Show your audio!

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Show your audio!

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 10:52

Dit topic is er voor bedoelt om te laten zien wat je allemaal aan je audio installatie hebt gedaan. Het is wellicht handig om foto's te plaatsen van de spullen die je gebruikt hebt, je ervaringen en een richtlijn met betrekking tot de kosten maakt het plaatje dan compleet. Ik heb gezien dat onderandere SuperEd de laatste tijd veel tijd en moeite in zijn audio project heeft gestoken en zo zijn er volgens mij nog wel meer. Laten we dus een centraal topic maken waarin een ieder lekker kan patsen met het eindresultaat van de inspanningen! :D

Wie begint?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Show your audio!

Bericht door GuidoUp » wo 19 mar 2014, 20:18

Ik heb een pyle woofer van 400rms achterin en een versterker van 500rms
Plus achter heb ik een compo setje geplaatst van Pioneer...
Perfect super geluid!!! En ook met db drag


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Show your audio!

Bericht door Xanderv » wo 19 mar 2014, 21:00

Ik ben bezig met de Pioneer ts-wx610a te plaatsen in het reservewiel als sub. Ik laat even weten hoe het is gegaan.

Voor ik heb een infinity reference compo setje geplaatst met zeer goed geluid
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Show your audio!

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 22:44

Geen plaatjes. :(
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Show your audio!

Bericht door Xanderv » do 20 mar 2014, 07:49

Komt vanmiddag Tom,
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Show your audio!

Bericht door GuidoUp » do 20 mar 2014, 07:51

Ala ik vandaag de auto heb gepoetst dan maak ik daarna wat mooie plaatjes..
Wordt vandaag hier 21 graden :D woei


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Show your audio!

Bericht door Xanderv » do 20 mar 2014, 07:53

Haha hier hetzelfde Guido, poetsen en ook even dorpelbescherming+kofferbakbescherming plakken.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Show your audio!

Bericht door Tom Westendorp » do 20 mar 2014, 08:47

Goed bezig mannen! Veel plezier! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Show your audio!

Bericht door GuidoUp » do 20 mar 2014, 13:36

De auto is weer lekker fris gewassen en ook zoals beloofd wat foto's gemaakt van de audio
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De kist is zoals ik al zei van pyle.. Deze heb ik al 7,5 jaar en werkt big altijd als de beste

De versterker is van rennegade de vernieuwde versie vorig jaar gekocht
Is een 4 kanaals maar is gebrucht naar een 2 en blaast super

De tweeters zijn van Pioneer icm een compo
De kastjes zitten achter de panelen en de andere speakers voren in de deur..


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Show your audio!

Bericht door Tom Westendorp » do 20 mar 2014, 14:16

Nice! Maar daardoor lijkt je interieur niet meer helemaal aan te sluiten of wel?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Show your audio!

Bericht door GuidoUp » do 20 mar 2014, 14:44

Jawel hoor alles zit perfect


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Show your audio!

Bericht door GuidoUp » do 20 mar 2014, 14:44

Aan de andere kant zit het ook zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Metsel
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 17:31

Re: Show your audio!

Bericht door Metsel » do 20 mar 2014, 15:08

Heeft er iemand ervaring met het Fender geluidssysteem van de up!? Ik heb dit ook in bestelling voor mijn UP! en lees wisselvallige verhalen.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Show your audio!

Bericht door enie-up » do 20 mar 2014, 15:57

Dit kwam er dus uit :shock: gewoon papier :doh:

Afbeelding

Afbeelding

Voor de mensen zonder soundpakket, ja ze zijn te koop ophalen in amsterdam zuid

PM en doe een bod ;)

En dit ging er bij mij in
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=3531

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Show your audio!

Bericht door StefanK-Mii » do 20 mar 2014, 17:56

Dat zijn de duurdere speakers die je kan bestellen of de instappers ?
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Show your audio!

Bericht door enie-up » do 20 mar 2014, 19:42

StefanK-Mii schreef:Dat zijn de duurdere speakers die je kan bestellen of de instappers ?
Dat zijn de standaard speakers voorzijde met de extra bestelde achterspeakers allemaal standaard van Skoda ;)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Show your audio!

Bericht door Xanderv » do 20 mar 2014, 22:29

Nou zal ik mijn kleine fotoreportage laten zien van het inbouwen van mijn Pioneer TS-WX610A.
Ik heb 1 gekocht zonder kabels dus moest alles zelf maken, maar achteraf viel het best wel mee.

