Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Artemis
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 17:57

Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Artemis » ma 15 apr 2013, 13:11

Linker armsteun in de deur of, hoger, het vlak aan de onderzijde van de linker voorruit: bij langere trips zitten beide mogelijkheden eerder oncomfortabel voor de linker elleboog als je het stuur met de linker arm vasthoudt.

Als je de linker arm horizontaal laat rusten is het inderdaad niet storend voor de elleboog, maar dan kan je onmogelijk het stuur vasthouden (soms leg ik een zakdoek onder mijn linkerelleboog, ofwel stuur ik enkel met de rechter arm en laat de linker arm horizontaal rusten op de linker armsteun).

Wat zijn jullie ervaringen en eventuele oplossingen ? Bestaat er een linker armsteun met wat fatsoenlijke comfortabele bekleding.

Misschien vinden sommigen dit pietluttig geknies, maar, zoals gezegd rijd ik met mijn Black Up! vooral langere trips (vaak ± 180km per trip) en dan begint dat heus te storen na verloop van tijd. Let er maar eens op als je met andere wagens rijdt: de concurrentie denkt eraan.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door up! » ma 15 apr 2013, 13:36

Ik rijd met de up! regelmatig trips van 1.000km, maar herken niet wat je bedoelt en wat nu precies oncomfortabel is. Maar wellicht zijn er anderen die dit pietluttig geknies delen ;)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door oubaasje » ma 15 apr 2013, 20:26

ik waardeer de linker armsteun in de deur steeds meer. Perfect. Met mijn handen aan het stuur op 10 voor half negen. Soms op 10 voor tweeen
Je hebt veel mogelijkheden om het comfort te verbeteren:
- stoel naar voren of naar achteren
- stoel hoger of lager zetten
- rugleuning aanpassen
- stuur hoger of lager zetten
Tot nu toe mis ik geen rechter armsteun

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Miisport1 » ma 15 apr 2013, 21:10

Ik stuur altijd rechts.want ik hoef niet te schakelen :mrgreen: wel lekker rustend op de armsteun 8-)
Linker arm altijd chill op de deur.of onder op het stuur.

The only way is up!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 18:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door The only way is up! » di 16 apr 2013, 11:31

Artemis schreef:Linker armsteun in de deur of, hoger, het vlak aan de onderzijde van de linker voorruit: bij langere trips zitten beide mogelijkheden eerder oncomfortabel voor de linker elleboog als je het stuur met de linker arm vasthoudt.

Als je de linker arm horizontaal laat rusten is het inderdaad niet storend voor de elleboog, maar dan kan je onmogelijk het stuur vasthouden (soms leg ik een zakdoek onder mijn linkerelleboog, ofwel stuur ik enkel met de rechter arm en laat de linker arm horizontaal rusten op de linker armsteun).

Wat zijn jullie ervaringen en eventuele oplossingen ? Bestaat er een linker armsteun met wat fatsoenlijke comfortabele bekleding.

Misschien vinden sommigen dit pietluttig geknies, maar, zoals gezegd rijd ik met mijn Black Up! vooral langere trips (vaak ± 180km per trip) en dan begint dat heus te storen na verloop van tijd. Let er maar eens op als je met andere wagens rijdt: de concurrentie denkt eraan.
Beste Artemis,

Mijn vriendin heeft exact hetzelfde. We hebben gisteren een zwarte High UP gekocht en ze vond nu al niet genoeg plek voor haar linkerarm. Ik ben benieuwd of het instellen van de stoel een optie is of dat er een andere mogelijkheid is. Op dit moment hebben we er nog geen ervaring mee behalve een proefritje. Maar ik volg dit topic graag. Jeroen

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door erikvank » di 16 apr 2013, 11:52

Ik kan me voorstellen dat het uitmaakt of je een drie- of een vijfdeursversie hebt. Bij de vijfdeurs zit de B-stijl meer naar voren dan bij een driedeurs en derhalve waarschijnlijk is ook je armsteun verder naar voren geplaatst.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Inge » wo 17 apr 2013, 05:53

Ik heb in mijn 5 deurs de linkerarm eigenlijk altijd op de deur liggen en nergens last van. Heb de stoel wel in de hoogste stand staan ivm mijn rug (rijd makkelijker en stapt makkelijker voor me in) Heb geen problemen met de linkerarm op deze manier (ben ca 1.72 cm)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door ruud » do 18 apr 2013, 11:30

Is dit niets?
Ik heb het zelf nog niet........maar zit hier wel aan te denken.

Afbeelding

Link:
http://www.kameishop.nl/contents/nl/d43 ... _deur.html

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Up-Jury » vr 19 apr 2013, 00:56

ruud schreef:Is dit niets?
Ik heb het zelf nog niet........maar zit hier wel aan te denken.

Afbeelding

Link:
http://www.kameishop.nl/contents/nl/d43 ... _deur.html
Hoe makkelijk is het, wat een uitvinding !!!!!!!!!!!!

zo topic kan geloten worden, bedankt Ruud!! 8-)

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Marantz » vr 19 apr 2013, 07:29

Up-Jury schreef:
ruud schreef:Is dit niets?
Ik heb het zelf nog niet........maar zit hier wel aan te denken.

Afbeelding

Link:
http://www.kameishop.nl/contents/nl/d43 ... _deur.html
Hoe makkelijk is het, wat een uitvinding !!!!!!!!!!!!

zo topic kan geloten worden, bedankt Ruud!! 8-)
Wil je ook laten weten hoe de pasvorm en comfort is van deze arm steun ?

The only way is up!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 18:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door The only way is up! » vr 19 apr 2013, 10:55

:D Geweldig idee! Ben ook benieuwd naar de praktijkervaring.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Marantz » vr 19 apr 2013, 11:04

Als de reactie goed is zal ik er zeker 1 kopen, ik zit nu altijd te klooien met die linker arm.
In mijn vorige auto was de rand bij het raam veel breder dan in de UP, en voorzien van een zacht stroef materiaal, een voor VW gemiste kans......

Artemis
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 17:57

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Artemis » za 20 apr 2013, 23:23

Mijn Black Up! is een vijfdeurs.

Voor alle duidelijkheid: de linker armsteun is qua formaat okee voor wat mij betreft - ik viseer daarentegen het relatief harde materiaal (donkere harde kunststof) van de linker armsteun. Als je linker arm wat geplooid is om het stuur vast te houden, rust je elleboog met de hoek (uiteinde spaakbeen?) op die harde plastic, en dat zit gewoon niet lekker. Het gedeelte aan de onderzijde van de linker zijruit: idem.

Check eens bij andere auto's: je linker elleboog rust vrijwel nooit op een eerder hard materiaal, maar op een soort dunne, comfortabele toplaag. Ook de optionele middenarmsteun heeft een comfortabele toplaag.

Wie geen last heeft: toevallig armpjes van de Tyrannosaurus Rex ? :?
Afbeelding

Artemis
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 17:57

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Artemis » do 02 mei 2013, 22:22

Oplossing: nooit gedacht dat het Up! opbergzakje ('pouch') voor Maps+More tijdens ritjes bijkomend dienst kon doen als linkerarmsteun. ;)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door Inge » vr 03 mei 2013, 06:54

En waarvan de rits dan weer een potentieel gevaar voor lakbeschadiging vormt.

Kun je misschien beter van een stukje fleece met schuimrubber een zakje maken voor onder je arm.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

The only way is up!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 18:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Graag wat méér comfort voor de linker elleboog

Bericht door The only way is up! » zo 12 mei 2013, 15:19

Voor moederdag de linkerarm steun besteld van het linkje en erg tevreden. We hebben een zwarte up! 5 deurs en de armsteun kan je met blokjes passend maken. Daarna met dubbelzijdig klitteband op de juiste plek zetten en rijden maar. De bekleding is prima afgewerkt en met je arm erop zit het comfortabel.

Plaats reactie