Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: Vochtprobleem

Bericht door inside » za 08 dec 2012, 19:34

de mijne is 7 dagen geleden geleverd

Gebruikersavatar
MJBonthond
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 17 okt 2012, 00:49
Locatie: Winschoten

Re: Vochtprobleem

Bericht door MJBonthond » zo 09 dec 2012, 11:47

Die van mij is van oktober en ik heb het probleem ook.
White up! - 60pk - 5dr - drive pakket

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » zo 09 dec 2012, 12:38

Ik ben sinds 1 augustus 2012 de eigenaar van een High Up light silver en heb ook te kampen met het vochtprobleem.
Ik kan met vorst ook de ruit aan 2 kanten gaan schrappen.
Ben hiervoor teruggegaan naar de dealer en krijg dan te horen dat de voorruit van de Up dunner is en ik de ventilatieroosters niet op de voorruit mag zetten maar op de grond moet richten.
Anders zou er condens ontstaan.
Volgens de dealer rij ik er ook te korte afstanden mee.
Ronduit een belachelijk antwoord, ik neem hier dan ook geen genoegen mee en ga morgen wederom terug want de stralen water lopen gewoon aan de binnenkant langs het raam.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » zo 09 dec 2012, 12:39

Ok, dus dan is de conclusie al snel duidelijk: Het maakt dus totaal niet uit hoe oud hij is...
Morgen ga ik maar eens klagen bij de dealer over dit probleem.

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » zo 09 dec 2012, 12:44

Ik heb dit met nog geen enkele andere auto meegemaakt, heb ook al geklaagd bij volkswagen zelf maar daar wordt je ook niet wijzer van.
Mijn vriend rijdt ook volkswagen maar dan een Polo en die heeft het probleem niet.
Zogenaamd is dit probleem bij de dealer ook niet bekend.
Lijkt mij erg sterk want zoals ik hier lees ben ik dus duidelijk niet de enigste.
Baal er gewoon verschrikkelijk van, ik eis gewoon morgen een oplossing van ze.

UP!!
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 22:57

Re: Vochtprobleem

Bericht door UP!! » zo 09 dec 2012, 12:50

Voor de mensen die naar de dealer gaan willen jullie dan even laten weten hoe het is afgelopen?

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » zo 09 dec 2012, 14:28

Beste Up leden,

Allereerst zal ik mij even kort voorstellen, ik Tom en sinds maart dit jaar in het bezit van mijn High UP! BM 60pk. Ik zit eigenlijk tot voor kort nog maar op het forum te kijken voor mijn vochtprobleem in de Up!, maar helaas wordt mijn probleem door meerdere Up! bezitters bevestigd. Ik dacht eerst dat het 'gewoon' was om dat de auto nieuw is, maar bij iedere bui en als je maar een beetje een vochtige jas aan hebt, raken alle ramen beslagen. In de weekenden staat de auto in de garage en doordeweeks buiten. Zeker in deze natte periode ondanks dat het niet regend beslaan de ramen erg snel.

In alle onderstaande praktijkvoorbeelden kan ik mij dan ook precies in vinden. Ik ben, denk ik net als vele best wel benieuwd wat VW Nederland hieraan kan (gaat) doen. Ik zal net als 'prohopper' binnenkort een afspraak maken en hopelijk kunnen zij dit euvel goed verhelpen. Mocht dit laatste niet het geval zijn en mochten er meerdere VW Up! bezitters ook nog steeds met dit probleem blijven zitten, wellicht een idee om collectief onze rechtsbijstandsverzekering aan te spreken.

Ik hou jullie op dde hoogte vwb het verloop. Mochten er nog reactie's zijn om iets collectiefs te ondernemen dan hoor ik dit ook graag.

