Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » ma 10 dec 2012, 15:16

Ik ben vandaag ook bij de Dealer langs geweest. Ze hadden gelukkig al gehoord van het probleem en hij kwam met meerdere tips. De airco niet gebruiken en wanneer je de airco wel gebruikt, hem uitzetten voordat je de auto parkeert. Toen ik reageerde dat ik de airco juist pas ben gaan gebruiken doordat de auto zo vochtig werd begon de man toch wel een klein beetje achter zijn oren te krabben. Het probleem zit hem in ieder geval (zoals eerder vermeld) in de Airco en de manier waarop deze condens opvangt of eigenlijk terugcirculeerd de auto in. Het belangrijkste is echter wel dat hij een kwaliteit rapport (ben even de precieze naam vergeten) heeft opgesteld over de ontevredenheid van mij met hoe vochtig de up wordt. Dit is erg belangrijk want zodra de dealers een groot genoeg klachten aantal hebben kunnen ze er mee naar de importeur welke er dan wel wat mee moet gaan doen. Heb je dus enorm last van een vochtige up ga dan naar de dealer en laat het vastleggen!

Hij dacht al wel dat ze met een oplossing bezig waren, maar hoe meer mensen een klacht indienen hoe serieuzer het wordt opgepakt. Doe dit dus!! Denk niet van, ik laat het wel zitten er gaan genoeg mensen naar de dealer en ik wacht wel op een oplossing, maar ga zelf naar de dealer en vertel dat je een vochtprobleem hebt in de up en dat je hier erg ontevreden over bent, je helpt iedereen mee die er last van heeft namelijk.

mijn dealer kon het probleem gelukkig al, maar laat je niet afwimpelen met een simpel, oh u bent de eerste, gaat u niet vaak met natte kleding in de auto zitten? Dit is een echt probleem en dit zullen ze serieus moeten oppakken.

mijn Mei 2012 up had overigens al de grotere afwatering gaten in de A-stijl, dat wist hij me al wel te vertellen. Tot die tijd ga ik proberen om de wagen droog te stoken zonder airco (eerste paar minuten lucht op circuleren), de airco niet te gebruiken en wanneer dat wel echt moet hem uit te zetten voordat ik de straat in rijd. Ik heb al gezegt dat ik dit geen oplossing vind, maar ze hebben geen andere oplossing momenteel.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door GunSpeed » ma 10 dec 2012, 15:37

Ik denk ook dat het probleem bij de afwatering van de airco ligt en ik vind het eveneens b*llsh*t dat ze ermee afkomen dat je de airco dan maar moet afzetten!!! Yea right, even een paar honderd euri betalen voor iets wat je niet teveel mag gebruiken... :shock:
Ik heb tot op heden nog geen enkele keer een klein plasje water onder de Up gezien zoals bij de Z4... Waar gaat dat water naartoe bij het ontvochtigen van de binneruimte van de Up... naar het reservoir voor de ruitensproeiers misschien?? :mrgreen:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 10 dec 2012, 15:42

Ik gebruik de airco juist niet meer sinds ik dit probleem heb (sinds de ontdekking), ik zet alleen de verwarming hoger en doe het raam open.
Dus die airco kan het bij mij niet zijn lijkt mij...

Me auto staat nog steeds bij de dealer, nog geen telefoontje gehad...
We wachten in spanning af!

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door GunSpeed » ma 10 dec 2012, 16:13

Maar bij jou zou het wel eens een ander probleem kunnen zijn omdat jouw auto blijkbaar altijd muf is, dat is bij helemaal niet het geval... ruikt nog naar nieuw ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » ma 10 dec 2012, 16:57

Psycho_Mantis schreef:Ik gebruik de airco juist niet meer sinds ik dit probleem heb (sinds de ontdekking), ik zet alleen de verwarming hoger en doe het raam open.
Dus die airco kan het bij mij niet zijn lijkt mij...

