Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Vochtprobleem

Bericht door Uppert » di 19 feb 2013, 10:59

Psycho_Mantis schreef:Ik mag me up weer ophalen!

De motor starten dus niet meer vanwege een defecte overgangsweerstand op de kabelboom.
Geen idee wat het doet, maar het zal wel :D

Hopelijk ben ik nu van me ellende af en kan ik weer genieten van me up.
Ze bedoelen dat ze een stekkertje zijn vergeten vast te klikken. Is me ook wel eens overkomen, als je dagen aan het sleutelen bent geweest.

Jammer dat ze dan zo'n kletsverhaal ophangen. Overgangsweerstand is ongewenst. Iets wat ongewenst is kan niet kapot zijn.
Overgangsweerstand ontstaat bij een slechte verbinding, zoals een kabel of stekkercontact dat beschadigd of gecorrodeerd is.

Maar, genieten dus weer van de Up!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 19 feb 2013, 12:31

Uppert schreef:
Psycho_Mantis schreef:Ik mag me up weer ophalen!

De motor starten dus niet meer vanwege een defecte overgangsweerstand op de kabelboom.
Geen idee wat het doet, maar het zal wel :D

Hopelijk ben ik nu van me ellende af en kan ik weer genieten van me up.
Ze bedoelen dat ze een stekkertje zijn vergeten vast te klikken. Is me ook wel eens overkomen, als je dagen aan het sleutelen bent geweest.

Jammer dat ze dan zo'n kletsverhaal ophangen. Overgangsweerstand is ongewenst. Iets wat ongewenst is kan niet kapot zijn.
Overgangsweerstand ontstaat bij een slechte verbinding, zoals een kabel of stekkercontact dat beschadigd of gecorrodeerd is.

Maar, genieten dus weer van de Up!
Denk eerder dat ik niet geluisterd heb dan dat het een kletsverhaal is ;)
Vind het moeilijk om iets te verwoorden waar ik totaal geen verstand van heb...

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Vochtprobleem

Bericht door hicarla » di 19 feb 2013, 15:37

henri schreef:Ik heb tot op heden geen noemenswaardige vochtproblemen ondervonden met mijn Up: één van de eersten.

Ramen beslaan bij mij wel veel eerder dan dat ik bij al mijn ca. 15 vorige auto's gewend was. Dit is met standje 2 van de aanjager meestal op te lossen.

Komende vrijdag wordt mijn Up wel gemodificeerd bij de onderhoudsbeurt: pluggen in dorpel doorboren, twee doppen in chassisbalken verwijderen en nog iets.

In het begin heb ik één keer klotsende geluiden aan de rechterzijde gehad. Dit kwam dus door water in de rechterdorpel. Na het verwijderen, leeg laten lopen en terugplaatsen van de doppen is dit euvel niet meer terug gekomen.

Niet élke Up heeft dus grote problemen met vocht.
Wow, 15 auto's al versleten?? :o Dé Up! wordt pas mijn derde. Late starter...hahaha!
Maar fijn om ook een positief verhaal te horen. Hoop dat ik ook iets positiefs kan melden zodra ik 'm heb. Nog 3 nachtjes slapen... ;)

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » di 19 feb 2013, 18:06

Zag net een spiksplinter nieuwe Polo hier in de straat staan met flink beslagen ruiten.
Zouden ze een vochtprobleem hebben bij VW?
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 19 feb 2013, 18:28

Me up is weer terug na 2 weken!:D

Heb maar een heel klein stukje gereden maar hij besloeg in ieder geval niet.
Vanavond ga ik nog een wat langer stukje rijden.

Maar wat ben ik blij dat me up weer terug is, het duurde lang om het lek te vinden...

Voor de mensen die het gemist hadden, het lek zat dus in de wielkast links voor. Door opspattend water van het wegdek kwam het dus binnen.
Het was vanuit de fabriek niet goed afgedicht. Het is gelukkig nu verholpen.

Nu kan ik weer lekker veder met genieten zonder me hele tijd te ergeren aan de problemen.
Eerst volgende mod: Middenarmsteun!
Dat was toch wel lekker in die leen Polo:D

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: Vochtprobleem

Bericht door RaymonK » di 19 feb 2013, 19:04

rondeg schreef:Ik heb ff gewacht om dit berichtje te plaatsen, waarom.........
Onze Up! is op 5 en 6 febr. jl uit logeren geweest bij onze dealer wegens vochtproblemen.
Men heeft ALLE doorvoeren vanuit het motorblok naar het interieur opnieuw afgedicht en bij de rechter wielkast een kitrand vernieuwd. Ook de kitdelen (A)raamstijlen zijn voor de zekerheid onderhanden genomen. De UP! heeft zeer langdurig onder hun "Douche" (wasstraat) gestaan, alles bleef droog in de auto.
Omdat het resultaat tijdens het rijden niet bekend was, afgesproken dat ik zelf de boel mocht gaan testen, en bij klachten direct contact met mijn dealer moest op nemen, inmiddels zijn we een anderhalve week verder en.................hoera, het (erge) beslaan is tot nu toe weggebleven.
Ik had een leen UP! meegekregen, toen ik deze terugbracht zei men tegen mij dat ze alleen tevreden klanten willen hebben, de brandstof die ik verbruikt had wilde ik uiteraard betalen, maar uit service oogpunt nam de dealer deze kosten voor hun rekening (.....)
Voorlopig heb ik er een goedgevoel aan over gehouden en verwacht van het vocht probleem af te zijn.
Hoi Ron,

Fijn dat het goed opgelost is, mijn 1e up! had ook verschrikkelijk veel last van vocht en een naar rechts trekkende voortrein.
Bij mijn nieuwe beide problemen gelukkig nog niet gehad.

Zit je bij Maasstad/Hoogenboom in Vlaardingen?

groetjes

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Vochtprobleem

Bericht door rondeg » di 19 feb 2013, 20:04

@ramonk
Ja, mijn dealer is inderdaad Maasstad/Hoogeboom in Vlaardingen, tot nu toe ben ik daar meer dan uitstekend geholpen.
Maar waarom vraag je dit?

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: Vochtprobleem

Bericht door RaymonK » di 19 feb 2013, 20:19

Ik kom zelf ook uit Vlaardingen, heb hem alleen niet in Vlaardingen maar in Maassluis gekocht

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Vochtprobleem

Bericht door rondeg » di 19 feb 2013, 20:30

@raymonk
Heb zelf ook contact gehad bij de sub. Vw dealer in Maassluis, maar om service ( lees: afstand) ben ik toch uiteindelijk weer in Vlaardingen terecht gekomen..

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 19 feb 2013, 22:39

Ik heb even in de regen een rondrit gemaakt met me up
De ramen beslaan een heel klein beetje, maar dit beschouw ik als normaal
Ik kan gewoon naar buiten kijken zegmaar :D

Maar het viel me wel op de de dealer de W8 verlicht gesloopt heeft...
De rode ledjes branden niet meer

Aangezien ik hem werkend heb afgeleverd mag de dealer dit wel weer fixen...
Ik snap ook eigenlijk niet waarom het nodig is om de W8 verlichting los te koppelen om een vochtprobleem te vinden?!

Verdorie wéér terug naar de dealer...

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 20 feb 2013, 03:59

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » wo 20 feb 2013, 07:33

Wat een **** dealer.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 20 feb 2013, 08:08

Kom er net achter dat de noodhamer aan de rechter zijde ook maar gewoon los in de deur ligt.
en me kofferbak lampje die ik had vastgelijmd ligt los in de achterbak...

Hoe moeilijk is het om een lampje weer even vast te lijmen en een hamer even terug te plaatsen waar die zat.
Ik kan dit natuurlijk ook gewoon zelf doen, maar ik verwacht gewoon dat alles weer op de goede plaats word gedaan.

Die kabelbreuk van de W8 verlichting ga ik me sowieso niet aan wagen...

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Vochtprobleem

Bericht door Uppert » wo 20 feb 2013, 08:25

Zonde.
Niks aan doen zelf, laat hen het maar oplossen.
Maar ja, kost je weer tijd, zou ik ook enorm van balen.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » wo 20 feb 2013, 11:35

Inge schreef:Wat een **** dealer.
@Psycho Heb jij je auto in onderhoud bij de dealer in S'nisse ?

Moet Skoda van mij ma wegbrengen voor onderhoud en APK, ga wellicht dan toch maar even naar de niet merkgebonden dealer bij mij om de hoek waar ik hele goede ervaringen mee heb.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vochtprobleem

Bericht door oubaasje » wo 20 feb 2013, 11:43

BarMove(d)Up schreef:
Inge schreef:
Moet Skoda van mij ma wegbrengen voor onderhoud en APK, ga wellicht dan toch maar even naar de niet merkgebonden dealer bij mij om de hoek waar ik hele goede ervaringen mee heb.
zolang de auto onder de garantie valt zou ik dat zelf nooit doen. Als er later iets mis blijkt te zijn kan de VW of Skoda dealer wellicht de schuld bij de niet-merkgebonden dealer leggen. Je moet ook de garantiebepalingen maar eens bekijken: het kan best zijn dat je garantie vervalt.
Ad

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Vochtprobleem

Bericht door Witte Reus » wo 20 feb 2013, 12:01

oubaasje schreef:
BarMove(d)Up schreef:
Inge schreef:
Moet Skoda van mij ma wegbrengen voor onderhoud en APK, ga wellicht dan toch maar even naar de niet merkgebonden dealer bij mij om de hoek waar ik hele goede ervaringen mee heb.
zolang de auto onder de garantie valt zou ik dat zelf nooit doen. Als er later iets mis blijkt te zijn kan de VW of Skoda dealer wellicht de schuld bij de niet-merkgebonden dealer leggen. Je moet ook de garantiebepalingen maar eens bekijken: het kan best zijn dat je garantie vervalt.
Ad
De auto moet voor onderhoud en APK dus denk niet dat de garantie de keuze voor een andere garage in de weg staat :D
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » wo 20 feb 2013, 13:47

Apk???? Hoeft pas als de auto 4 jaar is hoor :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 20 feb 2013, 17:09

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 20 feb 2013, 17:14

Ik kom er net ook achter dat de rand in de achterklep zwaar bekrast is!

Ik let er zelf altijd op dat ik geen krassen maak.
Morgen ga ik langs bij de dealer om even te vertellen wat er allemaal mis is

Ben echt klaar met deze dealer.
Als dit rond is kom ik er echt nooit meer.

Afbeelding

Afbeelding

Heb net even gekeken waarom de w8 verlichting niet werkt, maar kon helaas niets vinden waardoor hij werkt...

Plaats reactie