handremgreep vervangen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
rousf
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: do 05 jun 2014, 20:18

handremgreep vervangen

Bericht door rousf » do 02 jul 2015, 17:53

Hoi Allemaal,

Ik wil de handremgreep vervangen door een leren die ik op de kop heb getikt.
Nu vond ik hier op het forum dat dit plug en play zou moeten zijn. Een kwestie van handrem aantrekken, palletje aan de onderkant met een smal schroevendraaiertje naar voren halen en greep naar voren eraf schuiven. Echter ik kan de greep ongeveer een centimeter naar voren schuiven, maar dan blokkeert de boel en kan ik hem niet verder schuiven. Iemand een idee/ingeveing of ervaring hiermee?
Alvast bedankt!

Fred

Gebruikersavatar
RZIXXER
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 09:40
Locatie: Heemskerk

Re: handremgreep vervangen

Bericht door RZIXXER » do 02 jul 2015, 20:57

Ik ben hier ook mee bezig geweest, liep tegen hetzelfde probleem aan.
Volgens het werkplaats handboek zou je de handrem knop eraf moeten halen/slopen en die dient dan vervangen te worden door een nieuwe. Daarna zou de hoes eraf moeten kunnen.
Ik heb het zelf uiteindelijk niet gedaan en een complete handrem met binnenwerk etc. gekocht en die erin gezet.
Vond het teveel risico dat ik alles zou slopen namelijk :D

Succes in ieder geval
Seat Mii Sport Dynamic - Nightblue Metallic - Drive Pack!
16" AEZ Xylo Titanium Gray
Eibach Pro-Kit + TT - Rubbers
VAGcom aanpassingen!

rousf
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: do 05 jun 2014, 20:18

Re: handremgreep vervangen

Bericht door rousf » vr 03 jul 2015, 06:46

Bedankt voor je reactie RZIXXER!
Na heel veel zoeken gisteren avond kwam ik via de vw up owners club (het engelse forum) op een site waar hetzelfde stond :o

http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... ing_brake/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat wordt dus eerst een knop bestellen voordat we aan de gang kunnen... hoop dat ze die op voorraad hebben :roll:

rousf
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: do 05 jun 2014, 20:18

Re: handremgreep vervangen

Bericht door rousf » di 07 jul 2015, 20:01

Vandaag eindelijk de handremknop binnen bij de dealer, moest vanuit de fabriek in Duitsland komen :o
Moet zeggen; het voelt heel raar als je de waterpomptang op die knop zet :? maar het is uiteindelijk een eitje.
De knop gaat niet kapot, maar vervormt en is er met een beetje kracht uit te wrikken.
Daarna is het een kwestie van handremgreep erover heen schuiven, nieuwe greep erop waarna je de nieuwe knop erop klikt.
Hopelijk is dit een duidelijke beschrijving voor degene die nog twijfelen of ze het zelf wel moeten doen...
Het resultaat is hier te zien: viewtopic.php?f=4&t=4765" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie