Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 15 nov 2012, 17:14

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vochtprobleem

Bericht door TV_UP! » do 15 nov 2012, 18:31

Prohopper schreef:Ik vandaag even aan het volgende te denken:
Hebben de mensen met vochtproblemen net als wij een panoramadak in hun up!? Want waarom zou de ene up! last van vocht hebben en de andere niet, dus misschien dat het te maken kan hebben met het dak of de afwateringsslangetjes daarvan.
Mss dat er verband is met de mensen die er last van hebben.
Modeljaar kan ook nog iets zijn zoals die gaatjes die bij model jaar 2012 geboord moeten worden??
En wat prohopper aangeeft kan ook wel eens mogelijk zijn.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Bert
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:14
Locatie: Breukelen

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bert » vr 16 nov 2012, 11:39

Heb het nu ook een paar keer gehad. Echt flink nat, met de airco aan gaat het wel weg, maar dat duurt een paar kilometers.
Houdt mijn hart vast als het gaat vriezen: kun je aan 2 kanten krabben. :roll:
Laatst gewijzigd door Bert op zo 18 nov 2012, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Eens een Up!,....altijd een Up!
Move Up! Candy White - Climatic - Drivepakket - Soundpakket met i.c.m. Clarion HiFi

VladUP!
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 15:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door VladUP! » vr 16 nov 2012, 12:10

ik heb (voor zover ik weet) geen probleem met vocht in mijn Up, heb ook geen panoramadak maar wel een van de "eerder" gebouwde.

up!Mart
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 17:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door up!Mart » vr 16 nov 2012, 16:11

Zelfde probleem hier, met panoramadak. Heb een 2013 model, afgeleverd in september. Dus de afwaterings gaatjes zou hij moeten hebben.
1x zelfs zo erg dat ik na 5 min de auto gestart te hebben pas kon gaan rijden.
High UP!, candy white, 60pk, executive, drive, dynamic. Met panoramadak.

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » vr 16 nov 2012, 16:34

Ik heb geen panorama dak maar ook bij mij moet de airco aan anders is het zo drijfnat in de wagen. Inderdaad binnenkort maar eens langs de dealer gaan. Verbruik gaat enorm omhoog, in de zomer gebruik ik de airco niet eens, en dan moet hij straks de gehele winter wel aan..
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » vr 16 nov 2012, 16:34

RoyVisser schreef:Ik heb geen panorama dak (up is wel van het eerste type, mei 2012 geleverd) maar ook bij mij moet de airco aan anders is het zo drijfnat in de wagen. Inderdaad binnenkort maar eens langs de dealer gaan. Verbruik gaat enorm omhoog, in de zomer gebruik ik de airco niet eens, en dan moet hij straks de gehele winter wel aan..
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door GunSpeed » vr 16 nov 2012, 17:12

up!Mart schreef:Zelfde probleem hier, met panoramadak. Heb een 2013 model, afgeleverd in september. Dus de afwaterings gaatjes zou hij moeten hebben.
1x zelfs zo erg dat ik na 5 min de auto gestart te hebben pas kon gaan rijden.
+1 :oops:
Geleverd in oktober met panodak en soms moet je echt een tijdje wachten voor je kan rijden en soms helemaal niet. Ik houd ook mijn hart vast als het gaat vriezen!! :evil:
up! Black BMT 75pk 3d

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » vr 16 nov 2012, 17:18

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door GunSpeed » vr 16 nov 2012, 17:24

Ook op andere fora lees je hier regelmatig iets over maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen.
up! Black BMT 75pk 3d

_1S_
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 17:41
Locatie: Vlaanderen

Re: Vochtprobleem

Bericht door _1S_ » za 17 nov 2012, 15:16

Prohopper schreef:mij werd verteld dat zij hier niet eerder over gehoord hadden.
Dat is zo ongeveer het standaard antwoord.
Klant denkt dan dat hij het buitenbeentje is, en geraakt al wat gegeneerd om het probleem verder aan te kaarten of door te drijven.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vochtprobleem

