Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
JVUP!
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 05 mei 2016, 19:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JVUP! » ma 28 nov 2016, 21:04

Beste allemaal,

Iemand enig idee hoe de maps & more koppelt in fresh? Krijg m ook niet te zien bij apparaten op mijn MacBook.

Alvast bedankt
Volkswagen High Up! BM, Executive Pakket.
60 -> 75 pk upgrade.
Vagcom instellingen.
Dubbel uitlaatstuk.
Led drl.
Brock B24 black, 205/40/17
K&N luchtfilter

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » zo 04 dec 2016, 21:33

Ik word echt moedeloos van dit waardeloze en trage apparaat. Met mijn vorige iPhone (6) was verbinding maken al 5/10 keer onmogelijk, en als ie het eindelijk deed ging ie er vaak na 5 minuten steeds vanzelf weer af. Met mijn huidige iPhone 7 deed ie het vlekkeloos, maar nu heeft de M&M zich bedacht, want hij speelt geen geluid meer af. Start ik spotify op dan hoor ik de muziek uit de iPhone komen en via m&M niks, ondanks dat hij via bluetooth is verbonden. Bellen lukt ook niet meer want mijn stem en die van de beller vallen dan iedere seconde even weg, net een stel haperende robots. Ik snap niet waar dit probleem vandaan komt. Herstarten, opnieuw verbinden, de telefoon weer verwijderen en dan opnieuw 'installeren' en de hele trukendoos werkt allemaal niet.... Bij audi's MMI heb ik nog nooit (verbindings)problemen gehad.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 04 dec 2016, 21:44

Ja ik word er zelf onderhand ook moe van. Die software updates blijven maar niet komen. Slechte zaak

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » zo 04 dec 2016, 22:08

Ik had hetzelfde probleem met ios10. Spotify zegt dat ie verbonden is maar er komt geluid uit de iPhone zelf. Even via
Bluetooth menu van de telefoon de verbinding verbroken en weer geconnect. Doet weer als vanouds.

Als je dacht dat dit ruk was? Ga eens praten met een gebruiker van het nieuwe Maps and more op de nieuwe Up :D

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 04 dec 2016, 23:33

Ja? Is het echt zo slecht?

RiUp
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 22:56

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RiUp » zo 18 dec 2016, 23:34

Heb sinds een week een Up. En ik twijfel om een systeem te kopen. Maar wanneer ik deze topic door lees ben ik daar nog niet zo zeker van. Is het het geld wel waard? Want lees dat hij niet zo accuraat als TomTom is. Dat muziek niet heel mooi klinkt via Bluetooth. En het geluid van handsfree bellen ook niet altijd optimaal is. Daarbij als ik het goed heb gelezen ben je per jaar zo'n 100 euro kwijt voor updates? Vraag mij oprecht af of ik dan wellicht maar weer m'n cd's in de auto moet leggen en voor een nw TomTom moet gaan welke je tegenwoordig ook kan koppelen aan je mobiel :think:

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 19 dec 2016, 05:17

De Maps and More is een verrijking voor je Up. En nee, je bent geen 100 eu per jaar kwijt voor updates. Als je hem nieuw koopt kun je met een code twee jaar updaten voor 29 eu.
Als je er een koopt, koop dan wel een Garmin. Die zijn wel beter in mijn optiek.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 dec 2016, 08:52

Als ik het systeem nieuw aan zou moeten schaffen dan zou ik het alsnog doen. De navigatie is niet de beste maar ook zeker niet slecht en je krijgt wel erg veel nieuwe inzichten in je auto. Ik zou hem in ieder geval niet willen missen en verkies het systeem ook boven het nieuwe systeem waarbij je mobiel de hub van je auto is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » ma 19 dec 2016, 09:19

Eens met wat eerder genoemd is, ik heb altijd de uitgebreide boardcomputer met de ritinformatie open staan op het scherm, dat voegt veel toe en alleen daarom
zou ik hem al kopen. Trouwens gebruik ik navi bijna nooit, maar hij werkt prima. Alleen is het apparaat zelf soms erg traag en de Bluetooth connectie is zeer wisselvallig, al hangt dat ook af van de telefoon die je gebruikt.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 dec 2016, 10:02

Trage navigatie vind ik best meevallen. Bluetooth is soms wat bijzonder inderdaad. Opmerkelijk detail: op
Sicilië werkt de navigon vele malen beter dan de TomTom. Op alle andere plekken in Europa is dat precies andersom.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RiUp
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 22:56

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RiUp » ma 19 dec 2016, 12:58

Dankje voor de reacties.
Een nw gaat helaas niet. Heb op marktplaats een tweedehands gezien. Die zal de updates nog wel nodig zijn.

Zit het Bluetooth probleem bij IPhones of Android? Heb nl een Android telefoon.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 19 dec 2016, 13:55

Allebei eigenlijk maar ik heb met mijn iPhones eigenlijk nooit problemen gehad.

RiUp
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 22:56

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RiUp » ma 19 dec 2016, 14:29

Ik zal me er nog even in verdiepen. Want het is mij vooral te doen om van het gezeul met cd's af te zijn, navigeren & handsfree bellen is ook handig.

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Caddykaatje » ma 19 dec 2016, 22:20

Ik heb eventueel een Garmin te koop z.g.a.n. met dashboardhouder, USB kabel, hoesje en laatste nieuwe versie software. Voor 160,00 euro mag deze weg.
Volkswagen UP GTI

RiUp
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 22:56

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RiUp » ma 26 dec 2016, 01:18

Ik ben reeds voorzien. :)

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door AlexVDL » vr 06 jan 2017, 12:00

Ik heb nooit problemen gehad met mijn garmin. Heb wel android (galaxy s4 en s6). Geluid via blootooth hoor ik geen verschil in... ligt misschien aan je telefoon. Navigatie doet het prima, zeker niet slechter dan tom tom. Ik heb eenmalig 60 of 80 euro betaald voor lifetime updates (zolang het apparaat werkt tenminste). Bellen via blootooth is ideaal. Gewoon opnemen door ja te zeggen... zelfs navigatie met stembediening werkt ok. En inderdaad de extra realtime info over je auto is onmisbaar.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 feb 2017, 14:39

Zijn de live services niet meer beschikbaar?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » wo 01 feb 2017, 21:48

TMC werkt vooralsnog...

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » wo 01 feb 2017, 22:01

TwitNour schreef:TMC werkt vooralsnog...
TMC werkt via de radio, niet via Live services. Je kunt dat wel selecteren bij instellingen maar ik heb nooit het verschil kunnen zien of merken...

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » wo 01 feb 2017, 23:00

Nouja, ik vind TMC best goed werken en het is nog best accuraat. Ook op vakantie naar Italië was ik altijd voorzien van goede data over files en dergelijke.

Plaats reactie