Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 15:48
Locatie: Zoetermeer

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Dr. Jefferson » do 04 jun 2015, 20:20

In de fresh software (let niet op mijn belabberde paint skills)
Bijlagen
mmres.png
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » do 04 jun 2015, 21:31

Al twee keer geprobeerd...hmm

Gebruikersavatar
citikenny1702
Vagling liefhebber
Berichten: 178
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 18:19
Locatie: Vlaardingen

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door citikenny1702 » do 04 jun 2015, 21:48

@arnout84 denk dat ik je wel kan helpen, ik morgen effe een explorer backup trekken van mijn Move and Fun die ik dan upload.
Stuur ik de link naar jou via een PB kijken of je de vwbranding af kan slopen is namelijk config file
Skoda Citigo Sport ASG -> 3 deur's -> Sprint! -> Alba Leder interieur -> Serpens LM -> ST-X Schoefset
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » do 04 jun 2015, 22:07

citikenny1702 schreef:@arnout84 denk dat ik je wel kan helpen, ik morgen effe een explorer backup trekken van mijn Move and Fun die ik dan upload.
Stuur ik de link naar jou via een PB kijken of je de vwbranding af kan slopen is namelijk config file
Klopt! Ik had die how-to wel gevonden maar ook na die stappen in dat config dingetje werkte het nog niet...

Gebruikersavatar
RZIXXER
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 09:40
Locatie: Heemskerk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RZIXXER » vr 05 jun 2015, 20:42

DonkUp schreef:Ik denk dat je hem even helemaal moet resetten.
"Softe" reset is in principe voldoende, heb hem later helemaal gereset via Fresh.
Mapjes van Q1/2015 erin en gaan!
Seat Mii Sport Dynamic - Nightblue Metallic - Drive Pack!
16" AEZ Xylo Titanium Gray
Eibach Pro-Kit + TT - Rubbers
VAGcom aanpassingen!

Gebruikersavatar
citikenny1702
Vagling liefhebber
Berichten: 178
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 18:19
Locatie: Vlaardingen

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door citikenny1702 » vr 05 jun 2015, 21:55

arnout84 schreef:
citikenny1702 schreef:@arnout84 denk dat ik je wel kan helpen, ik morgen effe een explorer backup trekken van mijn Move and Fun die ik dan upload.
Stuur ik de link naar jou via een PB kijken of je de vwbranding af kan slopen is namelijk config file
Klopt! Ik had die how-to wel gevonden maar ook na die stappen in dat config dingetje werkte het nog niet...
@Arnout84 zal wel een explorer backup plaaten, dan kan die is terugzetten kijken of dat werkt ipv alleen de config aanpassen
Skoda Citigo Sport ASG -> 3 deur's -> Sprint! -> Alba Leder interieur -> Serpens LM -> ST-X Schoefset
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO

dexdex
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 jun 2015, 15:48

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door dexdex » di 16 jun 2015, 11:49

Hi,

Ik heb het Garmin systeem in mijn auto inclusief de Live Services. Nu is het zo dat ik het geluid van de navigatie altijd uit heb staan. Daardoor worden ook de waarschuwingen m.b.t. flitspalen en trajectcontroles niet meer hardop vermeldt. Weet iemand of dit wel in te schakelen is?

Ik beschik over de laatste software en kaarten 2015/Q1

Groet,

Dex

Gebruikersavatar
jochie
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:56

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door jochie » do 18 jun 2015, 22:15

Wie o wie weet wat de optie : VW Beam Light is, welke verstopt is in mijn Garmin navi???
Volkswagen up! 1.0 75 pk high up! BlueMotion.
-= Lekker snel..... Dan kom je er wel.... =-

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door el coche SEAT » vr 19 jun 2015, 07:52

jochie schreef:Wie o wie weet wat de optie : VW Beam Light is, welke verstopt is in mijn Garmin navi???
Hiermee kan je de navigatie als deze niet gemonteerd is, gebruiken als een soort zaklamp.
Het display schijnt dan redelijk fel. Ziet uit als twee koplampen, vandaar ook de naam beam light.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Addy V
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 jun 2015, 23:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Addy V » di 23 jun 2015, 21:01

Ik heb pas de functie "flitspalen meldingen" gedeinstalleerd, i.v.m. mijn vakantie naar een land waar je deze functie niet geinstalleerd in je navigatiesysteem mag hebben (achteraf gezien niet slim).

Hoe kan ik deze functie weer installeren? Ik heb al een keertje een gehele herinstallatie gedaan, tenminste dat dacht ik. Alle instellingen waren verwijderd en ik moest na de herstart weer de standaard opties instellen, de recentste kaarten stonden er nog wel op.

Als ik via Live-service klik op flitspalen informatie, krijg ik ook een Duitstalige melding, echter deze is tekstueel"afgekapt" dus de inhoudelijke informatie is niet zichtbaar.

Alvast dank voor je/jullie reactie(s), groet Addy.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door N!jntje » vr 26 jun 2015, 10:10

Juist daarvoor heeft de garmin /navigon een back up optie. Als je die niet hebt gebruikt dan word het lastiger... en wens ik je suc6 :) dan hebben ff geen snelle optie voor je.

Addy V
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 jun 2015, 23:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Addy V » wo 01 jul 2015, 18:37

Beste N!jntje

Bedankt voor het meedenken!

Inmiddels is het toch gelukt. Met een oudere backup vanuit een algehele pc backup heb ik het systeem weer terug kunnen zetten na zoals in een van de begin maanden.

Vind het wel een beetje raar dat een "normale" ga terug naar de fabrieksinstelling niet in het systeem aanwezig is.

FrankD
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 jul 2015, 11:24

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door FrankD » wo 08 jul 2015, 11:28

Ik probeer een kaartupdate te kopen via Fresh. Maar op de een of andere manier wekt de betaalmodule van Fresh niet. Is dit een bekend probleem?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » wo 08 jul 2015, 16:02

FrankD schreef:Ik probeer een kaartupdate te kopen via Fresh. Maar op de een of andere manier wekt de betaalmodule van Fresh niet. Is dit een bekend probleem?
Nee nooit geen probleem mee gehad, zowel niet met de Navigon als de Garmin. Misschien een instelling van je internet? Probeer anders eens via Google Chrome.
Lukte bij mij toen wel met downloaden en betalen van liedjes en niet via IO.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

FrankD
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 jul 2015, 11:24

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door FrankD » wo 08 jul 2015, 17:49

3 browsers geprobeerd: safari, Chrome & Firefox. Allemaal hetzelfde probleem: na het kiezen van een betaalmethode komt er een error. Vinkjes staan goed, andere Mac geprobeerd maar werkt niet :(

Laspumonis
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 jul 2015, 18:26

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Laspumonis » wo 15 jul 2015, 19:23

Heb net geprobeerd mp3's die op mijn foon staan af te spelen op speakers via bluetooth. Het lukte maar ik krijg alleen geluid uit linkerspeaker? Heb geprobeerd balans te regelen via audiosettings op radio maar rechts doet niks. Radio navigatie etc werkt wel over beide speakers. Weet iemand waar dit aan ligt?

Thommygun
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 jul 2015, 19:35

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Thommygun » do 16 jul 2015, 20:04

Beste forumleden,

Ik wil een up! Aanschaffen, maar ik ben benieuwd of het maps and more het wel waard is. Ik wil eigenlijk gewoon muziek afspelen via bluetooth via mn iphon 5s, en de muziek via sd kaart en navigatie zijn heel fijn. Maar de meningen over de "kwaliteit" van de garmin en navigon varieren nogal... Ook lijkt het mij niet zo handig om de hele tijd als ik de auto uitstap, om het scherm eraf te halen en op te bergen tegen diefstal. Ik vraag mij daarom ook af of het gemakkelijk is om even het scherm van het dashboard af te halen. Is het het waard? Ik gebruik navigatie niet vaak, maar ik zou het wel fijn vinden als ik gewoon kan bellen via het garmin/navigon systeem(werkt dit fatsoenlijk?). Ik reis niet vaak met navigatie zoals ik al zei, en verwacht het Maps and More systeem niet intensief te gebruiken. Ik ben gewoon iemand van het gebruiksgemak(liedje kiezen en dat ie dan speelt :D) en mocht er een probleempje zijn dan kan ik mijn zoon er naar laten kijken...

Graag een klein advies over of het garmin/navigon systeem waard is

Alvast bedankt!

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door pkfreak » do 16 jul 2015, 20:44

Ik heb nergens problemen mee en hij is er makkelijk vanaf te halen, maar ik gebruik hem alleen als ik langere ritten maak. Om hem voor kleine ritjes telkens er op en weer er af te doen heb ik geen zin in.
Gr. Michel

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Altos » do 16 jul 2015, 20:51

Bij mij is het prima! Ook een iPhone 5s ook sd kaart en af en toe navigatie...werkt perfect!
Geluid via bluetooth is prima zolang je geen audifiel bent want alle muziek afgespeeld via bluetooth is kwaliteitsverlies pur sang.
Ik ga de mijne verkopen omdat ik over een paar weken een nieuwe Skoda Fabia heb maar de Garmin daar niet in past.
Mijn broertje heeft er ook een en die haalt hem er ook elke dag af met parkeren, no problem.
Veel succes met je keuze.

Thommygun
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 jul 2015, 19:35

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Thommygun » do 16 jul 2015, 21:06

Altos schreef:Bij mij is het prima! Ook een iPhone 5s ook sd kaart en af en toe navigatie...werkt perfect!
Geluid via bluetooth is prima zolang je geen audifiel bent want alle muziek afgespeeld via bluetooth is kwaliteitsverlies pur sang.
Ik ga de mijne verkopen omdat ik over een paar weken een nieuwe Skoda Fabia heb maar de Garmin daar niet in past.
Mijn broertje heeft er ook een en die haalt hem er ook elke dag af met parkeren, no problem.
Veel succes met je keuze.
Oh, ik heb een up op het oog waar geen garmin/navigon bij zit. Wat vind je een leuk prijsje voor een tweedehands garmin :D ?

Plaats reactie