Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » di 11 dec 2012, 18:02

Toen afgelopen zaterdagochtend de ruit bevroren was aan de binnenkant, heb ik ook gelijk gekeken bij onze Passat uit 2002. Die had nl helemaal niks aan de binnenkant, hij stond ook gewoon buiten, 1 meter achter de Up...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » di 11 dec 2012, 18:10

Petrolhead Tom schreef:Dit probleem lijkt echt structureel voor te komen bij alle auto's. Zijn er ook mensen die er geen last van hebben? En waar heb jij je auto dan geparkeerd? Kan het verschil maken als je hem binnen in een garage hebt staan? :?:
Ik heb er weinig last van, ik heb de auto nu bijna 2 maanden en het is 2 of 3x voorgekomen dat de ruit beslagen was en pas na een paar minuten weer helder werd. En ik rijd er elke dag in, in weer en wind.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
maasup
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 19:58

Re: Vochtprobleem

Bericht door maasup » di 11 dec 2012, 18:13

Ik had net 10 minuten geleden de omgedraaide wereld, binnenkant voorruit bevroren ! Buitenkant niet !

Gisteren al email naar dealer gestuurd, nog geen antwoord
Move Up BM, Dark Blue Metalic, Climatic, Drivepakket, Executive pakket, Alu wielen, Leder pook, Leder stuur, Leder handrem, W8 verlichting, Korte Polo antenne, Chroom schakelaars, Verstelbare kofferbakbodem, Chroom strip achterklep. Blokstriping op dak

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Vochtprobleem

Bericht door tweetup » di 11 dec 2012, 18:21

ik heb al vanaf het begin last van dit probleem

Zeker vanmorgen toen inderdaad de binnenkant bevroren was en de buitenkant niet.

Heb dit al aangekaart bij de dealer en deze gaat ermee aan de slag.
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » di 11 dec 2012, 18:25

Net de dealer aan de telefoon gehad. Volgens hem had de ene auto het wat meer dan de ander.
Maar hij gaat zoeken of hij iets kan vinden en anders eens een professioneel poetsbedrijf laten kijken of die er wat op kunnen smeren.
Hou jullie op de hoogte....
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Vochtprobleem

Bericht door Jojo » di 11 dec 2012, 18:41

Inge:
Mijn reactie:
Ik geloof niet dat het met de airco te maken heeft – daar ik die voor de rit naar Nijmegen nog nooit had gebruikt. (De andere ritjes waren relatief kort.) Het was dus blijkbaar hiervoor al erg vochtig in de auto - en ik was dan ook genoodzaakt de airco aan te zetten omdat alles ging beslaan. Tussendoor geprobeerd de airco uit te zetten maar na ca. 2 a 3 min rijden waren de ramen alweer zodanig aan het beslaan dat het niet verantwoord was de airco uit te laten en had deze dus weer nodig voor het ontvochtigen. Dat de airco een minuut of 5 voor aankomst uit moet was mij bekend – alleen zou ik die in deze winterse tijden helemaal niet nodig moeten hebben!

Mijn inziens is er dus iets anders wat voor het hoge vochtgehalte in de auto zorgt. Het kan toch niet zijn dat ik in de winter de airco moet gebruiken omdat ik anders niets meer zie – volgens mij heb ik de airco alleen maar nodig als het erg warm is buiten.

Helaas kan ik met je gegeven reactie mbt het vochtprobleem niet zoveel. Zou het prettig vinden als je je er nogmaals in wilt verdiepen.
Heel herkenbaar. Tijdens langere ritten beslaan onderweg opeens de ruiten, waardoor is mij een raadsel, airco aan om te ontwasemen, airco weer uit, ruiten beslaan weer, airco weer aan enz enz. Ik heb het ook zonder airco geprobeerd en alleen de blower aangezet op de hoogste stand maar dat helpt voor geen meter, de ramen beslaan dan zo erg dat je haast niets meer ziet!!
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » di 11 dec 2012, 18:42

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » di 11 dec 2012, 18:46

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: Vochtprobleem

Bericht door merkx352 » di 11 dec 2012, 18:49

Even een opmerking ! Ik hoor het verhaal van de airco in de winter . Is het niet zo dat de airco onder een buitentemperatuur van 5 graden niets doet aan ontvochtiging ? Mijn vrouw klaagde ook over beslagen ramen en ik heb gekeken naar dit verhaal en kwam in haar geval tot de conclusie dat de recirculatieknop geheel naar rechts stond , dus een gesloten interieur qua aanvoer van verse lucht ! Dit geeft inderdaad een vochtig interieur en dat je ramen dan beslaan is een logisch feit. De foto's met ramen die ik hier eerder gezien heb zijn inderdaad wel heftig.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » di 11 dec 2012, 18:56

Bij mij staat de ventilatie gewoon open.

