Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Vochtprobleem

Bericht door Nikooos » zo 24 feb 2013, 19:52

Ook geen probleem in mijn citigo. Alleen nu met veel sneeuw erop en als de verwarming alleen op de voeten staat, dan willen de achterruitjes iets aanslaan. Maar gedeeld op voeten en gezicht op standje 1 is het al weer weg.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » zo 24 feb 2013, 20:17

Hier wel een klein vochtprobleem met de Go - maar het is te behappen - de Pingi af en toe in de magnetron, ventilatie geopend houden en dan gaat het goed. gelukkig bij lange na niet zo erg als ik hier af en toe lees.

Dealer houd me op de hoogte zodra er ene oplossing voor is - Pon inmiddels kennende zal dat best nog even op zich kunnen laten wachten.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Vochtprobleem

Bericht door Gw3nniej » di 26 feb 2013, 20:53

Helaas ook mijn up is veroordeeld door dit probleem. Heb hem vrijdag opgehaald en merkte het helaas vrijdag avond al redelijk snel dat m'n ramen besloegen, vooral achterin. Maandag belde de dealer om te vragen hoe de auto beviel en heb het hem meteen gemeld. Hij nam t serieus en ging direct dit forum bekijken toen ik hem zei dat ik hier had gelezen dat het vaker voorkwam. Heb hem gezegd dat ik t even aan wilde kijken, met ventilatie wat wilde proberen/spelen. Hij vroeg mij wel langs te komen als t bleef. Nou dat ga ik nu dus zeker doen! Net stukje gereden en nu begon ook m'n voorraam te beslaan! Heb er aardig duidelijke foto's van kunnen maken en ga hem deze zsm laten zien... Wordt vervolgd.
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door @@lgra » di 26 feb 2013, 21:44

Is het misschien de eerste serie?? De onze is uit 2013 en heeft inmiddels heel wat water verwerkt en is gewoon droog.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 26 feb 2013, 23:38

Sterkte ermee
En laat je niet gek maken door de dealer! Gewoon blijven aandringen in het geval ze moeilijk doen.

Ik weet zelf maar al te goed hoe lang je met dit probleem kan blijven zitten...

Manoni
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:58

Re: Vochtprobleem

Bericht door Manoni » do 28 feb 2013, 10:03

Hallo uppers!
Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb de up in maart 2012 gekregen. En al snel bij natte dagen begonnen de problemen met ernstig beslagen ruiten. Zowel voor als de zijruiten. De airco krijgt het niet droog. De ramen zijn aan de binnenkant net zo nat als aan de buitenkant. Ook als ik de ramen goed schoon maak. Bij vriesweer moet ik aan de binnenkant ook mijn ruiten krabben. De auto is terug geweest naar de dealer en die heeft hem helemaal nagekeken. Kon niets vinden. Inmiddels is het probleem bij de importeur gelegd. Daar is nog geen oplossing van gekomen. Mijn up is verder top maar dit is echt een enorme teleurstelling! Het enige dat tot nu toe tegen het vocht helpt is een grote rol tork papier meenemen. :|
groetjes!

dinkys
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 11:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door dinkys » do 28 feb 2013, 12:37

Ik denk dat de beslagen ruiten niet UP/Citigo/Mii gerelateerd zijn, want de Aygo/C1/107 hebben hetzelfde probleem ook.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 28 feb 2013, 13:33

dinkys schreef:Ik denk dat de beslagen ruiten niet UP/Citigo/Mii gerelateerd zijn, want de Aygo/C1/107 hebben hetzelfde probleem ook.
Onzin,
Heb je de foto's wel goed bekeken die in dit topic zitten?

Mijn up was wel degelijk lek op een plek dat niet klopte.
Ondanks dat blijft de up best gevoelig voor vocht. Net als je Aygo/C1/107 inderdaad.
Maar we hebben het in dit topic niet over een raam die een klein beetje beslagen is, maar over auto's die helemaal dicht trekken tot je niets meer kan zien en ook daardoor last van muffe lucht in de auto.
Manoni schreef:Hallo uppers!
Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb de up in maart 2012 gekregen. En al snel bij natte dagen begonnen de problemen met ernstig beslagen ruiten. Zowel voor als de zijruiten. De airco krijgt het niet droog. De ramen zijn aan de binnenkant net zo nat als aan de buitenkant. Ook als ik de ramen goed schoon maak. Bij vriesweer moet ik aan de binnenkant ook mijn ruiten krabben. De auto is terug geweest naar de dealer en die heeft hem helemaal nagekeken. Kon niets vinden. Inmiddels is het probleem bij de importeur gelegd. Daar is nog geen oplossing van gekomen. Mijn up is verder top maar dit is echt een enorme teleurstelling! Het enige dat tot nu toe tegen het vocht helpt is een grote rol tork papier meenemen. :|
groetjes!
Hoeveel tijd heeft je dealer eraan gespendeerd?
Mijn dealer haalde het zelfde geintje uit als bij jou. totdat ik de manager had aangesproken en had aangegeven dat het tot gevaarlijke situaties leiden.
Toen kreeg ik ineens een vervangende auto en konden ze het probleem wel ineens zelf verhelpen.