Mvg,

Tom

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » zo 09 dec 2012, 14:34

mirjam k schreef:Ik ben sinds 1 augustus 2012 de eigenaar van een High Up light silver en heb ook te kampen met het vochtprobleem.
Ik kan met vorst ook de ruit aan 2 kanten gaan schrappen.
Ben hiervoor teruggegaan naar de dealer en krijg dan te horen dat de voorruit van de Up dunner is en ik de ventilatieroosters niet op de voorruit mag zetten maar op de grond moet richten.
Anders zou er condens ontstaan.
Volgens de dealer rij ik er ook te korte afstanden mee.
Ronduit een belachelijk antwoord, ik neem hier dan ook geen genoegen mee en ga morgen wederom terug want de stralen water lopen gewoon aan de binnenkant langs het raam.
Het antwoord van de dealer vwb de kort afstanden is kul. Ik rij met mijn Up! enkele reis 160 km en heb hetzelfde.

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » zo 09 dec 2012, 15:12

Dat vond ik dus ook al TW Up, neem er daarom ook geen genoegen mee.Ga morgen terug met een man aan mijn zijde, misschien maak ik dan meer klaar.
Ik laat me eigen echt niet zo snel afschepen.
Zijn er hier trouwens nog meer Up rijders die hem gekocht hebben bij Thur Genderen en daar teruggeweest zijn, want zij weten zogenaamd van niks.
Ik laat morgen wel wat weten hoe of wat.
Ben benieuwd!

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: Vochtprobleem

Bericht door RaymonK » zo 09 dec 2012, 17:14

Ik had laatst de importeur aan de lijn met een ander 'bekend' probleem, daar krijg je ook te horen
dat je zogenaamd de eerste bent met het probleem... jammer want openheid van zaken zou ze veel
meer goodwill brengen.

BTW mijn vervangend vervoer (een Move UP!) had gisteren ook een bevroren voorruit zowel binnen als buiten.

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » zo 09 dec 2012, 19:15

Ik ga morgen ook bij de dealer langs, dit slaat nergens op, van alle autos op de parkeerplaats is mijn up vaak de enige met beslagen ramen, en van het weekend moest ik ook gewoon binnen krabben.. Daar heb ik geen nieuwe auto voor gehaald. Merkte ook dat de hele voorruit gelange tijd kraakte bij het nemen van hobbeltjes en bochten.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » zo 09 dec 2012, 20:32

Nou.....hier nog eentje die de binnekant vol met ijs had gisteren. Er zat een redelijk dikke laag op, niet gekrabd maar op heet gezet met airco aan, en 10 minuten later kon ik pas wegrijden.....daar koop je toch geen nieuwe auto voor he!!
De airco heeft idd te weinig capaciteit denk ik want duurt erg lang voordat, bijna altijd , beslagen ruiten ontwasemt.

Zou t te maken kunnen hebben met die afwateringsgaatjes die ze nog moeten boren in mijn dorpels?

Mijn passat van 2002 had gisteren trouwens helemaal geen last van ijs aan de binnenkant...

Denk dat ik ook de dealer ga bezoeken!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 09 dec 2012, 20:36

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 09 dec 2012, 20:45

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door Pop Up! » zo 09 dec 2012, 21:03

Mijn auto is slechts 3,5 week oud en ik ervaar ook het probleem en juist het ergste is op de voorruit.
Is altijd erg aangeslagen en duurt ook een tijdje voordat hij schoon is...altijd aangeslagen ruiten lijkt mij niet normaal met een splinternieuwe auto, de oudere auto's naast me hebben het veel minder of zelfs niet. Ik zie zelfs met de aangeslagen ramen de grote rondjes van de zuignappen erin waarmee ze de ramen erin hebben gezet ;-) Ik bekijk het nog even en hou dit topic in de gaten en laat jullie weten als ik bij de dealer ben geweest...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » zo 09 dec 2012, 21:31

