tip!! hoedenplank touwtje

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
SeatMii
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 08:40

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door SeatMii » ma 29 apr 2013, 09:52

Ik ben vandaag bij de dealer geweet, hij wist het zelf ook niet. Maar ik heb begrepen dat dit uit twee onderdelen bestaat hij heeft de andere nog erbij besteld, woensdag komt die binnen. Kijken of het wel de goeie is.

Bedankt voor je info

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Psycho_Mantis » za 18 mei 2013, 17:59

Lekker dan, gooit een vriend even mijn hoedenplank omlaag terwijl er touwtjes aan zitten.
Beide de touwtjes doormidden...

Leuk hoor vrienden!
Kan ik weer een nieuw touwtje op de sloop gaan halen... :-(

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Autheo » za 18 mei 2013, 22:06

Psycho_Mantis schreef: Kan ik weer een nieuw touwtje op de sloop gaan halen... :-(
:idea: Je zou ook eens kunnen kijken naar zwarte schoenveters! Die heb je in verschillende diktes en lengtes, dus mogelijk dat je iets vindt wat je koordje waardig kan vervangen. ;)

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Miisport1 » zo 19 mei 2013, 17:55

Waarom neem je niet gewoon zwart para koord ;) .
Dat is teminste stevig.
http://survivalgear.nl/keywords/parakoord
Daar ga ik hem ook van maken.
Heb ik toch hier liggen in allerlei kleuren.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Psycho_Mantis » zo 19 mei 2013, 18:31

Ik ga liever naar de sloop, dan lijkt het gewoon net alsof het van de fabriek komt :)

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Miisport1 » zo 19 mei 2013, 19:36

Wie heeft voor mij het artikel nr van dat touwtje uit de polo met het balletje en eventueel de twee kunstof pikjes om het te bevestigen.
Moet dinsdag toch naar de dealer om mijn w8 verlichting op te halen bestel ik deze ook maar gelijk.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Psycho_Mantis » zo 19 mei 2013, 19:59

Geen idee, maar ik bestelde gewoon polo touwtjes en ik kreeg ze :)
Maar de polo touwtjes zijn te kort
Je moet zelf met een aansteker de touwtjes langer smelten aan een ander touwtje van de sloop

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Miisport1 » zo 19 mei 2013, 20:31

Psycho_Mantis schreef:Geen idee, maar ik bestelde gewoon polo touwtjes en ik kreeg ze :)
Maar de polo touwtjes zijn te kort
Je moet zelf met een aansteker de touwtjes langer smelten aan een ander touwtje van de sloop

Of je gebruikt zwart para koord :mrgreen: icm die kunstof bolletjes

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door robw » za 23 aug 2014, 21:10

Hallo,

Ik twijfel nog tussen de 2 uitvoeringen. Hoe lang (lengte) zijn de touwtjes van Polo? Heb je hier ook doorvoeren voorin de hoedelank voor?

Ik heb een nieuwe VW GOLF Sportsvan waarin zo een soort touwtjes zitten! ik meet hiervan dan de lengte op.
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Xanderv » za 23 aug 2014, 21:33

De optie van Nijntje heb ik ook en werkt super. Touwtjes zijn precies lang genoeg.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door oppermii » za 23 aug 2014, 22:13

In afwachting van zin om touwtjes te gaan regelen, had Ik de hoedenplank in zijn geheel verwijderd. Pas na een paar maanden herinnerde ik me dit. Door de geblindeerde ramen mis je het hele ding niet. Tenminste, ik niet.
Kosten 0 euro ;-)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Xanderv » zo 24 aug 2014, 07:11

Mis je niet? Als ik een keer zonder rij vind ik het behoorlijk gehorig. Je hoort alles wat tegen de wielkasten komt.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door oppermii » zo 24 aug 2014, 08:23

Hmm helpt de plank daartegen ja? Dat zou en goede reden zijn om m terug te leggen!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Xanderv » zo 24 aug 2014, 08:49

Ja het helpt wel hoor. Het blijft gehorig omdat er geen plastic in de wielkasten achter zit. Maar het dempt zeker wel.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door TwitNour » zo 24 aug 2014, 23:49

Xanderv schreef:Ja het helpt wel hoor. Het blijft gehorig omdat er geen plastic in de wielkasten achter zit. Maar het dempt zeker wel.
Mee eens. Je hoort inderdaad alles. Had het laatst ook toen de bank even plat moest. Man wat een verschil!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door N!jntje » ma 25 aug 2014, 08:39

Ik heb niks geen geluid met de wielkast en van de cross up :roll:

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Gert » wo 22 okt 2014, 16:31

Xanderv schreef:Mis je niet? Als ik een keer zonder rij vind ik het behoorlijk gehorig. Je hoort alles wat tegen de wielkasten komt.
Dit lijkt me waar en de hoofdzaak. Een bijkomend nadeel van verwijdering van de hoedenplank lijkt me dat de acoustiek van je auto er niet op vooruitgaat en dus het plezier van je radio/cd/mp3 speler minder wordt.

Ik ga zelf als ik mijn up heb, de "poor man" oplossing van autheo (zuignap, veter en papierklem) proberen. Daar lijkt me heel weinig mis mee als het werkt. Het af-fabriek gevoel zal toch ooit moeten wijken bvb als je je eerste krasje of deukje oploopt of er komt een lelijke vlek op je bekleding :shock:
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Autheo » wo 22 okt 2014, 20:27

Gert schreef:
Xanderv schreef:Mis je niet? Als ik een keer zonder rij vind ik het behoorlijk gehorig. Je hoort alles wat tegen de wielkasten komt.
Dit lijkt me waar en de hoofdzaak. Een bijkomend nadeel van verwijdering van de hoedenplank lijkt me dat de acoustiek van je auto er niet op vooruitgaat en dus het plezier van je radio/cd/mp3 speler minder wordt.

Ik ga zelf als ik mijn up heb, de "poor man" oplossing van autheo (zuignap, veter en papierklem) proberen. Daar lijkt me heel weinig mis mee als het werkt. Het af-fabriek gevoel zal toch ooit moeten wijken bvb als je je eerste krasje of deukje oploopt of er komt een lelijke vlek op je bekleding :shock:
Bij mijn "poor man" oplossing heb ik inmiddels het zuignapje vervangen door een plakhaakje, dat blijft perfect zitten (de zuignap liet soms los, zoals de meeste zuignapjes doen). Bevalt mij na anderhalfjaar dagelijks gebruik nog uitstekend, meer investeren vind ik niet nodig ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Tom Westendorp » wo 22 okt 2014, 20:38

Minder is meer! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Gert » wo 22 okt 2014, 22:37

Bedankt autheo voor de aanvulling/verbetering. Zo een plakhaakje heb ik als gelouterd klusser natuurlijk ook in huis in diverse maten. Ook had ik nog bedacht dat ik in geval van nood nog naar secondenlijm zou kunnen grijpen. Jouw papierklem leek me trouwens groen. Die ik heb (5 verschillende maten) zijn zwart. Dat past beter bij de hoedenplank. Ook ben ik van plan de veter einden scherper bij de knoop af te snijden. Dit alles met het oog op een meer "af-fabriek" look ;)

Verder denk ik dat de hoedenplank bij openen van de klep niet helemaal recht komt te staan. Dat lijkt me ook niet nodig en zelfs fataal omdat hij zoals ik bij de proefrit heb ontdekt in die recht/open stand vergrendelt.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie