Deuren van binnenuit te openen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Deuren van binnenuit te openen

Bericht door Paulus » di 15 mei 2012, 21:03

Doe eens de test, ga in de auto zitten en doe de deuren met de AB op slot. Je kan dan 'zomaar' de deuren van binnenuit openen. Klinkt als veilig (als je in de auto zit). Maar, zet je het raam op een kier en sta je buiten en doe je de deuren op slot, dan nog kan je via de hendel de deuren openen. Ofwel, m.i. is het wel erg inbraak gevoelig dat je via de deurhendel aan de binnenkant de deur zomaar kan openen. Je bent dus met een item (van buitenaf) door de sponning van de deur zo binnen...

Ik ben dit niet gewend met andere auto's. Jullie?

Voor mijn gevoel weer een punt waar niet helemaal over na is gedacht?!? Maar wellicht kunnen jullie met op logischere gedachten zetten?

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Deuren van binnenuit te openen

Bericht door oubaasje » di 15 mei 2012, 21:30

hoe zou je het dan wel willen hebben Paulus?
Ad

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Deuren van binnenuit te openen

Bericht door šváb » di 15 mei 2012, 21:44

Een inbraakalarm, is dat wat je wilt? Geloof me die dingen werken al bij een fruitvliegje of een afvallend takje. Erg leuk midden in de nacht als de goede relatie met je buren je lief is...
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Deuren van binnenuit te openen

Bericht door Paulus » di 15 mei 2012, 22:12

oubaasje schreef:hoe zou je het dan wel willen hebben Paulus?
Ad
Nou... Zit je in de auto en je doet de deuren dicht via het knopje voor de deuren bij de raambediening, auto is van binnen uit te openen (veiligheid). Deur open en dicht, deur via AB op slot, hendel is niet te gebruiken.

Als je bedenkt dat het knopje bij de raambediening niet meer werkt als je de auto met de AB op slot doet, dan lijkt het mij technisch ook kunnen dat de hendel niet meer werkt als je deuren open en dicht doet en met de AB op slot doet. Het is tegenwoordig allemaal elektronisch, dus de mogelijkheden zijn eindeloos.

Maar dat is mijn opinie.

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Deuren van binnenuit te openen

Bericht door Paulus » di 15 mei 2012, 22:14

šváb schreef:Een inbraakalarm, is dat wat je wilt? Geloof me die dingen werken al bij een fruitvliegje of een afvallend takje. Erg leuk midden in de nacht als de goede relatie met je buren je lief is...
Inbraak alarm hoor ik toch niet als ik slaap of aan het werk ben. Op het werk staat ie te ver weg om te horen en thuis staat ie achter het huis (10 meter) in de garage. En als ik aan het winkelen ben ofzo, hoor ik het helemaal niet :D

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Deuren van binnenuit te openen

Bericht door Witte Reus » wo 16 mei 2012, 12:28

Paulus schreef: Nou... Zit je in de auto en je doet de deuren dicht via het knopje voor de deuren bij de raambediening, auto is van binnen uit te openen (veiligheid). Deur open en dicht, deur via AB op slot, hendel is niet te gebruiken.
Volgens mij werkte dat bij mijn Golf wel zo (maar ik kan me vergissen). Mochten ze je ruitje intikken dan kan het portier nog steeds niet worden geopend. Ze komen toch wel binnen maar t instappen wordt lastiger. In hoeverre dat daadwerkelijk een bijdrage levert aan inbraak/diefstalpreventie durf ik niet te zeggen maar lijkt me marginaal.

Dus dat t bij de Up niet zo is.................ik zit daar eigenlijk niet zo mee.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Deuren van binnenuit te openen

Bericht door Paulus » wo 16 mei 2012, 20:43

Ik lees net in het instructie boekje dat er een 'safebeveiliging' op de deuren zit. Ofwel, -quote- Eenmaal de knop deuren sluiten van de AB drukken, safebeveiliging activeren. Tweemaal drukken, safebeveiliging is niet ge-activeerd. De safebeveiliging stelt dat wanneer deze met 1x drukken ge-activeerd is, de portieren van binnenuit niet geopend kunnen worden.

Er staat zelfs een verwijzing naar een waarschuwing (in het boekje) dat je nooit personen in de auto moet achterlaten wanneer safebeveiliging ge-activeerd is omdat de portieren niet meer van binnenuit te openen zijn.

Dus... :roll: :!: :D

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Deuren van binnenuit te openen

Bericht door Ron UP » do 17 mei 2012, 10:30

Paulus schreef:Ik lees net in het instructie boekje dat er een 'safebeveiliging' op de deuren zit. Ofwel, -quote- Eenmaal de knop deuren sluiten van de AB drukken, safebeveiliging activeren. Tweemaal drukken, safebeveiliging is niet ge-activeerd. De safebeveiliging stelt dat wanneer deze met 1x drukken ge-activeerd is, de portieren van binnenuit niet geopend kunnen worden.

Er staat zelfs een verwijzing naar een waarschuwing (in het boekje) dat je nooit personen in de auto moet achterlaten wanneer safebeveiliging ge-activeerd is omdat de portieren niet meer van binnenuit te openen zijn.

Dus... :roll: :!: :D
Ja dat had ik ook gelezen in de handleiding, snapte werkelijk niet wat ze bedoelden hoor. :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie