Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vochtprobleem

Bericht door oubaasje » zo 31 mar 2013, 16:04

BarMove(d)Up schreef:Werd gisteren in gehaald door een witte Up! met een nagenoeg zelfde kenteken als ik heb, dus kan wel stellen dat de autoos ongeveer even oud zijn. Deze Up! had aardig beslagen ramen, kan dus bijna wel tot de conclusie komen dat wij geen vochtprobleem hebben omdat ik tot nu toe helemaal geen beslagen ramen heb gehad. Zou er wel flink van balen als ik zulk beslagen ramen had, zeker op een regenvrije dag.
wie weet hoe die witte Up!-berijder zat te zweten
Uit die waarneming kan je geen conclusies trekken

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Vochtprobleem

Bericht door Patrick-Brand » zo 31 mar 2013, 17:07

oubaasje schreef:
BarMove(d)Up schreef:Werd gisteren in gehaald door een witte Up! met een nagenoeg zelfde kenteken als ik heb, dus kan wel stellen dat de autoos ongeveer even oud zijn. Deze Up! had aardig beslagen ramen, kan dus bijna wel tot de conclusie komen dat wij geen vochtprobleem hebben omdat ik tot nu toe helemaal geen beslagen ramen heb gehad. Zou er wel flink van balen als ik zulk beslagen ramen had, zeker op een regenvrije dag.
wie weet hoe die witte Up!-berijder zat te zweten
Uit die waarneming kan je geen conclusies trekken
Onzin. Een auto met beslagen ramen is nooit oké. Hoort genoeg te mogen, het is toch geen hondenhok?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vochtprobleem

Bericht door oubaasje » zo 31 mar 2013, 18:59

Patrick-Brand schreef:
het is toch geen hondenhok?
soms wel

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » zo 31 mar 2013, 19:12

Ja je weet nooit waar hij mee bezig was.....mss was zn vrouw wel iets bij hem aan t doen ter hoogte van onderkant stuur waardoor er extra gehijgd werd hahaha
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Vochtprobleem

Bericht door Patrick-Brand » zo 31 mar 2013, 19:18

Ron UP schreef:Ja je weet nooit waar hij mee bezig was.....mss was zn vrouw wel iets bij hem aan t doen ter hoogte van onderkant stuur waardoor er extra gehijgd werd hahaha
Ja ik begrijp je beredenering Ron. ;) Die situatie heb ik ook voorgelegd aan mijn dealer voordat ik m'n handtekening zette.. maar hij heeft me verzekerd dat met de verwarming op standje 2 (zonder airco), en met 'When The Lady Smiles' uit je speakers, de ruiten gegarandeerd niet beslaan. :D
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vochtprobleem

Bericht door oubaasje » zo 31 mar 2013, 19:30

misschien had die witte up met die beslagen ramen helemaal geen airco of stond 'ie uit. Je weet 't maar nooit

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » zo 31 mar 2013, 19:58

oubaasje schreef:misschien had die witte up met die beslagen ramen helemaal geen airco of stond 'ie uit. Je weet 't maar nooit
Ik weet zeker dat er geen steamy dingen gebeurde in de auto want heb even vriendelijke glimlach uitgewisseld met bestuurder en bijrijder.

Of het komt door de airco, dan in zijn geval omdat die aanstond dan? Ik had de airco nl niet aan.

En ik ben het met Patrick-Brand eens, beslagen ramen horen niet. Tuurlijk zijn er omstandigheden dat het voorkomt, maar met het weer van de afgelopen dagen (droog) mag het gewoon niet voorkomen.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Vochtprobleem

Bericht door erikvank » zo 31 mar 2013, 20:11

Er zijn kennelijk meer Ups met vochtproblemen, dus het zou heel goed kunnen dat deze er ook een was.