Me auto staat nog steeds bij de dealer, nog geen telefoontje gehad...
We wachten in spanning af!
Ik vertelde dit ook, ik zat met 3 personen in de auto en zodra ik de airco uitzette besloeg alles weer, zette ik de airco aan dan was alles weer vrij snel droog. Dit meerdere keren gedaan, maar ook wanneer ik in mijn eentje in de auto zat. Hij ging van mijn auto dus ook een apart geval maken. Zoals gezegt, ik ben pas de airco gaan gebruiken toen alles begon te beslaan..
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » ma 10 dec 2012, 17:18

Psycho_Mantis schreef:Ik gebruik de airco juist niet meer sinds ik dit probleem heb (sinds de ontdekking), ik zet alleen de verwarming hoger en doe het raam open.
Dus die airco kan het bij mij niet zijn lijkt mij...

Me auto staat nog steeds bij de dealer, nog geen telefoontje gehad...
We wachten in spanning af!
Ik moet daarintegen wel mijn airco aanzetten om normaal zicht te krijgen.

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » ma 10 dec 2012, 17:26

Vanmiddag heb ik een afspraak gemaakt bij mijn dealer voor as vrijdag. Eerste heb ik kort gesproken met de verkoper van mijn Up!. Aan hem heb ik mijn klacht (ontevredenheid) doorgegeven, hierop verwees hij mij door naar de werkplaatsreceptie. Ik vroeg nadrukkelijk aan hem of dit probleem bij hun bekend was, maar zowel binnen de afdeling verkoop als bij de werkplaatsreceptie is dit probleem niet bekend. Zoals ik van hun gewend ben is de service ok en zullen ze er as vrijdag naar kijken.

Wordt vervolgd....

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » ma 10 dec 2012, 17:49

RoyVisser schreef:Ik ben vandaag ook bij de Dealer langs geweest. Ze hadden gelukkig al gehoord van het probleem en hij kwam met meerdere tips. De airco niet gebruiken en wanneer je de airco wel gebruikt, hem uitzetten voordat je de auto parkeert. Toen ik reageerde dat ik de airco juist pas ben gaan gebruiken doordat de auto zo vochtig werd begon de man toch wel een klein beetje achter zijn oren te krabben. Het probleem zit hem in ieder geval (zoals eerder vermeld) in de Airco en de manier waarop deze condens opvangt of eigenlijk terugcirculeerd de auto in. Het belangrijkste is echter wel dat hij een kwaliteit rapport (ben even de precieze naam vergeten) heeft opgesteld over de ontevredenheid van mij met hoe vochtig de up wordt. Dit is erg belangrijk want zodra de dealers een groot genoeg klachten aantal hebben kunnen ze er mee naar de importeur welke er dan wel wat mee moet gaan doen. Heb je dus enorm last van een vochtige up ga dan naar de dealer en laat het vastleggen!

Hij dacht al wel dat ze met een oplossing bezig waren, maar hoe meer mensen een klacht indienen hoe serieuzer het wordt opgepakt. Doe dit dus!! Denk niet van, ik laat het wel zitten er gaan genoeg mensen naar de dealer en ik wacht wel op een oplossing, maar ga zelf naar de dealer en vertel dat je een vochtprobleem hebt in de up en dat je hier erg ontevreden over bent, je helpt iedereen mee die er last van heeft namelijk.

mijn dealer kon het probleem gelukkig al, maar laat je niet afwimpelen met een simpel, oh u bent de eerste, gaat u niet vaak met natte kleding in de auto zitten? Dit is een echt probleem en dit zullen ze serieus moeten oppakken.

mijn Mei 2012 up had overigens al de grotere afwatering gaten in de A-stijl, dat wist hij me al wel te vertellen. Tot die tijd ga ik proberen om de wagen droog te stoken zonder airco (eerste paar minuten lucht op circuleren), de airco niet te gebruiken en wanneer dat wel echt moet hem uit te zetten voordat ik de straat in rijd. Ik heb al gezegt dat ik dit geen oplossing vind, maar ze hebben geen andere oplossing momenteel.
1. In de bovenstaande reactie praat de dealer wel met een dubbele tong, eerst geeft hij een uitleg over het gebruik van de Airco en omdat jij gelukkig met genoeg tegenargumenten kwam, verteld hij vervolgens dat hij denkt dat ze met een oplossing bezig zijn!

2. Ik ga jou advies zeker opvolgen en ik ben blij om te lezen dat er meedere mensen overwegen om het collectief aan te willen pakken. Mits het probleem niet goed wordt verholpen.

3. Welke norm wordt er vanuit de dealer/ importeur gehanteerd bij een eventuele terug roep actie?

4. Tot slot, het valt mij enorm op dat er geen reactie's danwel suggesties van de dealer worden geplaatst, terwijl ze in de andere topics er bovenop zitten voor het verkopen van onderdelen of accessoires!

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » ma 10 dec 2012, 18:31

Ik heb vandaag een telefoontje gehad van mijn dealer nadat ik het probleem heb voorgelegd per mail. Ik had al een onderhoudsbeurt staan voor 3 januari dus kunnen ze het mooi meenemen. Hun vertelde mij dat tijdens de onderhoudsbeurt mij het probleem wordt uitgelegd door een service adviseur.
Ik ben benieuwd met welk verhaal ze komen, misschien het zelfde verhaal als wat hier boven staat.
Ik heb mijn airco gebruikt zoals hier boven wordt vermeld, eerst rijden en dan aanzetten en eerst ruim van te voren uitzetten voordat ik mijn auto parkeer.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 10 dec 2012, 18:33

Ik heb me up weer terug.
Zoals bij iedereen zijn de dorpels groter geboord, dat was volgens de dealer ook het probleem waarschijnlijk.
Ook zei hij dat ik over 2 weken moet terug komen als het probleem er nog steeds is.

Het zal vast niet de oplossing zijn, maar je kan niet gelijk gaan roepen "Maar op internet staat dit en dat"
Dus ik wacht even of of ik weer ellende heb...

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » ma 10 dec 2012, 18:54

Ik heb dan wel geen Up! maar een citigo zonder panoramadak en heb vandaag de dealer gemaild met de vraag vocht(probleem?). Hoorde op de meeting afgelopen zondag dat er ook bij de citigo's veel vocht is. Als ik antwoord heb -morgen of zo- zal ik het laten weten.

Ga morgen maar een Pingi halen - zo goed als de hele weg naar Nijmegen met airco moeten afleggen anders was het 1 natte bende van binnen gewest en had ik niets meer door de ramen kunnen zien.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » ma 10 dec 2012, 19:09

Ik ben dus vandaag ook teruggeweest bij de dealer voor het vochtprobleem, voordat ik ging heb ik ze even de link gestuurd naar dit forum.
Deze hebben zij gelezen,vanmorgen hebben zij bij Pon car een klacht ingediend, welke meteen door is gespeeld naar de afdeling techniek, de betreffende product manager van de Up voor nederland gaat dit ook weer doorspelen aan de fabriek, zodat er mogelijk een terugroepactie komt.
Zij hebben het vooralsnog over een mogelijke constructiefout.
Ik word deze week nog door mijn dealer gebeld hierover.
Zij verzochten ook om alle mensen op dit forum met hetzelfde probleem op te roepen om ook terug te gaan naar de dealer welke vervolgens weer kan gaan klagen bij Pon car, want ik ben tot nu toe blijkbaar 1 van de weinigen die er bij Pon car mee aankomt.
Samen staan we sterker!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 dec 2012, 19:26

Ik vind het mooi dat de dealers goed gehoor geven aan jullie klachten. Indien wenselijk zou ik namens het forum eens contact op kunnen nemen met PON of er een eenduidige reactie te krijgen valt en er een oplossing voor het probleem is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 10 dec 2012, 21:18

Ik heb net even maar 2 van die Pingi zakken in me auto gelegd.
Laat ik even een week liggen, daarna haal ik ze weer weg. Kijken of ze vocht opgenomen hebben.
Als het goed is zou me auto dan droog moeten zijn.
Als ik weer sporen van vocht zie na dat ze weg zijn, dan sta ik gelijk weer bij de dealer.

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » ma 10 dec 2012, 21:28

mirjam k schreef:Ik ben dus vandaag ook teruggeweest bij de dealer voor het vochtprobleem, voordat ik ging heb ik ze even de link gestuurd naar dit forum.
Deze hebben zij gelezen,vanmorgen hebben zij bij Pon car een klacht ingediend, welke meteen door is gespeeld naar de afdeling techniek, de betreffende product manager van de Up voor nederland gaat dit ook weer doorspelen aan de fabriek, zodat er mogelijk een terugroepactie komt.
Zij hebben het vooralsnog over een mogelijke constructiefout.
Ik word deze week nog door mijn dealer gebeld hierover.
Zij verzochten ook om alle mensen op dit forum met hetzelfde probleem op te roepen om ook terug te gaan naar de dealer welke vervolgens weer kan gaan klagen bij Pon car, want ik ben tot nu toe blijkbaar 1 van de weinigen die er bij Pon car mee aankomt.
Samen staan we sterker!
Zeker!
Bedankt voor de terugkoppeling, ik zal dit meenemen as vrijdag bij mijn bezoek aan de dealer. Ben erg benieuwd wat jou dealer binnenkort voor jou gaat betekenen.

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » ma 10 dec 2012, 21:30

Petrolhead Tom schreef:Ik vind het mooi dat de dealers goed gehoor geven aan jullie klachten. Indien wenselijk zou ik namens het forum eens contact op kunnen nemen met PON of er een eenduidige reactie te krijgen valt en er een oplossing voor het probleem is.
Beste Petrolhead Tom,

Prima, ik ondersteun dit!

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Vochtprobleem

Bericht door Jojo » ma 10 dec 2012, 21:32

Hier ook het zelfde probleem, zeer snel beslaan van de ruiten en afgelopen zaterdag ook een dun ijslaagje aan de binnenkant van de voorruit. :?
Tot nu toe deed ik gelijk de airco aan als de ruiten beslaan maar begrijp dat ik dat beter niet kan doen. Dus ook maar een pingi gehaald, hopen dat die het vochtprobleem een beetje tegengaat.
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » ma 10 dec 2012, 21:34

Psycho_Mantis schreef:Ik heb me up weer terug.
Zoals bij iedereen zijn de dorpels groter geboord, dat was volgens de dealer ook het probleem waarschijnlijk.
Ook zei hij dat ik over 2 weken moet terug komen als het probleem er nog steeds is.

Het zal vast niet de oplossing zijn, maar je kan niet gelijk gaan roepen "Maar op internet staat dit en dat"
Dus ik wacht even of of ik weer ellende heb...
Ben benieuwd waar de grens ligt voor het opboren van de dorpels, mijn (eind) Mei auto stond niet genoteerd voor die actie namelijk.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » ma 10 dec 2012, 21:36

mirjam k schreef:Ik ben dus vandaag ook teruggeweest bij de dealer voor het vochtprobleem, voordat ik ging heb ik ze even de link gestuurd naar dit forum.
Deze hebben zij gelezen,vanmorgen hebben zij bij Pon car een klacht ingediend, welke meteen door is gespeeld naar de afdeling techniek, de betreffende product manager van de Up voor nederland gaat dit ook weer doorspelen aan de fabriek, zodat er mogelijk een terugroepactie komt.
Zij hebben het vooralsnog over een mogelijke constructiefout.
Ik word deze week nog door mijn dealer gebeld hierover.
Zij verzochten ook om alle mensen op dit forum met hetzelfde probleem op te roepen om ook terug te gaan naar de dealer welke vervolgens weer kan gaan klagen bij Pon car, want ik ben tot nu toe blijkbaar 1 van de weinigen die er bij Pon car mee aankomt.
Samen staan we sterker!
Alletwee ongeveer hetzelfde te horen gekregen dus, dat zijn iig al 2 klachten die bij pon op de deur liggen :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 10 dec 2012, 22:11

Ik heb even een lijst samen gesteld met de mensen die er problemen mee hebben, om even een beeld te geven hoe ernstig het probleem is: (en door alle reacties zijn we het overzicht een beetje kwijt)

- Ikzelf (Psycho_Mantis)
- Prohopper
- JiS
- up!Mart
- RoyVisser
- GunSpeed
- Henk1200
- dagger
- UP!!
- maasup
- Bart007
- inside
- MJBonthond
- mirjam k
- TW UP!
- RaymonK
- Ron UP
- Pop Up!
- Up-Jury
- Inge
- Jojo
- up!
- j.g.palm

23 up's met dit probleem dus, als ik iemand vergeten ben laat het even weten... lijstje staat ook in de start post.
Laatst gewijzigd door Psycho_Mantis op di 11 dec 2012, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie