Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Mii5294
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 20:08

Re: Vochtprobleem

Bericht door Mii5294 » za 01 feb 2014, 08:16

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... el#p176412

Denk dat het lijm vlekken zijn. Lees het topic maar even van dit Fiat Forum.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » za 01 feb 2014, 08:35

Hoe komt het dan dat die lijmvlekken pas na zo lange tijd zichtbaar worden?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Vochtprobleem

Bericht door Witte Reus » za 01 feb 2014, 16:03

Mii5294 schreef:http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... el#p176412

Denk dat het lijm vlekken zijn. Lees het topic maar even van dit Fiat Forum.
Ik heb het even bekeken en dat zou eerlijk gezegd best wel eens kunnen. Degene van de dealer die er het eerst naar gekeken heeft had het er al over dat hij vocht onwaarschijnlijk vond omdat de vlekken wat "hard" aanvoelden. Lijm klinkt dan ineens heel aannemelijk. Heb mijn dealer i.i.g. de link gestuurd zodat hij daar ook eens naar kan kijken.
Inge schreef:Hoe komt het dan dat die lijmvlekken pas na zo lange tijd zichtbaar worden?
Dat ontgaat mij ook een beetje maar als je de betreffende pagina leest staat er daar ook één tussen waarbij het pas na ca 2 jaar zichtbaar werd. Als je je daarbij bedenkt dat het ook nog eens bijna van de ene op de andere dag zichtbaar wordt.................. :shock: :shock:
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

MickDegekste
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 18:52

Re: Vochtprobleem

Bericht door MickDegekste » za 01 mar 2014, 22:34

Vandaag bezig geweest met speakers vervangen in de voordeuren. Binnen nat! En niet een beetje!
Dealer bellen?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vochtprobleem

Bericht door Xanderv » za 01 mar 2014, 23:02

Komt door je ramen naar binnen. Als je goed kijkt zie je in die ruimte ook een gaatje waar het water weg kan lopen uit de deur.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

TheBugster
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 22:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door TheBugster » wo 12 mar 2014, 22:41

Hallo mensen,

Ik heb niet alle pagina's van dit Topic gelezen, het zij er ongeveer 35, dus ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft.
Mijn vrouw rijdt een Up white, nu 1,5 jaar oud.
Ergens in oktober vorig jaar viel het haar op dat de benzinetank erg "klotste", ik dat wat vreemd zelf nooit wat van gemerkt. :shock:
Een paar dagen later zei ze het weer tegen me, dus ben ik maar eens op onderzoek gegaan. :mrgreen:
Het ''geklots'' leek inderdaad bij de tank weg te komen, tevens de ramen ook steeds meer en langer beslagen. :?
Ik ben achterin gaan zitten, en zijn we een stukje gaan rijden, gek genoeg als er gestopt, of werd weggereden leek het alsof een enorme hoeveelheid water, vanuit het compartiment bij het achter paneel naar voren of naar achter stroomde.
Ik overdrijf niet het leek wel een emmer vol. :o
Conclusie, de holle ruimte zat vol water, ik heb een afspraak gemaakt met de dealer, en de man in kwestie vertelde dat er problemen waren geweest met een aantal auto's waarbij de rubbers in de holle ruimtes voor ontwateren dicht zaten, hiervoor was zelfs een terug roep actie geweest, en waarschijnlijk een aantal auto's vergeten. :shock:
De monteur heeft de rubbers verwijderd, en er kwam aan de rechterkant ruim 1,5 emmer water uit, de linkerkant was er minder erg aan toe, ongeveer een halve emmer. :cry:
Het meeste kwam er ter hoogte van de deurscharnieren uit (twee deurs versie).
Alle rubbers zij doorgeprikt, en gemonteerd, tot op heden nog geen problemen meer gehad. :)
Bij de Conrad kun je een soort vochtvreter voor in de auto kopen, het is een soort broodje met korrels, voorkomt beslagen ramen tot wel 90 %. ;)
Het is dus niet duidelijk hoe al het water hierin terecht is gekomen, de dealer heeft hier ook geen antwoord op. :think:

Ik hoop dat dit voor iemand waardevolle informatie is,

Groeten Johan.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Vochtprobleem

Bericht door JoVe » wo 12 mar 2014, 23:30

TheBugster schreef:Hallo mensen,

Ik heb niet alle pagina's van dit Topic gelezen, het zij er ongeveer 35, dus ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft.
Mijn vrouw rijdt een Up white, nu 1,5 jaar oud.
Ergens in oktober vorig jaar viel het haar op dat de benzinetank erg "klotste", ik dat wat vreemd zelf nooit wat van gemerkt. :shock:
Een paar dagen later zei ze het weer tegen me, dus ben ik maar eens op onderzoek gegaan. :mrgreen:
Het ''geklots'' leek inderdaad bij de tank weg te komen, tevens de ramen ook steeds meer en langer beslagen. :?
Ik ben achterin gaan zitten, en zijn we een stukje gaan rijden, gek genoeg als er gestopt, of werd weggereden leek het alsof een enorme hoeveelheid water, vanuit het compartiment bij het achter paneel naar voren of naar achter stroomde.
Ik overdrijf niet het leek wel een emmer vol. :o
Conclusie, de holle ruimte zat vol water, ik heb een afspraak gemaakt met de dealer, en de man in kwestie vertelde dat er problemen waren geweest met een aantal auto's waarbij de rubbers in de holle ruimtes voor ontwateren dicht zaten, hiervoor was zelfs een terug roep actie geweest, en waarschijnlijk een aantal auto's vergeten. :shock:
De monteur heeft de rubbers verwijderd, en er kwam aan de rechterkant ruim 1,5 emmer water uit, de linkerkant was er minder erg aan toe, ongeveer een halve emmer. :cry:
Het meeste kwam er ter hoogte van de deurscharnieren uit (twee deurs versie).
Alle rubbers zij doorgeprikt, en gemonteerd, tot op heden nog geen problemen meer gehad. :)
Bij de Conrad kun je een soort vochtvreter voor in de auto kopen, het is een soort broodje met korrels, voorkomt beslagen ramen tot wel 90 %. ;)
Het is dus niet duidelijk hoe al het water hierin terecht is gekomen, de dealer heeft hier ook geen antwoord op. :think:

Ik hoop dat dit voor iemand waardevolle informatie is,

Groeten Johan.

Leuk water in de holle ruimtes, niet dus. Wat dacht je van ROEST vorming, is daar al eens aan gedacht.
Ik heb mijn UP! vanmiddag gewassen in de wasbox bij de dealer en flink gespoten met de hogedrukspuit, maar geen enkele druppel in de auto en ook geen beslagen ramen.
Dus mijn upje lijkt waterdicht.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

micheldejongh
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 aug 2012, 17:32
Locatie: Oud Gastel

Re: Vochtprobleem

Bericht door micheldejongh » zo 23 mar 2014, 14:00

Ik had ook last van vocht en schimmel in mijn UP!. Er stond water in de ruimte bij de mat aan de bestuurszijde.
Er bleek een lasnaad in de linker wielkuip (achter het kunststof scherm) niet goed afgekit, waardoor er water naar binnen kon lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door micheldejongh op zo 23 mar 2014, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Dark Blue Metalic Move up!, 75pk bmt
Opties: 4 deuren, Executive pakket, Reserve wiel, Spoke velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » zo 23 mar 2014, 14:28

Er schijnen inderdaad meerdere oorzaken te zijn voor het vochtprobleem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » zo 23 mar 2014, 15:58

Voor de mensen die zich ernstig zorgen maken over de gevolgen van het vochtprobleem heb ik goed nieuws. Ik ben er even ingedoken maar iedereen heeft 12 jaar garantie op roesten van binnenuit.

Zie: http://www.volkswagen.nl/service-en-acc ... ksgarantie
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

1vwinDK
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 16:56

Re: Vochtprobleem

Bericht door 1vwinDK » vr 06 jun 2014, 17:12

DE OPLOSSING??? Mijn UP heeft plotseling enorme vochtproblemen, het stinkt vreselijk alsof er iets dood was gegaan in de auto. Ramen beslagen en ik kreeg keelpijn en werd ziek van het rijden. Klotsend geluid en onder de matten drijfnat! Ik was vanmorgen bij VW en ze vertelde dat het airco vocht dat normaal naar buiten moet stromen naar BINNEN ging. Niet een geval van even gaatjes boren dus, ze zeiden dat alles uit elkaar moet en dat kan niet zomaar even opgelost worden. DUS; heb je airco kan dat het probleem zijn.

Nu is de UP een enorm succes in Denemarken waar ik woon. Ik was heel tevreden met de auto maar dit is echt beneden alle peil. Hoe raak ik die vreselijke lucht kwijt? Mijn navicon systeem wil niet meer opstarten, ook zeker vanwege die al die vocht. Ik ben heel benieuwd hoe ze hiemee omgaan en overweeg de auto weer te verkopen als hij weer klaar is. Dit is echt geen teken van kwaliteit die jaren meegaat. :hand:

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vochtprobleem

Bericht door Touchwood » vr 06 jun 2014, 18:54

Die lucht raak je kwijt door de auto te laten drogen. Vloerbekleding zoveel mogelijk eruit en met dit mooie zomerweer de deuren en achterklep open zetten.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vochtprobleem

Bericht door Xanderv » vr 06 jun 2014, 22:39

Koop ook een vochtvreter! Altijd goed, ik heb zelf de pingi echt een goed dingetje en niet groot
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vochtprobleem

Bericht door angel66 » di 10 jun 2014, 07:43

Hmm vanmorgen begon mijn voorruit ook te beslaan, airco aangezet maar helpt heel even maar.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vochtprobleem

Bericht door angel66 » di 10 jun 2014, 10:28

Weet iemand of de dealer in den haag of Voorburg op de hoogte is van dit verschijnsel? Wou toch mijn auto even laten controleren.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vochtprobleem

Bericht door Xanderv » di 10 jun 2014, 10:33

Pfff geen idee maar ik zou gewoon heen gaan en aankaarten. Het is een erkend probleem en ze moeten er naar kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door F.Moerland » ma 30 jun 2014, 21:47

F.Moerland schreef:Ik rij nu een paar weken in mijn nieuwe Up. Gloedje nieuw dus. Tot gisteren eigenlijk geen problemen met beslagen ruiten gehad. Tot ik gisteren in de regen naar huis ben gereden, ongeveer een uur lang. Ik zat alleen in de auto. De voorruit beslaat constant. Enige oplossing is de stand op voorruit ontwasemen zetten, dus knop recht omhoog en standje 1 is dan voldoende. Dan valt mij echter op dat ik echt koude voeten krijg, alsof er alleen nog maar koude wind bij de voeten geblazen wordt. Zet ik de ventilator weer op laag, of midden dan beslaat de voorruit onherroepelijk weer. Ik vind het zeer teleurstellend.
Dan moet je de gaten in je bekleding onder de stoelen met duckt-tape dichten. Daar komt tocht door naar binnen. Is eerder al over geschreven.

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Vochtprobleem

Bericht door Nicoup! » di 01 jul 2014, 09:47

Xanderv schreef:Pfff geen idee maar ik zou gewoon heen gaan en aankaarten. Het is een erkend probleem en ze moeten er naar kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

dit is inderdaad gewoon een terug roep actie bij VW, lossen ze gratis op.
Net als het cilinderslot

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Vochtprobleem

Bericht door JoVe » vr 04 jul 2014, 13:01

Nicoup! schreef:
Xanderv schreef:Pfff geen idee maar ik zou gewoon heen gaan en aankaarten. Het is een erkend probleem en ze moeten er naar kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

dit is inderdaad gewoon een terug roep actie bij VW, lossen ze gratis op.
Net als het cilinderslot

Cilinderslot terugroep actie ?? Vertel
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Vochtprobleem

Bericht door Nicoup! » ma 07 jul 2014, 12:10

JoVe schreef:
Nicoup! schreef:
Xanderv schreef:Pfff geen idee maar ik zou gewoon heen gaan en aankaarten. Het is een erkend probleem en ze moeten er naar kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

dit is inderdaad gewoon een terug roep actie bij VW, lossen ze gratis op.
Net als het cilinderslot

Cilinderslot terugroep actie ?? Vertel
Zal er binnenkort een update voor geven.
Mijne staat bij de dealer daar voor nu .

Plaats reactie