Bericht door TV_UP! » za 17 nov 2012, 19:01

vandaag bij de verkoper gevraagd en deze was eerlijk en zij het probleem te kennen had ie namelijk bij zijn eigen UP!.
Maar de oorzaak ervan kon ie niet vertellen.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » za 17 nov 2012, 20:14

Ik had het vorige week ook een keer, maar ik maak er verder geen probleem van, zal wel een kinderziekte zijn, dat kun je hebben als je een auto koopt die nog maar net op de markt is, maakt het plezier met mijn up! niet minder :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door GunSpeed » za 17 nov 2012, 21:22

up! schreef:zal wel een kinderziekte zijn, dat kun je hebben als je een auto koopt die nog maar net op de markt is, maakt het plezier met mijn up! niet minder :)
Dat denk ik ook maar ik hoop dat ze toch met een degelijke oplossing komen net als voor het probleem met het stuur ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » zo 18 nov 2012, 12:45

up! schreef:Ik had het vorige week ook een keer, maar ik maak er verder geen probleem van, zal wel een kinderziekte zijn, dat kun je hebben als je een auto koopt die nog maar net op de markt is, maakt het plezier met mijn up! niet minder :)
beetje aparte redenatie, het is toch echt wel een punt van ergernis in 4 van de 12 maanden dat je in de auto rijd. Het is niet een wolkje wat met 10seconden weggeblazen is, de voorruit was bij mij drijfnat en had zeker net zo hard moeten krabben binnen als buiten wanneer het gevroren had. Terwijl alle andere autos op de parkeerplaats gewoon mooi helder glas nog hadden. Daar koop ik juist een nieuwe auto niet voor, en kinderziektes zijn niet meer van deze tijd, en al helemaal niet wanneer de dealer ze ontkent ;)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » zo 18 nov 2012, 12:50

RoyVisser schreef:
up! schreef:Ik had het vorige week ook een keer, maar ik maak er verder geen probleem van, zal wel een kinderziekte zijn, dat kun je hebben als je een auto koopt die nog maar net op de markt is, maakt het plezier met mijn up! niet minder :)
beetje aparte redenatie, het is toch echt wel een punt van ergernis in 4 van de 12 maanden dat je in de auto rijd. Het is niet een wolkje wat met 10seconden weggeblazen is, de voorruit was bij mij drijfnat en had zeker net zo hard moeten krabben binnen als buiten wanneer het gevroren had. Terwijl alle andere autos op de parkeerplaats gewoon mooi helder glas nog hadden. Daar koop ik juist een nieuwe auto niet voor, en kinderziektes zijn niet meer van deze tijd, en al helemaal niet wanneer de dealer ze ontkent ;)
Bij mij was het een tamelijk klein wolkje dat binnen een minuut weg was. Ik heb het de afgelopen weken ook nog maar één keer meegemaakt, dus tot nu toe ondervind ik er nauwelijks last van. Als er iets aan te doen is, dan hoor ik het wel, tot die tijd maak ik me niet zo druk. Wellicht is het vochtprobleem bij anderen erger zodat er meer reden is voor ergernis.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » vr 30 nov 2012, 22:33

Wederom teruggekomen op de parkeerplaats na het bekijken van een film, alle wagens keurig droog maar mijn upje spot je al van grote afstand dat hij helemaal van binnen beslagen is :( Wordt nog wat als het gaat vriezen straks :(
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door Pop Up! » za 01 dec 2012, 23:23

Iemand nog bij de dealer ervoor geweest?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » zo 02 dec 2012, 01:28

Nope ik nog niet...
Ik kan geen duidelijk patroon vinden wanner het gebeurd, dus kan zo ook niet naar de dealer toe.
Met regenachtig weer heb ik er niet zoveel last van. Er zit dus geen lek.
Soms op een normale zonnige dag is het wel ineens nat aan de binnenkant.
De dealer kan niets met zulke info natuurlijk.

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Vochtprobleem

Bericht door Henk1200 » zo 02 dec 2012, 12:37

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn up!. Hij is in de ochtend wanneer het koud is altijd helemaal beslagen. Duurt dan werkelijk 5 min voordat ik weg kan rijden anders is het zicht werkelijk minimaal en te gevaarlijk om te rijden.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Plaats reactie