Als eerste de autoradio er uit halen, waarbij je kleine platte "sleuteltjes nodig hebt om de radio los te krijgen. Ik hoorde mensen ze kopen bij de VW dealer oid.
Ik heb via een ander VW forum een handige truck gezien die super werkt ( dus heb dit niet zelf bedacht )
Link naar het forum waar helemaal staat hoe je de radio er uit haal = http://www.upownersclub.co.uk/forum/diy ... ic438.html
Ik heb een oude klantenkaart gebruikt waarvan je en de sleuteltjes maakt en heel makkelijk het frontje voor de verwarmingknoppen weg haalt.

Afbeelding

Hierna, met stekkertjes gekocht bij de skoda dealer, aansluiting in het bestaande stekkerblok gemaakt voor de achterspeakers. Een remote kabel vastgemaakt aan de remote voor de Maps and more.
Afbeelding

De speakerdraden voor links en rechtsachter samen met de remote door het dashboard getrokken naar de zekeringkast om daar vergezeld te worden door de massa kabel die vanaf de accu moest komen.
Ik heb gekozen om de speakerdraden via 1 kant te laten lopen omdat het bij een 3 deurs makkelijker is om de draden onder de achterbank door te loodsen dan beide kanten de dorpels los te halen etc.
De massakabel vanaf de accu was wel een gepruts om door het schot naar binnen te krijgen. Het beste is om de wisserarmen los te maken en er af te halen. Hierdoor kun je het plastic beschermdeel er af halen
en makkelijk bij de doorvoer komen (een rubberen ovaal in het tussenschot. Helaas zaten de armen bij mijn auto zo vast dat ze er niet af wilden dus moest ik het plastic omhoog houden en zo pielen bij het
tussenschot. Ik heb een gaatje geprikt in het bestaande rubber zodat de kabel er net doorheen kon, hierdoor blijft het geheel redelijk spatwaterdicht.

Afbeelding

Stuk plastic omhoog zodat je kunt zien waar de rubberen doorvoer zit
Afbeelding

De Massakabel kon makkelijk aangesloten worden op een vrije pool van de accu. Hierna de hele kabelmeuk naar achter door de dorpels gehaald en bij de achterspeakers (die ik nog niet heb) alvast een aftakking
gemaakt. De achterbank er uit getrokken, wat nog niet 1,2,3 gedaan is. Het lukte wel alleen niet zonder schade, dus ik kan niet adviseren om het ook te doen als je totaal geen schade wil. De achterbank zit
wel vast maar niet meer super. Toen ik alles toch open had heb ik vanaf de middenarmsteun de bedrading voor de afstandbediening van de sub ook maar netjes weg gewerkt onder de bekleding door.
Nergens zijn nog draden te zien van het geheel wat wel een pre was.

Afbeelding

Achterbank weg, kabels netjes.
Afbeelding

Aangesloten sub in het reservewiel.
Afbeelding

Dan het geluid:
Er zit zeker wel bas in het kleine apparaatje. Ik filter nu alleen de laagste tonen omdat hij wel snel last heeft van een brommerig geluid. Misschien moet ik nog een beetje kloten met de instellingen. Ik had niet verwacht dat er zoveel geluid uit het kleine ding zou komen. Heb de boel nu best laag staan omdat anders de bas snel gaat overheersen in de middenlagetonen. Ik ga er nog wat meer pielen en dan laat ik meer wetenE
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Show your audio!

Bericht door Tom Westendorp » vr 21 mar 2014, 06:06

Mooie post zeg! Maar hoe bedoel je dat je de achterbank er niet zonder schade weer in hebt kunnen krijgen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Show your audio!

Bericht door Xanderv » vr 21 mar 2014, 07:58

Aan de ene kant haakt hij. De voorkant is hij in 2 plastic dingen (soort haken). Ik weet niet hoe je die los kunt krijgen zonder die plastic dingen te beschadigen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Show your audio!

Bericht door N!jntje » vr 21 mar 2014, 08:49

Xanderv schreef:Aan de ene kant haakt hij. De voorkant is hij in 2 plastic dingen (soort haken). Ik weet niet hoe je die los kunt krijgen zonder die plastic dingen te beschadigen
Toen met Mn kofferbakverlichting inbouwen er ook 1 kapotgetrokken. Ff nieuwe halen. Bij de dealer;) is centenwerk. Ik had er 1 kapotgetrokken. Gewoon geluk hebben en je houd het heel. Anders dealer rijden en voor paar centen nieuwe kopen:)

Plaats reactie