Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door CanisLupus » ma 12 mei 2014, 19:17

TwitNour schreef:Ik heb de voucher ook gehad, maar er is mij niet verteld dat die erbij zat. Heb er de eerste 30 dagen ook niet naar gekeken. De code heb ik vandaag geprobeerd maar werkt natuurlijk niet meer. Kan ik hier nog iets mee of moet ik nu echt 99 euro gaan betalen voor die tweejarige updates?
Nou ik was ook te laat en dit antwoord kreeg ik van Garmin:

Dank u zeer voor uw email.
Wij hebben de registratie gecontroleerd en hebben vast gesteld dat het apparaat op 15 december 2013 geregistreerd is.
Normaal gesproken moet de code binnen 30 dagen na eerste ingebruiksnaming geactiveerd worden.
Aangezien het veel meer als 30 dagen is, is het helaas niet mogelijk om de code opnieuw te activeren.
Wat wij u uit coulance kunnen aanbieden is een 20% kortingscode.
Gaarne vernemen wij of u deze wenst te ontvangen, hiermee kunnen wij deze code voor u aanmaken.
Mocht u nog meer vragen hebben horen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groet
__________________
NAVIGON Support Team
Floris Mulders

Dus misschien krijg je nog 20% korting, wordt dus 80 euro voor 2 jaar :( :(

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » ma 12 mei 2014, 21:09

CanisLupus schreef:
TwitNour schreef:Ik heb de voucher ook gehad, maar er is mij niet verteld dat die erbij zat. Heb er de eerste 30 dagen ook niet naar gekeken. De code heb ik vandaag geprobeerd maar werkt natuurlijk niet meer. Kan ik hier nog iets mee of moet ik nu echt 99 euro gaan betalen voor die tweejarige updates?
Nou ik was ook te laat en dit antwoord kreeg ik van Garmin:

Dank u zeer voor uw email.
Wij hebben de registratie gecontroleerd en hebben vast gesteld dat het apparaat op 15 december 2013 geregistreerd is.
Normaal gesproken moet de code binnen 30 dagen na eerste ingebruiksnaming geactiveerd worden.
Aangezien het veel meer als 30 dagen is, is het helaas niet mogelijk om de code opnieuw te activeren.
Wat wij u uit coulance kunnen aanbieden is een 20% kortingscode.
Gaarne vernemen wij of u deze wenst te ontvangen, hiermee kunnen wij deze code voor u aanmaken.
Mocht u nog meer vragen hebben horen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groet
__________________
NAVIGON Support Team
Floris Mulders

Dus misschien krijg je nog 20% korting, wordt dus 80 euro voor 2 jaar :( :(
Had jij dat ook gedaan, die korting van 20%?

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door CanisLupus » di 13 mei 2014, 06:56

Ik overweeg het nu, blijven de verkeersborden (snelheid) misschien actueel...

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » di 13 mei 2014, 07:26

Ik overweeg het ook nu.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RobertJ » di 13 mei 2014, 07:42

Probeer eens een fabrieksreset en dan op een andere pc?

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » di 13 mei 2014, 07:48

RobertJ schreef:Probeer eens een fabrieksreset en dan op een andere pc?

Sent from my XT897
Denk niet dat ie hem dan als nieuw registreert. Zou gek zijn als ik de Up zou verkopen en de nieuwe eigenaar meteen 19 euro hoeft te betalen

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door CanisLupus » di 13 mei 2014, 16:19

Nu heb ik die 20% aangevraagd.

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Frank1020 » di 13 mei 2014, 21:21

Hallo allemaal,

Ik kon geen ander topic vinden over het probleem wat ik heb met registeren. Op de website van Navigon staat er dat ik een product heb geregistreerd in januari. nu probeer ik enkele updates en nieuwe kaarten op het apparaat te zetten, maar dit gaat niet. Het programma geeft aan dat het product nog niet geregistreerd is. Als ik dan op registeren klik, geeft hij aan dat het apparaat al geregistreerd is en niet opnieuw kan registreren. Weet iemand wat ik hiermee kan doen? Ik kan nu namelijk niets aanpassen.. Op de foto staat de foutmelding:

ps. bij Navigon apparaat wisselen krijg ik weer opnieuw dezelfde melding
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (75.26 KiB) 16347 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (75.77 KiB) 16347 keer bekeken

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door CanisLupus » wo 14 mei 2014, 19:10

Lijkt me toch dat je even contact ( per e-mail) moet opnemen met Garmin support (support.nl@garmin.com). Misschien gelijk even jouw gegevens (nummer) van het apparaat doorgeven. Misschien gaat er iets fout bij Garmin.
Succes.

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Frank1020 » wo 14 mei 2014, 20:24

Ik ga het eens proberen :)

Een probleem is opgelost! Garmin service heeft het apparaat opnieuw geregistreerd en alles werkt weer :) Kan ik weer kaarten kopen :p

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Kelvinator » vr 16 mei 2014, 22:13

Leuk en aardig zo'n voucher, maar wat is het verschil tussen freshmaps eu 44 en de mappen die ik al op m'n mm heb staan.
Er staat nl bij dat het de latest maps guarantee is en ik heb gratis de q1/2014 update kunnen downloaden. Door die latest maps guarantee ga ik er van uit dat ik straks q2 ook kan downloaden?
Bij de Freshmaps eu 44 staat in de omschrijving q1/2013, lekker up-to-date zou ik zeggen?