Maar er zijn veel mogelijke oorzaken van beslagen ruiten en dat gaat verder dan alleen het weer. Als ik in de sauna ben geweest staat mijn tas met natte spullen op de achterbank te dampen en dan heb ik ook meer last van beslagen ruiten om maar een voorbeeld te noemen.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

harryup
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 14:35

Re: Vochtprobleem

Bericht door harryup » zo 31 mar 2013, 20:20

Ik hoor steeds over het gebruik van de airco.
Maar die werkt toch niet bij 2 graden boven nul?
Waarom dan aanzetten?
Wij gebruiken de airco trouwens nooit en hebben nog geen beslagen ramen gehad. :mrgreen:

Groet Harry

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Vochtprobleem

Bericht door erikvank » zo 31 mar 2013, 20:31

Een airconditioning ontvocht en kan beslagen ramen dus helpen bestrijden. Maar je mag dat niet omdraaien: je krijgt niet beslagen ramen omdat je geen airconditioning hebt (of een airconditioning die niet werkt vanwege de kou). Beslagen ramen krijg je om dat je vocht in je auto krijgt. Dat kan door saunaspullen op je achterbank (om mijn eigen voorbeeld nog maar eens te herhalen) of door lekkage van buiten.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Vochtprobleem

Bericht door erikvank » zo 31 mar 2013, 20:35

Nog wat uitleg op het AMT-forum over airco bij koude temperaturen:

http://www.amtgarageforum.nl/volkswagen ... 30697.html
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

harryup
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 14:35

Re: Vochtprobleem

Bericht door harryup » zo 31 mar 2013, 23:17

Had ik het toch niet verkeerd :D

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Vochtprobleem

Bericht door GrijzeUp » do 11 apr 2013, 11:00

Ik heb er de laatste (regenachtige)dagen ook last van.
Een enorm muffe lucht als ik 's ochtends de auto instap en de blazer gaat aan...
Qua beslagen ramen is de Up! van mijn moeder erger maar af en toe begin ik het bij mijn Up! ook te zien.

Binnenkort maar eens langs de dealer, al iemand met dit probleem bij van den Udenhout geweest?

gruwelmii
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 12:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door gruwelmii » di 14 mei 2013, 12:31

Wij hebben/hadden sinds nov 2012 een Seat MII Sport alles erop en eraan.
Echter niet te harden de beslagen ramen. Zeer onverantwoord om in te rijden. Zelfs rechtsbijstand ingeschakeld om ons te beroepen op non conformiteit. Na wat bewijsmateriaal te hebben verzameld en de verhalen op papier te hebben gezet is gekeken of we een zaak zouden hebben. Deze hadden we weliswaar, we hadden binnen 6 maanden na aanschaf van de auto de melding gedaan bij de dealer, dan vervalt namelijk de plicht van bewijslast. De bewijslast lag in deze bij de dealer om aan te tonen dat deze wel voldeed aan de eisen van een auto.

De dealer heeft de auto bekeken en kwam met de opmerking "technisch in orde" maw alles doet het, maar in principe niet wat je zou mogen stellen. Lees hier: kinderziekte, zoals te lage capaciteit van de airco dan wel ontwasemer.

Rechtsbijstand gaf aan dat als we naar de geschillencommissie zouden gaan, de kans zeer reëel zou zijn dat er een onafhankelijke expert zou worden ingeschakeld. Deze zou dan beoordelen of onze klachten gegrond zouden zijn. Echter zijn de klachten het grootst als het sneeuwt en vriest. De kans dat dat gebeurd van april - nov is nihil, nog maar af te wachten of de expert beschikbaar is als het sneeuwt in de winter ( mocht dit al gebeuren). Dus de rechtsbijstand gaf ons een zeer kleine kans van slagen, helaas.

Vanwege alle ellende met de Mii en het feit dat het een zeer onveilige auto is in zeer gevaarlijke situaties (lees: sneeuw en vorst) hebben we besloten om de auto zsm van de hand te doen en een fatsoenlijke auto te kopen welke zijn sporen reeds verdiend heeft in het compacte segment. Helaas wel weer een flinke duik in de buidel, maar veiligheid boven alles!!