Dus probeer wat meer aan te dringen en zeg dat je een vervangende auto wil tot het probleem is opgelost. Dan kan alles wel ineens gevonden worden omdat de vervangende auto geld kost voor hun.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 28 feb 2013, 21:04

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Vochtprobleem

Bericht door Patrick-Brand » do 28 feb 2013, 21:36

Schrik wel een beetje van dat de verhalen over het vochtprobleem dat zich blijft opstapelen. Ook bij nieuwere batches.
Ik krijg over 2 weken mijn Up geleverd. Moet ik me zorgen maken?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ome Rolph » do 28 feb 2013, 21:48

Patrick-Brand schreef:Schrik wel een beetje van dat de verhalen over het vochtprobleem dat zich blijft opstapelen. Ook bij nieuwere batches.
Ik krijg over 2 weken mijn Up geleverd. Moet ik me zorgen maken?
Tuurlijk moet je je GEEN zorgen maken. Ik durf zelfs te stellen dat jouw Up! kurkdroog blijft. Niet alle Ups hebben een vochtprobleem!! In een forum concentreren dit soort gevallen zich altijd. En dat is logisch.
Onthoud goed dat het overgrote deel GEEN last heeft van vocht.
Ikzelf mag m'n Up! volgende week ophalen en maak me totaal geen zorgen.
Als jij je nu al zorgen gaat maken, adviseer ik je je order te cancelen. Dat wil nl. zeggen dat je nu al geen vertrouwen in de Up! hebt.

Ps. Begrijp me niet verkeerd; ik heb het ontzettend te doen met alle Uppers die wel een vochtprobleem hebben. Ik hoop dat alles binnen afzienbare tijd opgelost gaat worden.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » do 28 feb 2013, 22:10

Nee....geen zorgen maken.De 2013 modellen zijn aan alle kanten beter he
Ik heb foto's gehad van Ronald NL waar ze het probleem gevonden hebben. De kit bij het voorraam zat er niet voldoende op.
Als jullie willen kan ik de fotos uploaden want hij kan dat niet doen ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ome Rolph » do 28 feb 2013, 23:07

Ron UP schreef:Nee....geen zorgen maken.De 2013 modellen zijn aan alle kanten beter he
Ik heb foto's gehad van Ronald NL waar ze het probleem gevonden hebben. De kit bij het voorraam zat er niet voldoende op.
Als jullie willen kan ik de fotos uploaden want hij kan dat niet doen ;)
Pica's!! Altijd goed. ;)
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » vr 01 mar 2013, 04:06

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » vr 01 mar 2013, 07:51

x3
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 01 mar 2013, 08:21

Weer die kit he...
Het is mij nu wel duidelijk wat het probleem over het algemeen is.
Alleen hier en daar wat uitschieters dat het probleem toch niet bij het raam zit.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » vr 01 mar 2013, 13:18

Hierbij de beloofde foto's. Er is goed te zien waar geen kit zit. En hoe het water langs de kit heeft gestroomd (de foto met het rode )
Inmiddels heb ik mn maat bij de dealer ook al ingeseind. Bij mijn Up zal het raam er eerdaags ook uitgaan ook al heb ik eigenlijk niet zo extreem veel last meer.

bedankt Ronald NL :D Toch denk je wel mee met het forum, toppie
Bijlagen
ruit2.jpg
ruit2.jpg (68.86 KiB) 3045 keer bekeken
ruit1.jpg
ruit1.jpg (90.16 KiB) 3045 keer bekeken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 01 mar 2013, 13:28

Tja bizar...
Hoeveel up's zullen dit wel niet hebben?
Zou eigenlijk wel willen zien dat Volkswagen het gewoon controleert bij alle up's.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » vr 01 mar 2013, 16:28

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » vr 01 mar 2013, 16:31

Foto 1 is het voorraam, linkerbovenhoek, gezien vanaf de binnenkant. Raam is er al uit gehaald...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie