Kwaliteit van handsfree set.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Savaan76 » wo 12 dec 2012, 15:53

Het geluid van de handsfreeset van mijn Seat portable system is ronduit waardeloos. Mensen die ik bel beschrijven het alsof er meer mensen in mijn auto zitten te praten. Ik gebruik een htc sensation als telefoon. Iemand dook deze ervaring en eventueel een oplossing?

Groet Sander

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Psycho_Mantis » wo 12 dec 2012, 16:26

Het is ook gewoon waardeloos, geluid zachter zetten helpt een beetje...
Maar je kan er niet veel beters van maken helaas.
Als je echt serieus wil bellen kan je beter een parrot kopen.

Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door MichelSchreurs » wo 12 dec 2012, 16:53

Gek. Ik krijg juist complimenten over de kwaliteit van mijn carkit! Ik kan iedereen goed verstaan en zij mij ook... Dat is dan i.c.m. een iPhone 4S.
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door LegacySystem » wo 12 dec 2012, 18:40

MichelSchreurs schreef:Gek. Ik krijg juist complimenten over de kwaliteit van mijn carkit! Ik kan iedereen goed verstaan en zij mij ook... Dat is dan i.c.m. een iPhone 4S.
Ik heb dezelfde ervaringen..... Geen problemen met de IPhone 4S.
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Savaan76 » wo 12 dec 2012, 18:49

Psycho_Mantis schreef:Het is ook gewoon waardeloos, geluid zachter zetten helpt een beetje...
Maar je kan er niet veel beters van maken helaas.
Als je echt serieus wil bellen kan je beter een parrot kopen.
Wat voor telefoon heb jij?

Lachen, ik heb net mijn oude Parrot verkocht gisteren maar deze was inderdaad een stuk beter!

Het moet toch mogelijk zijn om normaal verstaanbaar te zijn...

Mijn vriendin heeft overigens ook een iphone 4 in combinatie met M&M en dat gaat wel beter maar zij klinkt ook altijd alsof ze uit een kerk belt als ik niet vanuit de auto met haar bel. :D Het lijkt wel als we elkaar vanuit de auto's bellen of hij geluid weer op pikt uit de luidspreker en in een soort loop blijft herhalen ofzo. Beetje vaag maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Er valt verder ook weinig aan in te stellen.


:evil:

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door TV_UP! » wo 12 dec 2012, 19:34

Ik Heb weinig problemen met de carkit versta het goed door de boxen als je het geluid niet te hard hebt staan. De gene die ik bel verstaan mij ook goed dat ik heb begrepen alleen zit er een lichte galm in maar dat was niet storend vertelde ze.
Laatst gewijzigd door TV_UP! op wo 12 dec 2012, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door ericb » wo 12 dec 2012, 20:18

Ik heb met mijn iPhone 4 ook geen problemen. Nooit geen klachten gehad van slecht te verstaan of zo.
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Tess » wo 12 dec 2012, 21:07

Met Blackberry gaat het ook prima. Alleen jammer dat de navigatie niet zichtbaar is als je handsfree belt.
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Savaan76 » wo 12 dec 2012, 21:18

Ik ga morgen mijn oude Sony Ericson 890 maar eens proberen dan en kijken of het beter word.. En kijken hoe het is met lager volume. Zou natuurlijk ook goed kunnen dat de HTC niet zo lekker combineert met de M&M. Ook Navigon maar eens bellen, op de website kon ik niets vinden. Heb net een Mii voor mezelf en een I-phone 4 voor mijn vriendin gekocht dus een I-phone voor mezelf zit er even niet meer in 8-)


Als iemand nog tips heeft verder hoor ik het graag!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Psycho_Mantis » do 13 dec 2012, 14:38

Savaan76 schreef:
Psycho_Mantis schreef:Het is ook gewoon waardeloos, geluid zachter zetten helpt een beetje...
Maar je kan er niet veel beters van maken helaas.
Als je echt serieus wil bellen kan je beter een parrot kopen.
Wat voor telefoon heb jij?

Lachen, ik heb net mijn oude Parrot verkocht gisteren maar deze was inderdaad een stuk beter!

Het moet toch mogelijk zijn om normaal verstaanbaar te zijn...

Mijn vriendin heeft overigens ook een iphone 4 in combinatie met M&M en dat gaat wel beter maar zij klinkt ook altijd alsof ze uit een kerk belt als ik niet vanuit de auto met haar bel. :D Het lijkt wel als we elkaar vanuit de auto's bellen of hij geluid weer op pikt uit de luidspreker en in een soort loop blijft herhalen ofzo. Beetje vaag maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Er valt verder ook weinig aan in te stellen.


:evil:
Ik heb de iPhone 4s
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar ik vond de parrot veel beter werken. Het is wel een stap terug...

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door inside » do 13 dec 2012, 16:21

met de nieuwe Samsung S3 werkt het ook niet goed

maakt wel de koppeling
meldt ook dat er een gesprek komt en de radio gaat dan ook op stil
maar wanneer ik het gesprek aanneem dan komt hij niet door via de luidspreker
maar alleen via de Samsung zelf.

of doe ik wat verkeerd

de dealer vertelde mij dt het met Samsung wel meer problemen geeft.

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Savaan76 » do 13 dec 2012, 20:17

Psycho_Mantis schreef:
Ik heb de iPhone 4s
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar ik vond de parrot veel beter werken. Het is wel een stap terug...
Ja dat ben ik ook helemaal met je eens hoor, een deel van het probleem zit hem in het feit dat ik een Parrot gewend was en deze echt goed functioneerde. Heb nog zitten twijfelen om hem naarst de M&M in te bouwen maar zo'n los schermpje ziet er eigenlijk niet uit in zo'n mooie Mii :D
Heb nu maar een simpele Nokia gekocht om te kijken of dat de oplossing is voor in de auto..

Gebruikersavatar
My1stIbi
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 18:41
Locatie: Enkhuizen

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door My1stIbi » di 18 dec 2012, 21:31

inside schreef:maar wanneer ik het gesprek aanneem dan komt hij niet door via de luidspreker
maar alleen via de Samsung zelf.
Wat Han hier ook al beschrijft. Tijdens het gesprek -> Opties -> Overnemen. Dan gaat 't geluid wél via de speakers. Ben er alleen nog niet achter of 't daarna ook zo blijft, als de BT-verbinding verbroken geweest is.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door TV_UP! » di 18 dec 2012, 22:01

My1stIbi schreef:
inside schreef:maar wanneer ik het gesprek aanneem dan komt hij niet door via de luidspreker
maar alleen via de Samsung zelf.
Wat Han hier ook al beschrijft. Tijdens het gesprek -> Opties -> Overnemen. Dan gaat 't geluid wél via de speakers. Ben er alleen nog niet achter of 't daarna ook zo blijft, als de BT-verbinding verbroken geweest is.
als ik bt weer aanzet pakt hij alles van vorige keer weer op dus ook geluid via speakers.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Michel.oa » do 20 dec 2012, 21:10

Tess schreef:Met Blackberry gaat het ook prima. Alleen jammer dat de navigatie niet zichtbaar is als je handsfree belt.
Druk op het hokje met die 4 kleine hokjes, kies navi en tadaaaaa
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

pascallos
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 21:40

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door pascallos » wo 21 jan 2015, 21:45

Bij mij werkt de standaard carkit van de UP niet naar behoren, wellicht ligt het aan de instellingen. Iedereen verstaat mij perfect, echter hoor ik de andere persoon heel ver op de achtergrond (mits ik niet op de snelweg rij en de blowers uit staan). Het lijkt wel alsof het geluid op het laagste standje staat en het geluid uit slechts 1 box aan de andere kant van de auto komt.

Ik kan dus niet echt bellen aangezien ik praktisch niets hoor. Ligt dit aan mij of moet ik nog wat instellen? Op de carkit kan ik alleen het geluid van de navigatie instellen, staat nu op z'n hardst maar ook dan moet ik goed luisteren om het te kunnen verstaan. Scheelt wel met bellen want dat hoor ik dus helemaal niet.

Lucvdheijden
Donateur member
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 07:30

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Lucvdheijden » wo 21 jan 2015, 22:13

ik heb geen problemen
volkswagen high up black edition full options

(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Autheo » wo 21 jan 2015, 22:18

pascallos schreef:Bij mij werkt de standaard carkit van de UP niet naar behoren, wellicht ligt het aan de instellingen. Iedereen verstaat mij perfect, echter hoor ik de andere persoon heel ver op de achtergrond (mits ik niet op de snelweg rij en de blowers uit staan). Het lijkt wel alsof het geluid op het laagste standje staat en het geluid uit slechts 1 box aan de andere kant van de auto komt.

Ik kan dus niet echt bellen aangezien ik praktisch niets hoor. Ligt dit aan mij of moet ik nog wat instellen? Op de carkit kan ik alleen het geluid van de navigatie instellen, staat nu op z'n hardst maar ook dan moet ik goed luisteren om het te kunnen verstaan. Scheelt wel met bellen want dat hoor ik dus helemaal niet.
Heb zelf geen ervaring met bellen, dat doe ik uit principe nooit in de auto. Maar het geluid van de navi kan worden ingesteld met de volumeknop van de radio op het moment dat de instructie wordt gesproken. Als dat bij jou niet goed werkt, lijkt me dat er iets mis is.

Wienjo
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 22:21

Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door Wienjo » do 22 jan 2015, 13:14

Pascallos, probeer eens muziek af te spelen over zelfde systeem. Waarschijnlijk is dat ook alleen over rechtsvoor. Ik heb dit ook gehad.

Reset en hij deed het weer zoals het hoort.
Seat Mii | Sport Dynamic | 60 PK | Ecomotive| 5-deurs | White

Verbruik: http://bit.ly/MiiWienjo

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kwaliteit van handsfree set.

Bericht door TwitNour » do 22 jan 2015, 18:21

Je kan in de instellingen van de radio instellingen hoe de balans moet zijn tussen beide kanten. Misschien heb je deze ooit verschoven naar een kant.

Ikzelf gebruikte even geleden de iPhone 5 en werkte goed. De iPhone 6 werkt ook net zo goed. Zowel bellen als muziek afspelen via o.a. Spotify en dergelijke werken ook naar behoren. Nooit echt grote problemen gehad met de M&M, behalve dat ik héél af en toe nog wel eens geruis hoor over de speakers bij geluiden die over de M&M gaan. Dit bleek gewoon op te lossen als ik het contact tussen M&M en steun, en steun en dashboard goed schoonmaakte. Soms kan er wat slecht contact zijn en dat veroorzaakt ruis. In de anderhalf jaar dat ik de auto nu heb is dit twee keer voorgekomen.

Plaats reactie