Kort gezegd, een waardeloze auto voor veel te veel geld gekocht. Ik kan een ieder aanraden om van het drietal UP, MII en CITIGO GÉÉN te kopen. Ga voor de franse auto's of bijv Nissan. Een auto waarvan alles wel fatsoenlijk is getest.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » di 14 mei 2013, 12:38

Jammer dit te horen. Vind het ook niet reel om ze alle 3 over dezelfde kam te scheren. De Skoda heeft namelijk (nagenoeg) geen last van het vochtprobleem en ook bij de Seat ben ik het hier aar weinig tegen gekomen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tino » di 14 mei 2013, 14:03

Gruwelmii had je mischien toch een Skoda moeten kopen ;) heb net als boven staande geen last en ook niet gehad is van sept 2012 :o
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bhuddymahn » di 14 mei 2013, 14:05

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed of ik Gruwelmii moet geloven. Speciaal aangemeld om dit ene bericht te posten, beetje twijfelachtig.

Wij hebben wel last van het vochtprobleem wanneer de auto óf net gewassen is óf het hard heeft geregend. Alles beslaat dan wat sneller, zeker met de recirculatie aan (die staat dus ook altijd bij ons uit). Bij ons gaat dan de airco aan, dan is het zo weg, maar met de blower op z'n warmst is het ook vrij snel opgelost.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

gruwelmii
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 12:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door gruwelmii » di 14 mei 2013, 14:08

En toch zijn ze alle drie identiek. Alleen beplating is anders, technisch allen gelijk. We hebben heel lang getwijfeld tussen Mii en Up!, prijstechnisch voor model welke wij wilden met de opties op 200 eur na gelijk.

Gekozen voor de 4 jaar garantie van de Mii, waarvan uiteindelijk net 6 maanden zijn opgebruikt.

De Seat/Skoda dealer doet alsof hij water ziet branden als je het over beslagen ramen hebt, PON geeft geen enkele reactie op de klacht welke de dealer afgeeft. Het enige advies wat ik heb mogen ontvangen was om het raampje maar open te zetten. Alsof iemand met min 10 met ene open raampje gaat rijden, dan koop ik wel een opel kadet uit 1978, dan weet ik dat tenminste voordat de koop rondt is wat de verwachtingen zijn.

Ik ben helaas klaar met deze dealer, helaas. Had het graag anders gezien, maar op een bepaald is de energie om vriendelijk te blijven op.

Maar voor een ieder zonder vochtproblemen (wat er niet zo heel veel zijn vlgns mij) veel plezier met de auto. Ik hoop echter dat er over een 2 - 3 jaar geen fikse roestvorming waar dan ook is opgetreden, dat was ook nog een argument om de auto zsm weg te doen.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bhuddymahn » di 14 mei 2013, 14:11

Ik ben het met je eens dat ze alle drie identiek zijn op het gebied van blower/airco enz.

Waar ik het niet mee eens ben is dat volgens jou bijna geen Up/Citigo of Mii géén last heeft van het vochtprobleem. Volgens mij heeft het meerendeel dat hier op het forum zit er geen last van. Ja, hij beslaat wat sneller, maar het is zo weer weg (blower richting voorruit met verwarming of airco). Dan heb je mijn inziens geen last van het vochtprobleem. Hoe kom je bij roestvorming? Heeft je Mii daar al last van? Dan zou je de eerste zijn. Volgens mij kan je daar nu nog geen zinnig woord over zeggen!

Kan je niet bij een andere dealer langs? Als het goed is kan je door heel Nederland terecht.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » di 14 mei 2013, 14:11

Ik snap Gruwelmii zijn frustratie maar om dan gelijk te zeggen dat we geen van de drieling moeten kopen!

Ik heb tot nu toe nog geen van de bij diverse mensen gesignaleerde problemen bij mijn auto ervaren.
Als er bij regen al wat vocht op de ramen ontstaat is dat alleen als ik met een natte jas in de auto stap (was met mijn Honda Civic niet anders). Even blower goed aan en het vocht is weg.

Ik zou de drieling op basis van prijs-/kwaliteitverhouding dus juist wel weer aanraden.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Plaats reactie