Pop Up! schreef:Mijn auto is slechts 3,5 week oud en ik ervaar ook het probleem en juist het ergste is op de voorruit.
Is altijd erg aangeslagen en duurt ook een tijdje voordat hij schoon is...altijd aangeslagen ruiten lijkt mij niet normaal met een splinternieuwe auto, de oudere auto's naast me hebben het veel minder of zelfs niet. Ik zie zelfs met de aangeslagen ramen de grote rondjes van de zuignappen erin waarmee ze de ramen erin hebben gezet ;-) Ik bekijk het nog even en hou dit topic in de gaten en laat jullie weten als ik bij de dealer ben geweest...
yep die zuignap rondjes heb ik ook nog, en ik heb de ruiten al met verschillende producten ontvet/gereinigt..
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » ma 10 dec 2012, 02:18

Up-Jury schreef:FF bij halfords langs gaan en een pingi vochtvreter halen. Dat heb ik vandaag gedaan omdat ik er ook last van heb nu het kouder is en vaak regent.

http://www.halfords.nl/shop/winter/anti-condens/112813

kosten 10 euro! voor de grootste, kleine is 4 euro. Ik heb hem op mijn hoedenplank gelegd.

Maar inderdaad door je ramen even met spiritus schoon te maken helpt het al enorm.
Sinds ik deze heb gekocht is het probleem zeker minder geworden en hoef ik nog niet te krabben aan de binnen kant. Echter heb ik wel last van condens als ik wacht tot dat mijn motor op een redelijke temperatuur is voor het wegrijden dan beslaat hij zeer snel. en moet ik ook nog extra erop wachten. Ik rij elke dag 54 Km naar mijn werk dus die korte afstanden smoes is dus gel*l.

Maar het lost het vocht probleem dus niet op !! ik heb het zakje al 2 x in de magnetron gehad om het vocht erin te verdampen.

Ik sluit mij totaal aan bij het probleem en als er collectief juridische stappen moeten worden genomen dan zal ik zeker mee doen.
Ik ga het ook melden bij dealer en PON. Hoe meer mensen gaan klagen hoe sneller een terug roep actie.

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » ma 10 dec 2012, 07:51

Ik heb Pon hier al over aan de telefoon gehad,had er namelijk al een klacht naar toe gestuurd, maar zij verwijzen me weer terug naar de dealer (zij staan u graag te woord hoor je dan) omdat het in hun ogen geen defect is, zo vertelden zij mij dat.
Ook ik zie de zuignaprondjes op de ruiten nog wanneer ze beslagen zijn, krijg ze met geen mogelijkheid weg.
Ik wacht de reaktie en hopelijk actie van mijn dealer vandaag even af en wil dan zeker mee doen om verdere stappen te ondernemen.

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Vochtprobleem

Bericht door inMnUppie » ma 10 dec 2012, 10:45

Vochtprobleem? Ja, bij mij beslaan de ramen ook met een natte jas, maar aan de binnenkant krabben heb ik nog niet gehad. Mijn vorige Golf 4 was veel erger wat betreft vocht. Ik had daar permanent een vochtvreter in staan. Die vrat ongeveer een koffiemok water per week. Ik rij ongeveer 1 a 2 ritjes per week, en hij staat altijd aan straat.
Vorige week donderdag moest ik flink krabben. Met draaiende motor, spiegelverwarming en achteruitverwarming aan, inclusief krabben, was ik toch binnen 10 minuten aan het rijden. Dat is vlugger als met mijn golf zonder AC. Ben dus niet anders gewend.

Wat me wel opviel is het beslaan van de ruiten aan de randen in de voordeuren, zie je alleen aan de buitenkant, bovenaan bij de rubbers. Misschien is die afdichting wat minder 'degelijk' als bij een grotere auto met dikke deuren, en is daardoor wat meer lek.

Overigens is heb nu nog steeds een vochtvreter in de auto hangen. Heb nog niet gecheckt hoeveel ie gervreten heeft ;)
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 10 dec 2012, 10:54

Nou mijn up staat nu bij de dealer voor onderzoek + kleine onderhoudsbeurt.
Ik ben benieuwd...

De tijdelijke take-up die ik nu heb is trouwens wel droog, ook geen sporen te zien op het raam en ruikt wel als een nieuwe auto.

Mijn auto ruikt echt muf, zelfs een geurtje kan er niet tegenop meer...

Plaats reactie