Pimp up your dashboard VW Up

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door JCDNL » wo 03 apr 2013, 19:16

Da's lekker, maar ik ga wel even in bleijswijk waar een demontage bedrijf zit die de dashes los heeft liggen. Allicht kan ik daar zien hoe ze loskunnen! To be continued...

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door JCDNL » do 04 apr 2013, 11:51

Ik heb ze intussen gebeld (polat & polat in Bleijswijk) maar die man zei ook dat die kunstofdelen vast in het dash zitten. Da's echt stom gedaan, met een leuk systeem hadden ze dit uitwisselbaar kunnen maken en zo geld kunnen verdienen als een accesoir wat verkocht kan worden. Gemiste kans dus bij VW!

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door erikvank » do 04 apr 2013, 13:47

JCDNL schreef:Ik heb ze intussen gebeld (polat & polat in Bleijswijk) maar die man zei ook dat die kunstofdelen vast in het dash zitten. Da's echt stom gedaan, met een leuk systeem hadden ze dit uitwisselbaar kunnen maken en zo geld kunnen verdienen als een accesoir wat verkocht kan worden. Gemiste kans dus bij VW!

Dat is maar zeer de vraag of dat stom is. Ik heb wel eens gehoord dat de Golf V destijds een paar duizend euro duurder was als het Astra-equivalent van Opel, maar dat Volkswagen een paar duizend euro minder winst opleverde voor VW. Reden was dat de productiekosten te hoog waren. De Golf VI kwam er toen snel achteraan en was technisch nagenoeg gelijk. (Ook het model was niet opzienbarend anders, maar dat terzijde), maar had vooral als doel minder handelingen en minder halffabrikaten in het productieproces om zo de productiekosten te verlagen en de marge te vergroten. Sindsdien is VW er op gebrand om de productiekosten zo laag mogelijk te houden.

Zo stel ik me voor dat ze nu met een vast dahsboard voor de Up die auto goedkoper in elkaar kunnen zetten. Dat is een besparing op iedere Up die waarschijnlijk ruim opweegt tegenover de baten die ze zouden kunnen halen uit de verkoop van een paar dashboard-delen die zeker niet bij iedere Up geleverd zou worden.
Ter vergelijking: de Smart werd destijds (geheel in de lijn van mede-eigenaar Swatch) gelanceerd als een auto waar je al die onderdelen als een soort Lego los kon klikken en vervangen door een ander kleurtje. In de praktijk deed vrijwel niemand dat. Ik zou niet goed weten waarom daar bij de Up wel voldoende markt voor zou zijn.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door JCDNL » do 04 apr 2013, 14:44

Het zijn twee verschillende delen, anders krijg je het niet voorelkaar om het ene deel rood of wit te spuiten. Dus het is gewoon niet handig gedaan, fabrikage proces een klein beetje aanpassen en kun je doodeenvoudig als een nokia covertje zo over alle bedienings elementen heen klikken. Er is werkelijk niets moeilijks aan. :roll:

Smart is wel weer een heel apart voorbeeld, ja dat is alweer bijna 15+ jaar terug. En je betaalde veel voor een kleine mercedes benz (want dat waren ze in kort) en je weet dat een asbakje gewoon voor de hoofdprijs ging. Nou nu een tig jaae verder kunnen ze veel betere autos inelkaar schroeven voor minder geld. De smart werd toen veelal gekocht voor een blikvanger (buitenkant) voor reclamewereld dus, de binnenkant had verder geen prioriteit omdat zo'n kort karretje genoeg van de buitenkant opviel.

Na een paar jaar waren heel veel mensen erop uitgekeken omdat hij zovaak gezien was. En niemand gaat er nog meer plastic voor kopen dan het al was :)

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door oubaasje » do 04 apr 2013, 16:41

@ JCDNL als ik binnenkort bij je langskom om het reservewiel op te halen (hopelijk kunnen we het daarover eens worden, zie het andere bericht) kunnen we ook nog eens over het dashboard praten en hoor ik graag of je ideeen heb om mijn paneel een iets andere tint te geven.
Ad

Gebruikersavatar
chriz
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 mei 2013, 19:51
Locatie: Schagen

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door chriz » do 09 mei 2013, 19:59

Ook hier last van de schittering in het paneel, kan het adres van de carbon-rapper even worden doorgegeven?
Alvast bedankt!
VW Up! Tornado Red, 1.0, 44kW, 5 deurs

MickDegekste
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 18:52

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door MickDegekste » zo 07 jul 2013, 21:07

Grappig dat ik dit topic tegenkwam. Had hier vanmiddag toevallig mijn gedachten over laten gaan.
Lijkt mij een uitermate geschikt plasti dip project! Mat en als t niet bevalt is het er zo vanaf!

tacotv
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:57

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door tacotv » vr 13 sep 2013, 19:09

Niet dat ik die gauw ga doen, maar het dashboard van de Mii is wit en wit.
Is dit ook te wrappen of kan dat alleen op dat hoogglans zwarte...

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Pimp up your dashboard VW Up

Bericht door DonkUp » vr 13 sep 2013, 21:29

Wrappen kan op alle kleuren ondergrond. Zolang het maar glad is.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Plaats reactie