Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Vochtprobleem

Bericht door rondeg » vr 15 feb 2013, 22:38

Ik heb ff gewacht om dit berichtje te plaatsen, waarom.........
Onze Up! is op 5 en 6 febr. jl uit logeren geweest bij onze dealer wegens vochtproblemen.
Men heeft ALLE doorvoeren vanuit het motorblok naar het interieur opnieuw afgedicht en bij de rechter wielkast een kitrand vernieuwd. Ook de kitdelen (A)raamstijlen zijn voor de zekerheid onderhanden genomen. De UP! heeft zeer langdurig onder hun "Douche" (wasstraat) gestaan, alles bleef droog in de auto.
Omdat het resultaat tijdens het rijden niet bekend was, afgesproken dat ik zelf de boel mocht gaan testen, en bij klachten direct contact met mijn dealer moest op nemen, inmiddels zijn we een anderhalve week verder en.................hoera, het (erge) beslaan is tot nu toe weggebleven.
Ik had een leen UP! meegekregen, toen ik deze terugbracht zei men tegen mij dat ze alleen tevreden klanten willen hebben, de brandstof die ik verbruikt had wilde ik uiteraard betalen, maar uit service oogpunt nam de dealer deze kosten voor hun rekening (.....)
Voorlopig heb ik er een goedgevoel aan over gehouden en verwacht van het vocht probleem af te zijn.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » vr 15 feb 2013, 23:51

goed nieuws en zo hoor het wat klantendienst betreft, ik denk dat je een top dealer heb die er alles aan gedaan heeft en die zeker de richtlijnen wat PON betreft heeft afgewezen zoals eerder in PDF omschreven staat.

een pluim voor de dealer!

Gebruikersavatar
MX-Arjen
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 12:57
Locatie: Ter Apel

Re: Vochtprobleem

Bericht door MX-Arjen » za 16 feb 2013, 00:01

Even een kleine update, over de Up!

Ik krijg een nieuwe! I.v.m. de vochtproblemen, duidelijk aangegeven bij de dealer. De dealer heeft de up 2 keer gehad voor reparatie. De up was nog steeds "lek". Vervolgens nogal gezeur gehad met de dealer. Hij heeft mij verschillende oplossingen aangeboden maar ik was gewoon klaar met de up.

De up heeft inmiddels 14.500 km gereden, ik betaal een bedrag onder de €1000,- bij en krijg een nieuwe move Up in candy wit met M&M en het drive pakket.

Wanneer de up geleverd is pas ik het topic aan!

Ik raad verder ook iedereen aan die zijn ruiten van binnen en buiten moet krabben i.v.m. het vochtprobleem vel tegen de dealer in te gaan. Laat je vooral niet wegsturen met het verhaal van vochtvreters en de airco aanzetten.
Om mijzelf maar even te citeren uit mijn eigen topic. Was zelf helemaal klaar met Up en peins er dan ook niet over om met de airco aan rond te gaan rijden of vochtvreters in de auto te leggen. Ik heb een nieuw product gekocht, dit product bleek kwalitatief niet te voldoen. Ze hebben de kans gekregen om het op te lossen, twee keer zelfs maar daarna was ik er klaar mee.

Ik heb zelf aangegeven dat ik een nieuw product wilde, in dit geval de Up natuurlijk. Rekening gehouden met een afschrijving i.v.m. de kilometers.

Het heeft even geduurd maar ik vindt dat mijn dealer het nu netjes heeft opgelost. Het hele verhaal van PON dit en PON dat wil ik dan ook niets mee te maken hebben. Heb de auto bij de dealer gekocht en zij zijn aansprakelijk vervolgens. PON zelf kan ik ook aansprakelijk stellen, als VW ook... Ik kan het hele rijtje afgaan maar ik heb mij beperkt tot de dealer.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » za 16 feb 2013, 00:17

En terecht. De dealer hoort de problemen op te lossen, want met de dealer heb je een overeenkomst gesloten. De dealer mag zich niet verschuilen achter PON. Ook zonder de fabrieksgarantie is de dealer verplicht om problemen op te lossen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » za 16 feb 2013, 00:34

up! schreef:En terecht. De dealer hoort de problemen op te lossen, want met de dealer heb je een overeenkomst gesloten. De dealer mag zich niet verschuilen achter PON. Ook zonder de fabrieksgarantie is de dealer verplicht om problemen op te lossen.
Volgende link gaat naar een pagina van consuwijzer. Het betreft hier beschrijving rechten bij een ondeugdelijk electronisch produkt, maar weet uit ervaring dat deze regel op alle produkten van toepassing is.

Dus wordt het een en ander niet snel en naar behoren opgepakt, wijs de verkoper hier op.

http://www.consuwijzer.nl/elektronica/o ... gdelijk-is

Op de site van ConsuWijzer staat ook een nummer vermeld waar je advies kunt krijgen over wat te doen. Ik heb ervaren dat er kundige mensen zitten die vaak ook nog snel uitspraken van het Europese Hof van Justitie weten te vinden voor je waar je de verkoper ook nog mee kan motiveren tot snel en adequaat handelen.

Uiteraard rijden we allemaal graag gewoon in een goede Up! Maar is deze niet goed, dan willen we ook gebruik maken van onze rechten.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » za 16 feb 2013, 07:47

Ondanks alle ellende dan toch een goede oplossing voor je. Met 1000,-- weer een nieuwe auto. Hoop voor je dat deze geen last heeft van het beruchte vochtprobleem.

