluiten en weer opstarten (PC en PID) nogmaals geprobeerd.
Windows 7 komt iedere keer met een melding dat er iets niet goed is met het USB apparaat en dat ie geen connectie kan maken.
Ook mounten in de auto, gaf geen resultaat, toen heb ik moed opgegeven en het bij de garage gemeld.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Brains
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 19:38
Locatie: Heerlen

Re: Maps ervaringen

Bericht door Brains » di 24 jul 2012, 18:58

Mijn 30 dagen termijn met die freshmap code is verlopen door mijn eigen schuld. Is het alleen die 24 maanden kaart update die ik nu misloop?

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Maps ervaringen

Bericht door inMnUppie » do 26 jul 2012, 12:41

inMnUppie schreef:Hoi,

Ik heb nu 3 weken mijn UP! Om de kortingscode te verzilveren, moet binnen 30 dagen na ingebruikname, heb ik de Navigon aan de PC gehangen. Deze begon direct te zeuren om updates. Backup + update software ging goed. FresMaps code verzilveren ging ook nog goed. Heb betaald en de updates gevonden. Toen ging het mis...
Tijdens de Q2 update kwam een foutmelding en hing de Navigon zich op, verloor USB connectie...
USB connectie is niet meer mogelijk... Navigatie al helemaal niet meer :( Er loopt nu een garantiegeval via PON... Hopenlijk krijg ik gewoon zonder zeuren een nieuwe en dan weer de korting op de updates. Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Heeft iemand anders FreshMaps problemen gehad tijdens het installeren van kaarten?

P.S. als het Maps & More werkt, dan werkt het prima, leuk en handig systeem.
Nou, dat is nog eens onverwachte service van een autogarage! Afgelopen vrijdag het probleem gemeld, maandag morgen heeft mij vader de UP plus kapotte PID naar de garage gebracht (altijd handig zo'n vader ;), de garage wil natuurlijk even testen of ik geen fouten heb gemaakt ), en morgenmiddag kan ik de nieuwe gaan ophalen (hij was dus echt kapot, en nu achteraf; hij starte ooit slecht/langzaam op bij contact maken).
Dan even telefoon weer installeren en gaan... hoera!
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
Christa
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 15:28

Re: Maps ervaringen

Bericht door Christa » vr 27 jul 2012, 14:06

Hoi,

Ik weet niet of er op dit forum al naar gevraagd is (kon het niet vinden) maar staat er op de maps and more een radarverklikker?
Ik wil binnenkort naar Frankrijk op vakantie en lees dat dit verboden is. Ik denk dat het wel goed komt, maar voor de zekerheid vraag
ik het toch maar eventjes.

Bedankt voor het antwoord!
Rode High Up blue motion - 5deurs - blackpearl dashboard pad met Titaanzwart interieur

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps ervaringen

Bericht door oubaasje » vr 27 jul 2012, 14:53

Christa schreef:Hoi,

Ik weet niet of er op dit forum al naar gevraagd is (kon het niet vinden) maar staat er op de maps and more een radarverklikker?
Ik wil binnenkort naar Frankrijk op vakantie en lees dat dit verboden is. Ik denk dat het wel goed komt, maar voor de zekerheid vraag
ik het toch maar eventjes.
Standaard zit er geen radarverklikker op maar je kunt wel a raison van €29,95 (incl btw) flitspalen info downloaden.
Zie http://www.navigon.com/portal/nl/shop/a ... ktId=24607
Als je die flitspalensignalering op je M+M hebt geinstalleerd is de boete is volgens de Verkeersinformatiedienst http://www.vid.nl/buitenland.html
€ 1500 .
Overigens is een radarverklikker iets anders. Dat wordt ook uitgelegd in de site van de vid. Die zijn in de meeste landen verboden.
Als je naar Frankrijk gaat moet je ook een gevarendriehoek (als de alarmlichten niet goed werken), alcoholtest en een veiligheidsvest bij je hebben.
En als je door Belgie rijdt moet je ook een brandblusser en verbanddoos aan boord hebben (dat is sowieso verstandig).
Een gewaarschuwd mens enz. (un homme avertit en vaut deux)
Ad

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Maps ervaringen

Bericht door Piedro » vr 27 jul 2012, 18:13

Goede tips, Ad!

Mijn ervaring met Maps&More zijn positief, ik ontdek telkens weer nieuwe mogelijkheden en verborgen opties. Wel vraagt het navigatie-deel nog wat gewenning en is de routeberekening in mijn ogen niet altijd de meest optimale. Maar ik gebruik het net een paar dagen, dus waarschijnlijk gaat het al beter als ik de instellingen van het ding eens beter bestudeerd heb. Erg goed is in ieder geval de GPS-ontvangst, ook met bluetooth geen enkel probleem.

Paar zaken waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen:
- als je bijvoorbeeld 'Media' gebruikt en muziek afspeelt, kan het zijn dat het schermpje 's avonds laat veel te helder is. Als je dan naar 'Navigatie' gaat en daar kiest voor 'nacht', verandert ook de helderheid van de andere onderdelen. Zeker als het buiten donker is, rijdt dat veel prettiger. Had deze functie op 'automatisch' staan, maar wat mij betreft veranderde die veel te laat van dag in nacht (toen de zon alláng onder was).
- als je mp3's afspeelt van de sd-kaart, kun je met de knoppen op de radio wel het volume aanpassen, maar niet (zoals bij een cd of radiostations) met de rechter draaiknop naar het vorige of volgende nummer, dat gaat alleen via het touchscreen in de media-stand. Zou wat mij betreft wel handig zijn, zeker als je de navigatie gebruikt of de autogegevens wilt zien. Hoef je niet telkens terug naar het mediascherm om naar een andere track te gaan.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Maps ervaringen

Bericht door dubbel-UP! » vr 27 jul 2012, 18:21

Je hoeft ook niet terug te keren naar het media menu om een ander nummer te kiezen. Je kunt een vorig/volgend nummer kiezen met de pijltoetsen (links naast de cd sleuf)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Maps ervaringen

Bericht door Piedro » vr 27 jul 2012, 18:53

Ah, dat is erg goed om te lezen! Bedankt voor deze tip, ik ga het straks gelijk even uitproberen :D
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Maps ervaringen

Bericht door Psycho_Mantis » vr 27 jul 2012, 19:48

Piedro schreef:Ah, dat is erg goed om te lezen! Bedankt voor deze tip, ik ga het straks gelijk even uitproberen :D
Je moet wel de firmware van je maps+more eerst updaten met navigon fresh, anders gaat het niet werken. ;)

Gebruikersavatar
Christa
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 15:28

Re: Maps ervaringen

Bericht door Christa » za 28 jul 2012, 07:39

Bedankt Ad!
Rode High Up blue motion - 5deurs - blackpearl dashboard pad met Titaanzwart interieur

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Maps ervaringen

Bericht door RODON » vr 10 aug 2012, 17:44

Ik eb een probleempje, wanneer ik mijn M&M aanzet/aangaat.. Stopt na een minuut of enkele minuten mijn radio etc ermee en staat er op mijn radioschermpje "Phone" ik krijg dat met geen mogelijkheid weg zonder de bleutooth te verbreken.

Herkent iemand dit of heeft iemand een oplossing?! :)
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

Plaats reactie