Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bericht door enie-up » di 18 mar 2014, 17:09

Speakers voor vervangen door: Gladen M165 a 125,00 euro per set
Afbeelding

Speakers achter vervangen door: Gladen MC 165 a 75 euro per set
Afbeelding

Meer info op de website van de fabrikant
http://www.gladen.de/compo_coax.html

Totale kosten inlusief inbouw en een beetje demping materiaal 305,00 euro 8-)

Nu na een paar uurtjes op luid volume ff inspelen nu dus prima geluid en mooie strakke bas :D

Voor dat geld ik zeg doen :lol:

Als je perse wilt weten waar ik het heb laten doen dan PM, maar adres is in de buurt van Amsterdam
Ik ben heel tevreden

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bericht door N!jntje » di 18 mar 2014, 17:46

geluid zal (waarschijnlijk) zeker beter zijn. Ik ga ervanuit dat ze meer toonhoogtes aankunnen en helder zijn kwa geluid. Toch zijn de standaard speakers redelijk goed en zal ik dus niet snel de standaard boxen vervangen (ik heb een high up dus wel met boxen achter).
Wat je zegt over bass: Dan heb jij nog nooit echt bass gevoeld/meegemaakt. Want uit dit soort boxjes zul je misschien een betere bass ervaring halen dan uit de standaard boxjes, maar in deze prijsklasse zal het niet te vergelijken zijn met een subwoofer.

Daarom zal mijn keus eerder vallen op een actieve subwoofer naast het standaard high up systeem.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 17:57

Ik zag op het Britse forum iemand die alle holle ruimtes had beplakt met Dynamat. Dat scheelt denk ik ook wel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bericht door MAZE » di 18 mar 2014, 18:45

Mn citigo had ook 6 speakers en bass genoeg, ben redelijk Creabea met het instellen van een radio en ik vond het ruim voldoende klinken. Andere radio met meer instellingen zou eerst mn keuze zijn voor ik andere speakers koop. Het grootste probleem qua audio begint bij de bron, en da's de fabrieksradio die is meestal de boosdoener naar beter geluid.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bericht door Xanderv » di 18 mar 2014, 21:43

Beetje een dood topic zo, niks over het inbouwen, over het nieuwe geluid. Je hebt speakers vervangen.... Wat is het doel van het topic?
Er is niks zo gebruiker afhankelijk als geluid, en zoals de gladen zijn er zoveel compo setjes te koop.

Ik weet dat ik zo een beetje al een eigenwijze drol over kom maar dit had toch best in een actief audio topic geplaatst kunnen worden?


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bericht door Roelio » wo 19 mar 2014, 10:31

Ziet er leuk uit ! Maar zolang ik mijn meetrillen van de binnen dak plaat niet heb opgelost zoek ik niet verder xD
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 10:53

Xanderv schreef:Beetje een dood topic zo, niks over het inbouwen, over het nieuwe geluid. Je hebt speakers vervangen.... Wat is het doel van het topic?
Daar heb je op zich wel een goed punt Xander. Daarom leek het mij een goed idee om een centraal Show your audio topic te maken. 8-) Wie begint?! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

MickDegekste
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 18:52

Re: Audio upgrade voor weinig met goed geluid en bas

Bericht door MickDegekste » wo 19 mar 2014, 12:48

Ik heb gewoon maar een 12 inch woofer achterin gelegd. Deze is ondertussen al 4 auto's meegegaan. Ik luister hardcore dus heb zowieso wel power nodig en knalt nu als een malle:)

Plaats reactie