De airco zorgt voor het ontwasemen van de auto - dus werkt wel degelijk doch misschien niet waar het oorspronkelijk voor bedoeld is.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 11 dec 2012, 19:36

Prohopper schreef:
ericb schreef:Net de dealer aan de telefoon gehad. Volgens hem had de ene auto het wat meer dan de ander.
Maar hij gaat zoeken of hij iets kan vinden en anders eens een professioneel poetsbedrijf laten kijken of die er wat op kunnen smeren.
Hou jullie op de hoogte....
Er iets op kunnen smeren? Wat is dat nou voor een oplossing?
Dat lijkt mij inderdaad ook geen optie.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 11 dec 2012, 20:03

Mijn ventilatie staat ook gewoon open. Ik vermijd het gebruik van de airco geheel om er zeker van te zijn dat het niet de airco is.
Vannacht gaat het weer vriezen hier, ben benieuwd hoe ik me up nu aantref morgen... Ik denk dat er nu niets zal zitten omdat er een Pingi voorin ligt.

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Vochtprobleem

Bericht door Jojo » di 11 dec 2012, 20:20

Bij mij staat de ventilatie ook open..... maar gebruik de airco op het moment niet. Ik heb ook een pingi en dat lijkt te werken, vanmorgen was mijn uppie wel aan de buitenkant bevroren maar niet aan de binnenkant.
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tess » di 11 dec 2012, 22:12

Ron UP schreef:Toen afgelopen zaterdagochtend de ruit bevroren was aan de binnenkant, heb ik ook gelijk gekeken bij onze Passat uit 2002. Die had nl helemaal niks aan de binnenkant, hij stond ook gewoon buiten, 1 meter achter de Up...
Ik ben zaterdag ook langer bezig geweest met de binnenkant te krabben dan de buitenkant!!! Duurde gewoon een kwartier voordat ik wegkom rijden, zou niet moeten!!!
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 11 dec 2012, 22:15

Zeker niet bij een nieuwe auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » di 11 dec 2012, 22:29

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

RoySchepers
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 okt 2012, 15:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoySchepers » di 11 dec 2012, 22:36

Brrrrrrr, ik volg dit topic met grote vrees! Mijn Uppie wordt 4 Januari geleverd en ben zeer benieuwd hoe het bij ons gaat verlopen.
Ga iig mijn dealer voor de lever datum op de hoogte stellen van het bij velen aanwezige vocht probleem.
Als ik dezelfde problemen ga krijgen, staat de auto in no-time bij de dealer totdat het probleem is opgelost.
Rij al jaren VW, van Polo's naar Golf 5 en nu Golf 6 en nooit vocht problemen gehad!
We gaan het zien.
Ik wens iedereen succes met het probleem opgelost te krijgen, dit is te gek voor woorden bij zo'n nieuwe auto.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Vochtprobleem

Bericht door Witte Reus » wo 12 dec 2012, 01:32

Petrolhead Tom schreef:Dit probleem lijkt echt structureel voor te komen bij alle auto's. Zijn er ook mensen die er geen last van hebben? En waar heb jij je auto dan geparkeerd? Kan het verschil maken als je hem binnen in een garage hebt staan? :?:
Geen last van. Auto staat wel altijd in garage geparkeerd.

Afgelopen maandag leken de achterzijruiten wat beslagen maar na een stukje rijden (zonder airco) was dat weer verdwenen.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » wo 12 dec 2012, 08:18

De mijne staat ook in de garage geparkeerd - dus ben je volgens mij 1 van de gelukkigen die er geen last van heeft - en heb er dus wel last van.

Morgen eens kijken of de Pingi voor verbetering heeft gezorgd over de afgelopen 2 dagen (heb vandaag de auto niet nodig)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tino » wo 12 dec 2012, 08:51

Geen vocht in auto hij staat wel buiten maar tegen buiten muur zuid/west en wordt meestal niet nat
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Plaats reactie