Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Touchwood » wo 11 feb 2015, 11:56

Het is een cool ding. Je legt je mobiele telefoon in de middenconsole aan de autolader. Je start den Up en even later hoor je biep biep en de Up en de foon vinden elkaar leuk en hebben vriendschap gesloten. Als je dan onderweg gebeld wordt hoef je alleen maar even op het schermpje te tappen om op te nemen en kan je met de handen aan het stuur een telefoongesprek voeren. Het is kunstig allemaal.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » wo 11 feb 2015, 12:16

Touchwood schreef:Het is een cool ding. Je legt je mobiele telefoon in de middenconsole aan de autolader. Je start den Up en even later hoor je biep biep en de Up en de foon vinden elkaar leuk en hebben vriendschap gesloten. Als je dan onderweg gebeld wordt hoef je alleen maar even op het schermpje te tappen om op te nemen en kan je met de handen aan het stuur een telefoongesprek voeren. Het is kunstig allemaal.
Dat van de middenconsole gaat bij mij niet. Althans, niet als ik via Bluetooth ga bellen want op die plaats stoort het enorm. Als ik de telefoon gewoon in m'n broekzak heb zetten of naast me op de bijrijdersstoel, wat ik eigenlijk zelden doe, dan stoort het echter niet.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » wo 11 feb 2015, 14:40

Ik bel weer ouderwets met een headsetje, want met dat 'coole ding' ben ik aan de andere kant niet te verstaan.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Touchwood » wo 11 feb 2015, 14:57

He, wat vervelend weer voor jullie. Het zal ook eens bij iedereen goed gaan. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Altos » wo 11 feb 2015, 16:44

Goeie opmerking @Touchwood
Ben wel blij eens wat meer positiviteit te lezen dan altijd gemierenn#*k (waarvan vaak oorzaak onbekend dus of het echt aan het apparaat ligt...)

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » wo 11 feb 2015, 21:27

Tsjakkaaaaa!
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Robert_High_Up
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 10 aug 2014, 22:59
Locatie: Oegstgeest

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Robert_High_Up » ma 16 feb 2015, 14:34

Ik moet zeggen dat ik ook zeer tevreden ben met het M&M systeem.
Alles werkt prima, carkit, navi, media.
Gewoon een goed product, zeker voor deze prijs.
Ook de carkit i.c.m. mijn Iphone is perfect.
Drark Silver Groove Up!, Ypsilon Velgen, Panorama Schuif / Kanteldak, Executive pakket

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door edwin blank » ma 16 feb 2015, 15:54

Hallo,

Is er bij jullie iets bekend over het probleem tussen Maps & More en een Nokia 225?
Ik krijg de bluetoothverbinding niet tot stand terwijl mijn Samsung Smartphone geen enkel
probleem geeft.


Groet,


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » ma 16 feb 2015, 20:09

Ik heb vandaag mijn twee antieke mobieltjes (Samsung M150 en Nokia 3110) zonder problemen aangesloten. Heb ook even met mezelf gebeld in de auto om e.e.a. te testen en het leek me goed te werken. Ik moest wel even prutsen in de instellingen van mijn Samsung om die automatisch verbinding te laten maken. Het is geen doen als je even uit de auto stapt (bliepje: verbinding verbroken) en dan weer erin om dan steeds het bliepje (verbinding maken ja/nee?) te horen en de vraag te moeten beantwoorden. Nu werkt het als een zonnetje. Een bliepje bij het automatische aan en een bliepje bij het automatische uit. Zo hoort het (te werken).
Had ik al gezegd dat ik de M&M een heel geinig ding vind? ;)

@Edwin
Ik zou eens even kijken in je Nokia of wel alle instellingen goed staan? Heel elementair: het bluetooth moet wel aanstaan. Mogelijk zijn nog andere instellingen van belang.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » ma 16 feb 2015, 20:19

Ik had bij de M&M wat moeite met de pijltjes toetsen "omhaag" en "omlaag" door een playlist / directory van een muziek map. Idem met pijltjes toetsen "naar links" en "naar rechts". Net alsof de toetsen half dood waren. Moest een beetje rammen en vaker aan tikken.

Toen kwam ik toevallig ergens de optie "touchscreen calibreren" tegen. Je moet dan op allerlei plaatsen het scherm aanraken op de plaats van een kruisje en ook ergens tappen.

Daarna werkten mijn pijltjes toetsen veeeel beter.

Deze tip dus voor mensen die de optie "touchscreen calibreren" misschien kunnen gebruiken en hem niet kenden.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
PR010
Vagling liefhebber
Berichten: 289
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:25
Locatie: Rotterdam

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door PR010 » ma 16 feb 2015, 22:13

Touchwood schreef:Het is een cool ding. Je legt je mobiele telefoon in de middenconsole aan de autolader. Je start den Up en even later hoor je biep biep en de Up en de foon vinden elkaar leuk en hebben vriendschap gesloten. Als je dan onderweg gebeld wordt hoef je alleen maar even op het schermpje te tappen om op te nemen en kan je met de handen aan het stuur een telefoongesprek voeren. Het is kunstig allemaal.

Of spraakbesturing [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Sent from my iPad using Tapatalk
Black on Black

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door edwin blank » di 17 feb 2015, 19:19

@Edwin
Ik zou eens even kijken in je Nokia of wel alle instellingen goed staan? Heel elementair: het bluetooth moet wel aanstaan. Mogelijk zijn nog andere instellingen van belang.[/quote]

Gert,

Uiteraard staat het bluetooth aan en wordt ontvangen als "veilig apparaat" door Maps & More waarna vervolgens de mededeling op de telefoon verschijnt "er kan geen verbinding worden gemaakt".

Groet,

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » di 17 feb 2015, 20:05

@Edwin
Ik heb even voor je gegoogeld. Het schijnt een kwestie van de specs van de 225 te zijn. Hij ondersteunt wel bluetooth maar uitsluitend voor files en niet voor audio. Eigenlijk te gek voor een merk als nokia maar het schijnt wel zo te zijn.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » di 17 feb 2015, 20:32

Gert schreef:@Edwin
Ik heb even voor je gegoogeld. Het schijnt een kwestie van de specs van de 225 te zijn. Hij ondersteunt wel bluetooth maar uitsluitend voor files en niet voor audio. Eigenlijk te gek voor een merk als nokia maar het schijnt wel zo te zijn.
Je weet dat Nokia inmiddels niet meer bestaat?

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » di 17 feb 2015, 23:14

Nee dat wist ik niet. Nou ja mijn Nokia mobieltje doet het nog.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door edwin blank » wo 18 feb 2015, 08:22

Gert schreef:@Edwin
Ik heb even voor je gegoogeld. Het schijnt een kwestie van de specs van de 225 te zijn. Hij ondersteunt wel bluetooth maar uitsluitend voor files en niet voor audio. Eigenlijk te gek voor een merk als nokia maar het schijnt wel zo te zijn.
Gert,

Bedankt, ik zoek nu een grote afvalbak!
Geen wonder dat Nokia als merk niet meer bestaat!

Groet,

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » wo 18 feb 2015, 09:31

edwin blank schreef:
Gert schreef:@Edwin
Ik heb even voor je gegoogeld. Het schijnt een kwestie van de specs van de 225 te zijn. Hij ondersteunt wel bluetooth maar uitsluitend voor files en niet voor audio. Eigenlijk te gek voor een merk als nokia maar het schijnt wel zo te zijn.
Gert,

Bedankt, ik zoek nu een grote afvalbak!
Geen wonder dat Nokia als merk niet meer bestaat!

Groet,

Edwin
Haha, dat bedoel ik maar :)

Floris82
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 21:34

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Floris82 » di 24 feb 2015, 22:52

Bij mij werkt het touchscreen van de M&M alleen de eerst paar minuten van de rit. Er lijkt dan niks aan de hand.
Na een paar minuten stop touchscreen volledig met werken. Op het moment dat ik bv een route heb gestart werkt dat verder allemaal prima. Maar verdere bediening is onmogelijk.

Zodra de auto een tijdje geparkeerd is werkt de M&M weer prima, totdat ik weer een paar minuten onderweg ben.

Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » wo 25 feb 2015, 18:29

Floris82 schreef:Bij mij werkt het touchscreen van de M&M alleen de eerst paar minuten van de rit. Er lijkt dan niks aan de hand.
Na een paar minuten stop touchscreen volledig met werken. Op het moment dat ik bv een route heb gestart werkt dat verder allemaal prima. Maar verdere bediening is onmogelijk.

Zodra de auto een tijdje geparkeerd is werkt de M&M weer prima, totdat ik weer een paar minuten onderweg ben.

Iemand enig idee?
Kijk nog eens goed in je handleiding, zou me niet verbazen als het daar te vinden is. M&M is van Garmin (Navigon), en bij mijn andere Garmin weet ik dat je een instelling kunt kiezen die het scherm vergrendelt als je rijdt (zg. veiligheid...). Maar die optie kan daar worden uitgeschakeld. Denk dat het bij M&M net zo iets zal zijn.

Tornado
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 23:59

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tornado » wo 04 mar 2015, 13:18

Hallo allemaal,

Ik meen het ergens hier gelezen te hebben maar kan het niet (meer) vinden...
Ook niet via de zoekfunctie.

Mijn Garmin geeft tijdens het rijden af en toe de melding "Pas op" via de luidsprekers.
Daarbij onderbreekt de stem de muziek.
Wie weet waarom dat is?
Snelheidsoverschrijding? Gevaarlijk punt?
En kan het uitgezet worden?

Bedankt alvast,

Maurits
High Up! - BMT - Executive - Dynamic - Panoramadak - Maps & More - Fender Audio - Sleutelcover

Plaats reactie