Ergens op t forum las ik dat je alleen recht hebt op 1 update na aanschaf, maar maybe zijn er dingen veranderd. Ik gebruik overigens de Garmin Fresh programma.
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door CanisLupus » za 17 mei 2014, 14:33

Frank1020 schreef:Ik ga het eens proberen :)

Een probleem is opgelost! Garmin service heeft het apparaat opnieuw geregistreerd en alles werkt weer :) Kan ik weer kaarten kopen :p
Goed om te horen :D

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door CanisLupus » za 17 mei 2014, 14:35

Kelvinator schreef:Leuk en aardig zo'n voucher, maar wat is het verschil tussen freshmaps eu 44 en de mappen die ik al op m'n mm heb staan.
Er staat nl bij dat het de latest maps guarantee is en ik heb gratis de q1/2014 update kunnen downloaden. Door die latest maps guarantee ga ik er van uit dat ik straks q2 ook kan downloaden?
Bij de Freshmaps eu 44 staat in de omschrijving q1/2013, lekker up-to-date zou ik zeggen?

Ergens op t forum las ik dat je alleen recht hebt op 1 update na aanschaf, maar maybe zijn er dingen veranderd. Ik gebruik overigens de Garmin Fresh programma.
Ik denk alleen bij eerste aanschaf die 'guarantee', daarna is het zonder te betalen over.

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Kelvinator » do 22 mei 2014, 17:33

Dank voor het antwoord.

Nu een 'probleem', ik probeerde m'n garmin MM met de bijgeleverde usb kabel op m'n pc op te laden.
Bij het insteken van de kabel in m'n MM komt er een tikkend geluid uit de speaker.
Het scherm gaat niet aan, ook niet na een reset.
Nu heb ik gebeld met dat ene 020 nr van garmin en zei men dat m'n pc (vrij nieuw met usb 3.0) te weinig stroom geeft om het apparaat op te laden en al helemaal niet als de MM bijna leeg is.
Ik ben thuis in de wereld van gadgets en heb genoeg apparaten aan m'n pc laten hangen die wel opladen.
Het is toch vreemd dat dit de reden van oorzaak kan zijn, garmin adviseerde me om zo'n thuisoplader van hun website te bestellen.
Of ik moet wat langer rijden, omdat het ding wel goed wordt opgeladen als ik in de auto zit. Nu is het zo dat ik veel kleine stadsritjes maak en de MM dus niet de gelegenheid krijgt om tijdens autoritjes opgeladen te worden.
Is er een ander mogelijkheid om het ding op te laden zonder weer extra geld uit te moeten geven?
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RobertJ » vr 23 mei 2014, 00:10

Usb is een standaard. Het zal niet je pc zijn vermoedt ik. Zelfs als laden lastig blijkt, hoort het apparaat te werken. Al verschillende poorten geprobeerd?

In ieder geval kun je hem ook opladen met de wat sterkere telefoon/tablet usbadapters. ik vermoedt dat 1a wel voldoende is. (Aan de 5v kant). Laat je niet afschepen met zo een onzinverhaal in ieder geval! Dit lijkt me een onduigdelijk product.

Sent from my XT897

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Touchwood » vr 23 mei 2014, 05:05

Een USB-poort kan idd niet genoeg stroom leveren voor een ongeladen M&M.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Roelio » vr 23 mei 2014, 08:55

Eigenlijk ben ik wel tevreden met het apparaat... Staat altijd aangesloten...

Misschien weet iemand een oplossing voor het feit dat hij niet meer zijn laatste activiteit onthoud? Ik moet bijv. elke keer weer naar de toerenteller gaan. Dit had hij vroeger nooit.
Did you have your UP today ? Level UP !

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Touchwood » vr 23 mei 2014, 08:58

Als ie bij mij raar doet geef ik het apparaat een reset.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Darryl » vr 23 mei 2014, 15:51

Weet iemand of het mogelijk is om tijdens een telefoongesprek nog bij de functies van de MM kan komen.

Ik kan bijvoorbeeld tijdens een gesprek niet meer de navigatie zien? :cry:

En is het sofwarematig mogelijk om de dikte van de lijn aan te passen bij routesuggesties?
Vaak bij een lange rit waar de kaart erg uitzoomd is het niet meer te zien welke route er binnen in een stad wordt genomen.
Als de MM een rare suggestie geeft om ergens binnendoor te rijden zie je dit niet meer omdat de lijn zowat even dik is als de hele stad...

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RobertJ » za 24 mei 2014, 00:59

Darryl schreef:Weet iemand of het mogelijk is om tijdens een telefoongesprek nog bij de functies van de MM kan komen.

Ik kan bijvoorbeeld tijdens een gesprek niet meer de navigatie zien? :cry:

En is het sofwarematig mogelijk om de dikte van de lijn aan te passen bij routesuggesties?
Vaak bij een lange rit waar de kaart erg uitzoomd is het niet meer te zien welke route er binnen in een stad wordt genomen.
Als de MM een rare suggestie geeft om ergens binnendoor te rijden zie je dit niet meer omdat de lijn zowat even dik is als de hele stad...
Appeltje eite, op de vier blokjes rechts onderin en dan navi.....toch? Morgen even testen!

Sent from my XT897

Plaats reactie