Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 01 mar 2013, 16:36

Volgens mij valt dit probleem nu wel makkelijk te onderzoeken of je er last van heb.
Kwestie van papier linksboven op je raam plakken en met een hogedruk reiniger er tussen proberen te spuiten.
Aangezien alle lekken die tot nu toe zijn gevonden links bovenin zitten.

Misschien een idee voor de mensen die nog met problemen kampen...

Hanne
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 18:49

Re: Vochtprobleem

Bericht door Hanne » za 02 mar 2013, 10:19

Het wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk op de plek waar de kit ontbreekt het water kan zien.
Bij mijn auto had het water zich verzameld onder de vloerbekleding aan de bestuurderskant via de A style.
Heeft lang geduurd voor ik wist waar lekkage zat.
Pas toen ik schimmel op de bekleding zag is er gezocht naar een lekkage. Ook kon ik toen gewoon voelen dat de bekleding onder de mat nat was.
Met een stuk keukenrol er op drukken en het papier was nat. Onder de bekleding zit isolatie en die was kletsnat.
Dan heb je veel vocht in de auto.

jan123
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 mar 2013, 18:20

Re: Vochtprobleem

Bericht door jan123 » za 02 mar 2013, 18:23

Ik heb ook veel last van belagen ruiten!

De airco staat sowieso altijd aan, en zelf met airco aan zijn de achterruiten eigenlijk altijd beslagen. Ik heb de ramen met wasbenzine schoongemaakt, wat wel een klein beetje heeft geholpen. Er leek een vettige laag op te zitten (na aflevering!) en dat trekt inderdaad meer condens aan.

Ik heb het bij mijn dealer aangegeven, maar toen leek het probleem eigenlijk net minder te worden. Ik heb dus niet doorgezeurd voor een oplossing, maar nu ik alle reacties op dit forum zie schrik ik wel.

Hoe reageren dealers op dit probleem? Is het landelijk bekend, zodat mijn dealer me niet meteen met vraagtekens aankijkt. ?

Hoor graag van jullie

Jan

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 02 mar 2013, 19:08

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Vochtprobleem

Bericht door hicarla » ma 04 mar 2013, 16:03

Prohopper schreef:Veel dealers doen alsof je de eerste in Nederland bent met dit probleem en laten je denken dat je daarom een zeurpiet bent. Onze dealer zegt alles gedaan te hebben wat in hun macht ligt om de oorzaak van het vochtprobleem te lokaliseren. Pon geeft aan dat zij vindt dat de dealer genoeg gedaan heeft en wilt het hier bij laten. Ondertussen hebben wij nog steeds last van overmatige vocht in de auto en kan je soms door het condens niet eens meer naar buiten kijken. Momenteel gaat het contact dus via advocaten, want hadden we vocht gewild, dan hadden we wel een boot aangeschaft.

Condens is simpelweg vocht dat eerst als damp in een ruimte aanwezig is, maar vloeibaar wordt op het moment dat het met een kouder oppervlak (bijv. een autoruit) in aanraking komt. Nu het buiten weer iets warmer wordt, zal je ook minder condens op de ruiten zien en lijkt het probleem vanzelf op te lossen. Klinkt op zich natuurlijk goed, maar het probleem zal na de herfst weer net zo hard terugkomen en omdat de auto dan alweer bijna een jaar oud is, zal de dealer nog minder moeite doen om het voor je op te lossen...
Jee, wat vervelend dat 't contact nu zelfs via advocaten moet lopen! Daar ga je toch niet vanuit als je een auto koopt, dan ga je juist ervan uit dat je er een hoop plezier van hebt. Hoop dat 't alsnog opgelost wordt. Succes!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » ma 04 mar 2013, 18:47

Vandaag bij mn maat geweest die bij de dealer werkt. Ik vertelde m nogmaals over die minderebkit bij het voorraam en toen ik wegging kwam er toevallig iemand met zn up voor heel wat anders. Na die werkzasmheden heeft hij de up door de wasstraat gehaald (service) en wist niet wat hij zag......er kwamen gelijk allemaal stroompjes water over de binnenkant vh voorraam stromen!! Heeft t gelijk gemeld aan de eigenaar en voorgesteld om t raam eruit te halen en opnieuw te kitten...

De eigenaar had t nog niet eerder gemerkt want wast m altijd met emmertje en sponsje
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Vochtprobleem

Bericht door Patrick-Brand » ma 04 mar 2013, 19:40

Wat is de conclusie nu naar 28 pagina's over het vochtprobleem. De auto lijkt op alle punten te lekken! Bij de ene de voorruit, de ander de A-spijl, de ander de bodem.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Citigo
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 16:03

Re: Vochtprobleem

Bericht door Citigo » ma 04 mar 2013, 21:49

Ron UP schreef: De eigenaar had t nog niet eerder gemerkt want wast m altijd met emmertje en sponsje
En had zeker nog noooooit in de regen gereden.
Citigo 1.0 60pk Elegance Automaat Tornado Red, zwarte 15inch Auriga velgen, Panorama dak, 5deurs, All season en Travel pakket, Move & Fun.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » ma 04 mar 2013, 22:13

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 mar 2013, 12:25

Wat vervelend zeg Prohopper dat het contact inmiddels via een advocaat loopt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Vochtprobleem

Bericht door Gw3nniej » do 07 mar 2013, 16:43

Nog even een update van mijn "vochtprobleem" met (tot nu toe) de oplossing.

De eerste week dat ik m'n up had besloegen m'n ramen constant (zie m'n eerdere post). Vervolgens naar de dealer. Deze erkende het direct, heeft in computer eea gecontroleerd. Mijne zou niet binnen terugroepactie vallen (te nieuw, zou al goed moeten zijn). Vervolgens gekeken. En conclusie was helder:" het probleem s erkend maar ik kan hem nu binnenste buiten keren maar het verhelpen kunnen we niet". Oké, duidelijk. Advies gekregen om altijd m'n ventilatie op 2te zetten en airco te gebruiken. Verder even aankijken en anders terug komen bij dealer. Vanaf dat moment heb ik m standaard op 2, zonder! airco en heb sinds dien geen beslagen ramen meer gehad! Gelukkig!! Hoop dat het ook zo blijft!:)
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 07 mar 2013, 19:13

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: Vochtprobleem

Bericht door jefvanhouten » za 09 mar 2013, 10:46

bij mij konden ze het vocht probleem ook niet vinden volgens de dealer wel logisch als het al een week droog is geweest en lekkere tempratuurtje
het regent weer en gelijk is die weer klets nat van binnen ?
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » za 09 mar 2013, 11:14

Die vochtproblemen maken heel je auto kapot...
Mijn up heeft nu ineens problemen met de elektronica. (zie viewtopic.php?f=6&t=1755)

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Sciroccofrank » za 09 mar 2013, 14:00

Psycho_Mantis schreef:Die vochtproblemen maken heel je auto kapot...
Mijn up heeft nu ineens problemen met de elektronica. (zie viewtopic.php?f=6&t=1755)
Vocht en elektronica is inderdaad een slechte combi, wel jammer Glenn dat je nu zo'n gezeik hebt met je Up :cry:

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Vochtprobleem

Bericht door hicarla » za 09 mar 2013, 19:16

Hield m'n hart al vast toen ik al deze posts las over het vochtprobleem, en ik kijk dus steeds met argusogen naar mijn ramen. Vandaag flink wat regen, en ja, de ramen beslaan snel na het instappen, maar dat is ook vrij snel (soms een paar tellen, soms iets langer) weer weg nadat ik de airco even op 2 of 3 zet. Gelukkig...pfff!

't Giet hier nog steeds (vandaar dat ik ook nog geen tijd heb gehad om te kijken of 't bagagenet wat ik vandaag bij de Seat dealer heb aangeschaft daadwerkelijk past), dus morgen weer even de boel checken.

Vooralsnog dus een positief bericht! :-)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » za 09 mar 2013, 22:52

Vandaag met de regen waren mijn ramen beslagen, meer dan ik leuk vond. Ik zette de airco aan (5,5 graden boven nul, dus die deed het) en ja, al het vocht trok weg. Logisch natuurlijk met de airco. Op de terugweg (met airco uit) wederom beslagen ramen, zoiets als op de foto's van prohopper. Ik dacht, laat ik het nu proberen op te lossen zonder airco. Dus de ventilatie ging op standje 2, half gericht op de voorruit en half gericht op de passagiers, en de beide ventilatieroosters aan de linker en rechterkant van het dashboard richtte ik op de ramen. Binnen luttele minuten was al het vocht in de auto weg, en het bleef weg! Het zal vast niet bij iedereen zo werken maar bij mijn auto werkte dit wel :roll:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » za 09 mar 2013, 23:11

up! schreef:Vandaag met de regen waren mijn ramen beslagen, meer dan ik leuk vond. Ik zette de airco aan (5,5 graden boven nul, dus die deed het) en ja, al het vocht trok weg. Logisch natuurlijk met de airco. Op de terugweg (met airco uit) wederom beslagen ramen, zoiets als op de foto's van prohopper. Ik dacht, laat ik het nu proberen op te lossen zonder airco. Dus de ventilatie ging op standje 2, half gericht op de voorruit en half gericht op de passagiers, en de beide ventilatieroosters aan de linker en rechterkant van het dashboard richtte ik op de ramen. Binnen luttele minuten was al het vocht in de auto weg, en het bleef weg! Het zal vast niet bij iedereen zo werken maar bij mijn auto werkte dit wel :roll:
Zoals jij dit omschrijft, zo stond mijn ventilatie altijd ingesteld. Óók op droge dagen.
En toen besloegen de ramen nog steeds.

Ik blijf me verbazen waarom de Polo dit probleem absoluut niet heeft. Die beslaat gewoon helemaal niet, niet eens een klein beetje.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » za 09 mar 2013, 23:19

De verwarming had ik overigens ook aan, op 50%. Wel opvallend dat het vocht op de voorruit en op zijruiten snel weg was alleen door de ventilatie goed op de ramen te richten. Het werkt kennelijk niet bij elke auto.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 10 mar 2013, 08:44

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie