Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Toine » di 15 jan 2013, 11:46

brinkiboy schreef:Is het niet zo dat alle auto's die vanaf nu uitgeleverd worden automatisch een up-to-date versie van de software hebben?

dat zou je wel verwachten...
Toen ik mijn auto kreeg heb ik hem de volgende dag aan de PC gehangen en er gingen 2 updates op (1 voor 1 stel je voor) :mrgreen:
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Toine » di 15 jan 2013, 11:48

Up&Go schreef:
Toine schreef:Kaartupdate doe ik zelf aangezien de navigatie niet echt up to date is en het zijn geld niet waard is, maar goed eens prutsen om tomtom erop te zetten, aan die kaarten heb je wel wat!!
Zou een leuke stunt zijn als op een Navigon device TomTom software kan gaan draaien :lol:
Vanavond eens en complete backup maken en dan eens gaan prutsen mocht het dan fout gaan kan je altijd weer terug..... ;)

De rest van de Tomtom spullen heb ik nog, aangezien in mijn telefoogebouwd heb van Windows Mobile 6.5 naar Android.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

VW UP
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 22:43
Locatie: Balk (Frl.)

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door VW UP » wo 16 jan 2013, 00:16

Het is gelukt, je moet de hele inhoud van de Navigon naar een usb stick brengen.
De Navigon kan dus leeggehaald worden.
Dan de Navigon loskoppelen, Usb loskoppelen, Usb weer inpluggen, Navigon fresh opstarten en hij ziet hem als Navigon.
Software update uitvoeren.
Nu moet je eerst een aantal maps verwijderen, van landen die je niet nodig bent.
Dan kijk je of het bestand klein genoeg.
Sluit je de Navigon aan en breng je alle gegevens van de usb naar de Navigon.
Nu Navigon loskoppelen en aanzetten.
Dan vraagt hij om hem in de auto te plaatsen en daarna werkt hij.
Maak voor de zekerheid wel even een backup van alles voordat je aan dit alles begint.
Succes
VW High Up, 60 pk, Dark Silver, Dark Silver dashboard, getinte ramen, Drive pakket, Executive pakket, 16 inch Cross Up velgen, middenarmsteun, korte antenne, Silvervision knipperlichten (voor), luxe velours mattenset, spatlappen voor, Inpro knipperlichten

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door rondeg » wo 16 jan 2013, 07:19

@VW UP,
Bedankt voor je duidelijke uitleg, ik ga het proberen.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Up-Jury » wo 16 jan 2013, 16:04

Voor mensen die problemen hebben en je navigon geheel terug wil zetten naar fabrieks instelling is hier een handige toepassing:

Om het apparaat weer in goede toestand te brengen gaan wij als volgt te werk.
1. Zorg er eerst voor dat uw navigatie volledig is opgeladen, als het groene controle ledje onder op het apparaat groen brand.
2. Sluit uw apparaat opnieuw aan uw pc en schakel uw navigatie aan.
3. Als het als verwisselbare schijf wordt herkend opent u Deze Computer.
4. Klik met uw rechtermuisknop op de navigatie en klik op Formateren.
5. Behoud de voor ingestelde bestandsindeling.
6. Als de schijf geformateerd is start u het programma NAVIGON Fresh.
Voordat u een download start moet u er aan denken, dat bij het gebruiken van een Firewall of een andere internet Security programma de bestanden "NAVIGON_FRESH.exe" en "web2PND.exe" vrij gegeven moeten worden, om het internet te kunnen gebruiken.
Gaarne deze instellingen controleren.
Hier moeten de poorten 21 en poort 1023 vrijgegeven zijn (Standaard waarde voor FTP bestand overdraging).
Bij sommige Firewalls kan het zijn dat eerst de FTP als protocol moet worden toegestaan.
Voor vragen over uw Firewall willen wij u vragen naar de aanbieder van uw Firewall te gaan.
7. In de bovenstaande menulijst in het programma NAVIGON Fresh klikt u op "Mijn-NAVIGON apparaat" en vervolgens op "Apparaat restaureren", op de onderstaande link vindt u hoe dit te werk gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=yWvClcMD3-Q

8. Volg nu de aanwijzingen op het scherm en selecteer uw apparaat die u wilt restaureren.
9. Nadat u alle punten heeft gehad gaat het restaureren beginnen.
10. Nadat dit proces goed afgesloten is kunt u nog controleren of er nieuwe updates zijn en deze updates installeren.

PS soms laat fresh de menu opties niet zien en zit dit verscholen achter een ">>"rechts boven in je fresh window

Nadat ik dit heb gedaan heb ik ook geen hik meer in tijdens het afspelen van muziek bestanden.

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door rondeg » wo 16 jan 2013, 18:00

Mijn Navigon van 2 weken oud kon ik niet updaten, liep vast met allerlei foutmeldingen bij het updaten, alle bovengenoemde tips uitgeprobeerd maar helaas.......
Contact gehad met mijn VW dealer, deze heeft zonder problemen mijn Navigon direct omgeruild voor een nieuwe, deze werkt uitstekend met de allernieuwste software.

Ter informatie: volgens mijn VW dealer zijn er twee type's Navigon in omloop, waarbij de "oude" type's melding kunnen geven bij een update zo-iets in de trant van "er is te weinig geheugen" (melding CB1100)

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door tweetup » wo 16 jan 2013, 19:31

Laat ik nou net degene zijn met die melding :(
Maar is contact opnemen met de dealer.
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Gebruikersavatar
My1stIbi
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 18:41
Locatie: Enkhuizen

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door My1stIbi » wo 16 jan 2013, 22:29

Merci! Goed om te weten dat er een laatste redmiddel is. Heb 't gelukkig niet nodig gehad. De update verliep soepel en alle instellingen bleven netjes bewaard.

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door tweetup » do 17 jan 2013, 11:31

Heb de methode van VW UP (mijn dank is groot!) gevolgd en nu werkt mijn navigatie inderdaad weer.
Alleen nog checken of navigon fresh deze ook nog goed herkent.
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

VW-UP
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 19:33

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door VW-UP » zo 27 jan 2013, 19:41

Vandaag maps + more upgedate naar versie 7.10.25 zonder problemen, wel daarna in je auto hangen en de instructies volgen, helaaas moet je alles opnieuw instellen :evil:

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door ruud » zo 27 jan 2013, 20:57

VW-UP schreef:Vandaag maps + more upgedate naar versie 7.10.25 zonder problemen, wel daarna in je auto hangen en de instructies volgen, helaaas moet je alles opnieuw instellen :evil:
Ik heb het ook vandaag gedaan zonder problemen(hij doet dan alles - alle landen), idd vreemd om hem daarna dan eerst in de auto te hangen en de instucties te volgen zoals je tikt.
Daarna heb ik toch de kaart weer opnieuw geupdate met landen waar ik nooit kom ;) en dat scheelt weer een partij ruimte.
Ben blij dat het goed is gegaan.

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door peter1957 » do 02 mei 2013, 21:31

Mijn update begint, maar na een aantal procenten te hebben gedownload, stopt het downloaden.
Ik moet dan weer opnieuw beginnen. Her restaureren is gelukt, maar de software update blijft steeds "hangen"
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

Dreistein
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 15:22

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Dreistein » vr 03 mei 2013, 10:34

Gisteren toevallig gedaan.
Maak je geen zorgen over de grootte van het vbestand, het past allemaal.
Ga er wel pas aan beginnen als je er ruimschoots de tijd voor hebt, het duurt alles bij elkaar zo'n 2,5 uur en ik heb bepaald geen trage internet verbinding.
Vooralsnog geen grote verschillen kunnen ontdekken met de vorige versie.

John

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door GuidoUp » vr 03 mei 2013, 18:15

Dreistein schreef:Gisteren toevallig gedaan.
Maak je geen zorgen over de grootte van het vbestand, het past allemaal.
Ga er wel pas aan beginnen als je er ruimschoots de tijd voor hebt, het duurt alles bij elkaar zo'n 2,5 uur en ik heb bepaald geen trage internet verbinding.
Vooralsnog geen grote verschillen kunnen ontdekken met de vorige versie.

John
Wat zijn de verschillen dan als ik vragen mag

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Dreistein
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 15:22

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Dreistein » vr 03 mei 2013, 21:27

Geen verschillen kunnen ontdekken......

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Mr10 » vr 03 mei 2013, 22:20

Ik heb er nog steeds problemen mee. Het installeren is het probleem niet, ik heb genoeg ruimte. Maar bij de nieuwste versie crasht het systeem als ik mp3's wil afspelen. Ik heb het systeem gerestaureerd en opnieuw geïnstalleerd, ook dit maakt geen verschil. Navigon support raadt nu aan het apparaat ter reparatie aan te bieden. Het lijkt me echter niet waarschijnlijk dat het apparaat stuk is, want als ik de software terug zet naar een oudere versie doet alles het weer perfect!

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door peter1957 » za 04 mei 2013, 07:55

Update uitgevoerd, nieuwe kaarten er op, en nu doet hij het helemaal niet meer.
Als ik een adres ingeef, en zeg navigatie starten, gaat hij uit, en start opnieuw.

Moedeloos wordt ik er van
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

chimbasie
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 24 nov 2012, 22:07
Locatie: Grootebroek

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door chimbasie » zo 05 mei 2013, 07:33

bij mij was de update goed gegaan maar de kaart wil hij niet updaten op de site staat dat versie q1/2013 er is via fresh zegt hij dat die er niet is en dat er bij mij versie q3/2012 er opstaat terwijl als ik in het menu kijk van de navigon er q4/2012 op staat die had ik laatst er zelf opgezet via de update nu zegt hij dat ik hem wel kan kopen voor 69 pleuries maar de updates na registratie waren toch gratis???

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door Bhuddymahn » zo 05 mei 2013, 08:57

Nee, in de doos zat een bon waarin alles uitgelegd staat. Met de code FRESHMAPS80 krijg je 80% korting op een twee jarig kaart update abonnement. Moet je invoeren door op code invoeren te drukken, staat links in het menu. Dan moet je afrekenen en 20 euro betalen en dan pas kan je twee jaar lang je kaart updaten. Zonder die code kan je 1x je kaart updaten zoals jij al hebt gedaan. Dat komt door de nieuwste kaarten garantie bij aankoop van een navigatiesysteem.

Let op, code geldt alleen binnen 30 dagen na eerste gebruik van je navigatiesysteem.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

chimbasie
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 24 nov 2012, 22:07
Locatie: Grootebroek

Re: Navigon update naar Versie 7.10.25 // 4 GB

Bericht door chimbasie » zo 05 mei 2013, 12:55

dan maar geen updates meer ik ga geen 69 euro betalen voor een nieuwe kaart

Plaats reactie