Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door enie-up » vr 11 jan 2013, 20:06

Iemand al gedaan?
Lees op het duitse forum dat er allerlei nieuwe dingetjes inzitten :ugeek:

Unter anderem Neu:

Support für "(Halb)Automatik" Getriebe

Support für "Gas" Betriebene Fahrzeuge

Support: für den "Seat IBIZA"

Made automatic reconnection more robust ???

2 neue (??) Apps:
VW! First Aid: (allgemeine Hinweise und Informationen für die Erste Hilfe!)

VW UP!Basics: (Übersichtliche Erklärung sämtlicher Symbole, Schalter und einiger UP! Tipps)

http://www.up-szene.de/forum/viewthread ... rowstart=0

Aangezien ik nog geen UP heb maar wel bezig met een up automaat ben ik wel benieuwd wat voor een support er in zit voor de automaat ;)

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Jojo » za 12 jan 2013, 09:34

Een 4gb update? :shock: Zoveel ruimte is er niet eens vrij op mijn m&m! Ik heb even snel het Duitse topic doorgelezen maar mijn Duits is niet zo goed :oops: . Als ik het goed begrijp zijn er nogal wat problemen met deze update, dus ik laat deze even links liggen.
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door el coche SEAT » za 12 jan 2013, 10:04

Ik heb de up-date zonder problemen kunnen uitvoeren.
Uit het Duitse topic komt juist naar voren dat na up-date het systeem beter en stabieler werkt.
Het enigste probleem dat genoemd wordt is dat de computer niet voldoende ruimte ziet op de Maps & More en daardoor de up-date niet wil installeren.
Dat is echter te verhelpen door bijvoorbeeld een land als Finland tijdelijk te verwijderen.

De 4 gb heeft gewoon te maken met het totaal geheugen en dus niet met een extra update van 4 gb.

Na update moet de Maps & More wel eerst aan het vooertuig gekoppeld worden.

Heb ook de apps VW! First Aid en VW UP!Basics geïnstalleerd.
Beide apps zijn "Wie Bitte??" alleen in de Duitse taal.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Psycho_Mantis » za 12 jan 2013, 16:01

Doet de fresh updater het al weer dan?
Laatste keer dat ik het probeerde kon dat gare programma de server niet vinden....

Ik haal hem naar gelijk even uit de auto :P

Edit:
De engelse changelog:

- Made automatic reconnection more roburst
- Support of (half) automatic gear shift
- Support of CNG cars
- Support of Seat IBIZA

Ook leuk, de nieuwe versie doet een fabrieks reset....

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door rondeg » za 12 jan 2013, 21:18

De Update geprobeerd te installeren, gevolg foutmeldingen op de Navigon ( CB1042 en CB1100), de normale werking van een aantal functies met Navigon zijn hiermee omzeep geholpen, kan b.v. geen rijafstand - en brandstofverbruik meer weergeven.
Vandaag contact gehad met de VW dealer, deze gaat mijn maps&more apparaat opsturen naar Navigon met verzoek tot reparatie / of omruiling.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Inge » zo 13 jan 2013, 08:55

Ben benieuwd - gisteren de update geïnstalleerd maar nog niet gebruikt. Morgen weer op weg naar het werk.

Hoop dat hij het doet zonder problemen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Psycho_Mantis » zo 13 jan 2013, 12:37

De nieuwe versie is wel een stuk beter, heb het idee dat de bluetooth nu altijd verbind ipv soms.
Maar ik veder heb ik nog niet gekeken of alles werkt.

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door LegacySystem » zo 13 jan 2013, 16:50

Psycho_Mantis schreef:De nieuwe versie is wel een stuk beter, heb het idee dat de bluetooth nu altijd verbind ipv soms.
Maar ik veder heb ik nog niet gekeken of alles werkt.
Ook kan dit ook beamen. De Bluetooth maakt inderdaad veel beter verbinding. Mocht ook wel!! Niets meer balen als je iets van je eigen muziek wl streamen en je moet verplicht radio luisteren.
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Piedro » ma 14 jan 2013, 00:31

Hier ook een week geleden de update uitgevoerd. Ging vlekkeloos, heb nu inderdaad wel minder vrije ruimte over op het apparaat. Maar uiteraard past het er gewoon op (of nemen de apps van VW zoveel extra ruimte in beslag?). Na het updaten zoals eerder gemeld eerst moeten koppelen aan de auto. Heb tot nu toe nog maar weinig veranderingen geconstateerd. De extra apps zijn dus alleen voorbehouden aan VW, maar ik mis ze niet bepaald. Het werkt verder als een zonnetje, had alleen gewenst dat de Q4-kaarten en bijvoorbeeld info over maximum snelheden wat beter bijgewerkt zouden zijn. Bij sommige wegen is het al een aantal jaren 60 of 30, terwijl M&M nog steeds 80 of 50 aangeeft. Ook bij de routeberekeningen heb ik nog steeds mijn bedenkingen, maar goed, daar is al een ander topic mee gevuld ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Up&Go » ma 14 jan 2013, 14:09

Kan de server niet vinden zegt ie steeds ..... potver! Ik heb Mac OSX 10.8. Wie kent dit ook?

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Up&Go » ma 14 jan 2013, 14:30

Met een oud netbookje windows XP gaat het ineens wel. Vreemd, op de mac heeft hij altijd gewoon gewerkt.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Psycho_Mantis » ma 14 jan 2013, 15:30

Up&Go schreef:Kan de server niet vinden zegt ie steeds ..... potver! Ik heb Mac OSX 10.8. Wie kent dit ook?
Op m'n mac mini (osx 10.8) werkt hij ook niet. Me windows laptop met windows 8 werkt het wel...

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door oubaasje » ma 14 jan 2013, 17:54

ik ben regelmatig met de Navigon support mensen in contact.
De situatie is als volgt:
Na het installeren van het nieuwe Apple/Mac operating system Mountain Lion (OSX 10.8) werkt Navigon Fresh niet meer.
De serverfout CG2009 wordt volgens Navigon veroorzaakt "door het zg Cenbox systeem (een speciaal anti-virus beveiligingssysteem)".
Men werkt eraan om dat te herstellen !
De enige manier om je te kunnen registreren of om de kaarten op te waarderen is mbv van een Mac met OSX 10.7 of met een Windows PC.
Ik heb mijn dealer ook op de hoogte gebracht van dit probleem en zij hebben contact met PON over deze zaak.
Telefonisch kun je Navigon Nederland (020-2035230) vragen wat je moet doen als je een nieuwe Up! met Maps+More gekocht hebt en je wilt gebruik maken van de 6 weken geldige kortingsregeling voor een update-abonnement.
Ad

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Up&Go » ma 14 jan 2013, 18:09

Dank voor je reactie en uitleg Ad. Ik wilde zelf al gaan bellen maar dat hoeft nu dus niet meer ;)

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door tweetup » ma 14 jan 2013, 22:25

Heren, en dames,

Ik weet niet hoe jullie het gedaan hebben maar op de maps en more voor mijn up krijg ik het niet voor elkaar zonder een geheugenkaartje.
Heb de volledige inhoud verwijderd en toen geprobeerd de update te installeren maar het programma blijft vertellen dat er te weinig vrije ruimte op het apparaat is.
Ondertussen een back-up teruggezet en een kaartje besteld.
Meer mensen hier last van?

groetjes
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Toine » ma 14 jan 2013, 22:45

Update probleemloos verlopen, alleen hebben wij bij de Seat alleen de handleiding als app nog steeds en de update was iets van 3 GB

Kaartupdate doe ik zelf aangezien de navigatie niet echt up to date is en het zijn geld niet waard is, maar goed eens prutsen om tomtom erop te zetten, aan die kaarten heb je wel wat!!
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

VW UP
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 22:43
Locatie: Balk (Frl.)

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door VW UP » ma 14 jan 2013, 23:03

Mij wil het ook niet, hij zegt dat er te weinig ruimte is. Maar als ik er dan wat af wil gooien lukt dat niet en komt bij wat ik ook doe, het update scherm naar voren.
Ik heb hem naar de fabrieksinstellingen terug gezet, doet die hetzelfde.
Nou las ik op een engels forum, dat je de software van de navigon op een USB stick van minimaal 4 GB moet zetten en deze moet die dan lezen als navigon. De Update uitvoeren en dan alles weer terugzetten op je navigon.
Zal het morgen proberen, jullie horen van mij.
VW High Up, 60 pk, Dark Silver, Dark Silver dashboard, getinte ramen, Drive pakket, Executive pakket, 16 inch Cross Up velgen, middenarmsteun, korte antenne, Silvervision knipperlichten (voor), luxe velours mattenset, spatlappen voor, Inpro knipperlichten

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Up&Go » ma 14 jan 2013, 23:29

Toine schreef:Kaartupdate doe ik zelf aangezien de navigatie niet echt up to date is en het zijn geld niet waard is, maar goed eens prutsen om tomtom erop te zetten, aan die kaarten heb je wel wat!!
Zou een leuke stunt zijn als op een Navigon device TomTom software kan gaan draaien :lol:

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door rondeg » di 15 jan 2013, 06:58

@VW UP, ik heb het zelfde probleem, ben benieuwd of jij de oplossing hebt, hou ons op de hoogte s.v.p.

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door brinkiboy » di 15 jan 2013, 07:58

Is het niet zo dat alle auto's die vanaf nu uitgeleverd worden automatisch een up-to-date versie van de software hebben?

dat zou je wel verwachten...
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Plaats reactie