Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vochtprobleem

Bericht door oubaasje » wo 20 feb 2013, 18:11

begonnen als vochtprobleem maar langzamerhand een allegaartje aan het worden: van noodhamertjes tot kofferbanklampjes, Apk en krasjes op de carosserie.
Het wordt onoverzichtelijk.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 20 feb 2013, 18:18

Ja dit zijn de gevolgen kennelijk als ze een vochtprobleem oplossen.

Trouwens ondanks alle andere ellende, hij beslaat niet meer tot nu toe!

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vochtprobleem

Bericht door oubaasje » wo 20 feb 2013, 18:22

maar stoppen met deze berichtenserie dan?
Het voorjaar is op komst

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » wo 20 feb 2013, 19:44

BarMove(d)Up schreef:
Inge schreef:Wat een **** dealer.
Moet Skoda van mij ma wegbrengen voor onderhoud en APK, ga wellicht dan toch maar even naar de niet merkgebonden dealer bij mij om de hoek waar ik hele goede ervaringen mee heb.
Moge duidelijk zijn dat het om een ander type gaat dan de Citigo. Was gewoon benieuwd of het de dealer in Spijkenisse is die zo'n prutswerk aflevert.
Ben altijd wel erg gevoelig voor ervaringen van anderen en dat wat @Psycho laat zien, vind ik slecht.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 20 feb 2013, 21:34

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 21 feb 2013, 09:30

Ik ben vanochtend naar de dealer geweest, ze hebben de W8 verlichten hersteld. En het hamertje weer terug geplaatst.

Me kofferbak lampje plak ik liever zelf weer terug, omdat de lijm die ik nog heb liggen verwijderbaar is. En dan zit hij ook precies weer op de plek waar ik wil.

De kofferbak zelf ga ik denk ik gewoon bekleden, heb ik tenslotte weer wat te hobbyen.

Betreft het vochtprobleem, het lijkt nu echt opgelost.
Ik had nog 2 rood gekleurde pingi's in de auto liggen, maar die beginnen nu weer langzaam aan blauw te kleuren terwijl ze in me auto liggen.
En vanochtend alleen maar aan de buitenkant krabben:D

Ik denk dat ik nu wel weer gelukkig kan zijn met me up

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Sciroccofrank » do 21 feb 2013, 09:53

blij te lezen dat het vochtprobleem bij jou toch verholpen blijkt te zijn, kun je vanaf nu weer genieten van je Up :D

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » do 21 feb 2013, 10:10

Mooi!!! Goede berichten voor je. Nu lekker weer genieten!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 21 feb 2013, 10:47

Ja eindelijk he:D

@Prohopper
Hoe zit het nu bij jou up? Die had toch ook problemen?

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 21 feb 2013, 19:30

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » do 21 feb 2013, 20:48

Prohopper schreef:We zijn momenteel in gesprek, dat wilt zeggen onze advocaat met hun advocaat.
Heb je de advocaat voorzien van heel veel foto's van de beslagen ramen, en eventueel video's als je ermee wegrijdt of onderweg bent?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » za 23 feb 2013, 08:43

Een kennis van me had ook last van vocht. Dealer is er tijdje mee zoet geweest maar gevonden. Kreeg gisteren dit mailtje van hem...uiteraard doorgestuurd naar mn maatje die bij Schilder werkt. Hij gaat ermee verder!!



Hey, nou ik heb mn Up vandaag teruggekregen. Ze zijn met UV vloeistof en lamp bezig geweest en er kwam in de linkerbovenhoek (kijkend als je in autozit) vloeistof naar binnen , dit is het start en eindpunt van de robot die de kit aanbrengt. Het is net of deze 1 a 2 cm te vroeg stopt met kit spuiten volgens de dealer. De mijne is iig weer waterdicht. Probleem opgelost , dealer heeft ook foto's gemaakt en naar PoN gestuurd :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Vochtprobleem

Bericht door DonkUp » za 23 feb 2013, 09:44

Goed nieuws, hopelijk doen ze er wat mee :)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Vochtprobleem

Bericht door Witte Reus » za 23 feb 2013, 14:40

De ontwikkelingen hier beginnen een positief kantje te krijgen. Niet dat zo'n natte up ineens leuk is maar er is nu wel een aantal keer een oorzaak gevonden. En de oplossing is relatief simpel, dit mogelijk in tegenstelling tot het localiseren van het lek.

En dat het kennelijk niet de airco o.i.d. is, is goed nieuws voor degenen die op dit moment geen vochtprobleem hebben. De kans dat na een periode van airco gebruik er alsnog een vochtprobleem ontstaat is daarmee (vooralsnog) niet aanwezig.

Ik blijf t volgen.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » za 23 feb 2013, 16:25

Het is en blijft jammer dat de medewerking van dealers en pon zeer en zeer slecht is.

Zo moest ik bijvoorbeeld de manager aanspreken om de boel voor elkaar te krijgen.
En heb ik ook zat verhalen gezien dat de dealer helemaal niet mee wilt werken of blijven beweren dat er niets aan de hand is.

Nu dat mijn up niet meer lek is, zie ik hoe gigantisch verschil is. Gisteren heb ik met 3 mensen in de up gezeten, en de ramen besloegen gewoon helemaal niet. Dat was eerst voor mij echt ondenkbaar.

Dus het is helemaal niet zo dat de up snel beslaat, dit is gewoon onzin van Pon met hun tips om het te voorkomen.

Ik hoop dat andere mensen met problemen ook snel geholpen worden met hun probleem. Ik ga zelf sowieso nog een klacht indienen bij Pon, dat ik niet tevreden ben met hoe ze met dit probleem omgaan.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 23 feb 2013, 18:06

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » za 23 feb 2013, 19:04

Vervelend als het een robot gerelateerd probleem blijkt, er zijn er dan legio die het zelfde probleem hebbben .
Wel moet er bekend zijn tot welk chassisnummer het kit probleem voor kan komen immers weet men wanneer de desbetreffende robot een aanpassing in het programma heeft gekregen.
Hierop zou VW/PON een terugroep actie kunnen doen..........

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » zo 24 feb 2013, 11:37

Trouwens, is het niet heel erg opvallend dat we hier (bijna) niemand in dit topic zien met vochtproblemen in de Mii en Citigo?
Ik heb wel een enkel verhaal langs zien komen maar daar is het bij gebleven.

Lijkt dus echt een fout te zijn op de productie lijn van de up.

Gebruikersavatar
CITIGO2
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 11:16

Re: Vochtprobleem

Bericht door CITIGO2 » zo 24 feb 2013, 14:15

Wij hebben inderdaad geen vochtproblemen met de Citigo.

Ray@Mii
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ray@Mii » zo 24 feb 2013, 17:20

Hier ook geen vochtproblemen met de Seat Mii.
Zelfs met dit natte weer, geen beslagen ruiten en de airco wordt niet gebruikt.

Gr. Ray

Plaats reactie