Gisteren toen ik bij de Skoda dealer was voor wat anders het er ook nog even over gehad en kreeg als antwoord "U bent niet de enige, er zijn er helaas veel en Pon is druk bezig met het zoeken naar een oplossing". Nu valt het bij mij mee op dit moment de auto staat thuis in de garage en dat scheelt enorm in de vochtigheid maar ook de Pingi blijft goed zijn best doen. (1x in de 2 weken onvochtigen). Maar goed ik ben benieuwd wanneer ik officieel iets van de dealer hoor.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » za 16 feb 2013, 09:12

Ik vind 1000 euro nog steeds een hoop geld voor een probleem wat volkswagen had moeten oplossen...

Maar hopelijk dat je nu van de ellende af ben

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 16 feb 2013, 10:36

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MX-Arjen
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 12:57
Locatie: Ter Apel

Re: Vochtprobleem

Bericht door MX-Arjen » za 16 feb 2013, 13:29

Het is een bedrag onder de €1000,- exacte bedrag noem ik liever niet hier op het forum maar dit is om een indicatie te krijgen. Zelf vindt ik het netjes dat ik tot deze overeenkomst met de dealer ben gekomen. Een nieuwe up eisen is ook niet realistisch. Mijn up had bijna 15.000 km op de teller staan en is 11 maand oud. Nu krijg ik weer een nieuwe auto met 2 jaar garantie en 0 km op de klok.

Ik ben zelf het vertrouwen in mijn oude up helemaal verloren. Heb nu twee keer een leen up mee gehad die letterlijk kurk droog van binnen zijn.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Vochtprobleem

Bericht door DonkUp » za 16 feb 2013, 13:32

Ik denk ook dat je het zo netjes opgelost hebt. Hopelijk is je nieuwe Up goed afgedicht.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » za 16 feb 2013, 14:36

Als ik zo de reacties lees blijven het toch de up's van de eeerste serie die problemen kennen, bijv. MX Arjen.
Denk dat de lijst toch moet worden uitgebreid met het chassis nr. om een echt acuraat overzicht te krijgen, mijn chassis nr. staat vermeld in een post , oproep aan de forum leden om dit ook kenbaar te maken aan Petrolhead Tom

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » za 16 feb 2013, 14:53

Onder de 1.000 is ook gewoon redelijk. Je kunt wel proberen om voor niets een andere auto te krijgen maar een auto met 15k kilometers ervaring is ook niet nieuw meer dus dat mag je niet van een dealer verlangen. Ik denk dat Arjen en zijn dealer het samen heel netjes opgelost hebben. Ik hoop voor je dat je nieuwe auto geen problemen geeft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door henri » za 16 feb 2013, 15:29

Ik heb tot op heden geen noemenswaardige vochtproblemen ondervonden met mijn Up: één van de eersten.

Ramen beslaan bij mij wel veel eerder dan dat ik bij al mijn ca. 15 vorige auto's gewend was. Dit is met standje 2 van de aanjager meestal op te lossen.

Komende vrijdag wordt mijn Up wel gemodificeerd bij de onderhoudsbeurt: pluggen in dorpel doorboren, twee doppen in chassisbalken verwijderen en nog iets.

In het begin heb ik één keer klotsende geluiden aan de rechterzijde gehad. Dit kwam dus door water in de rechterdorpel. Na het verwijderen, leeg laten lopen en terugplaatsen van de doppen is dit euvel niet meer terug gekomen.

Niet élke Up heeft dus grote problemen met vocht.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » za 16 feb 2013, 16:45

henri schreef:Ik heb tot op heden geen noemenswaardige vochtproblemen ondervonden met mijn Up: één van de eersten.
Mijn eerste up! was ook één van de eersten (8 maart), die had nergens last van...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 16 feb 2013, 18:51

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » za 16 feb 2013, 21:39

Ja allemaal airco!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 18 feb 2013, 15:31

Morgen krijg ik waarschijnlijk me up terug...
Het probleem met de motor is verholpen, hij had het verteld wat er aan de hand was het is alleen niet blijven hangen.
Maar ze willen graag de auto nog eens testen door een stuk te rijden of er geen problemen optreden. Kennelijk hebben ze niet zoveel vertrouwen in de reparatie...

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door Pop Up! » ma 18 feb 2013, 20:27

Psycho_Mantis schreef:Morgen krijg ik waarschijnlijk me up terug...
Het probleem met de motor is verholpen, hij had het verteld wat er aan de hand was het is alleen niet blijven hangen.
Maar ze willen graag de auto nog eens testen door een stuk te rijden of er geen problemen optreden. Kennelijk hebben ze niet zoveel vertrouwen in de reparatie...
Hou ons op de hoogte als je wilt? Ben wel benieuwd naar wat ze nu precies hebben gedaan....
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 19 feb 2013, 10:51

Ik mag me up weer ophalen!

De motor starten dus niet meer vanwege een defecte overgangsweerstand op de kabelboom.
Geen idee wat het doet, maar het zal wel :D

Hopelijk ben ik nu van me ellende af en kan ik weer genieten van me up.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » di 19 feb 2013, 10:56

Fijn dat je je Up weer op kunt halen! En dat je nu eindelijk echt kunt genieten van je auto en dat je je mening over de Up zal bijstellen..
Succes en have fun
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie