Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » ma 21 jan 2013, 10:52

Ik denk echt dat PON er mee bezig is. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de komende dagen nog geen tijd heb om contact met ze op te nemen. Ik zal vanavond een brief opstellen en deze morgen versturen. Dat lijkt me beter.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Vochtprobleem

Bericht door rondeg » ma 21 jan 2013, 13:51

Vandaag 90 km in de mist gereden.....O, nee - mijn ruiten waren geheel beslagen en de binnenkant van mijn panoramadak drijf nat, dus airco aan en airco uit en dat 90 km lang.
Ik word er niet goed van !!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » ma 21 jan 2013, 14:37

Is dit wellicht gewoon een probleem bij kleinere auto's?
Ik heb gisteren Toyota Aygo, IQ, Peugeot 107 en nog wat van die kleine auto's zien rijden met van voor tot achter beslagen ramen.

Het zou niet mogen voorkomen, maar omdat ik het vooral zie bij kleine auto's denk ik dat het daarmee te maken heeft.
Met vochtige jas en schoenen in een grote auto stappen levert %-tueel gezien minder vocht op per inhoudsmaat dan in een kleine auto.

Het is maar een idee. Ik ga het vanzelf ervaren als ik mijn Up heb.

Voor iedereen die problemen heeft met vocht: sterkte!
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » ma 21 jan 2013, 17:15

Toch is dat niet waar. Ik stap gisteren samen met mijn vriendin in mijn fiesta. We zijn beide ondergesneeuwd en hebben allebei natte laarzen aan. De matten liggen vol sneeuw en toch beslaat de auto nauwelijks. Dit is een probleem van de up! dat opgelost moet worden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » ma 21 jan 2013, 18:00

De Toyota Aygo heeft er ook last van...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » ma 21 jan 2013, 18:27

BarMove(d)Up schreef:Is dit wellicht gewoon een probleem bij kleinere auto's?
Ik heb gisteren Toyota Aygo, IQ, Peugeot 107 en nog wat van die kleine auto's zien rijden met van voor tot achter beslagen ramen.

Het zou niet mogen voorkomen, maar omdat ik het vooral zie bij kleine auto's denk ik dat het daarmee te maken heeft.
Met vochtige jas en schoenen in een grote auto stappen levert %-tueel gezien minder vocht op per inhoudsmaat dan in een kleine auto.

Het is maar een idee. Ik ga het vanzelf ervaren als ik mijn Up heb.

Voor iedereen die problemen heeft met vocht: sterkte!
Hmm, maar volume van een kleine auto is ook sneller een keer ververst..........

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » ma 21 jan 2013, 18:29

Erwin laat ons niet stikken aub. !!!!!! Laat ons weten wat er gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » ma 21 jan 2013, 20:00

Ik heb in meerdere krappe 2 zitters gezeten met zeiknatte kleding en nooit ergens last van gehad :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bertje » di 22 jan 2013, 00:25

Ik rijd nu ruim een week en dik 800 km in mijn Up! en heb gelukkig nog nergens last van gehad. Wel een keer een klein beetje beslagen geweest na instappen met natte kleren maar dat is zo weg als de verwarming weer aan staat.
Wel blijf ik angstvallig van het aircoknopje af want uit ervaring met vorige auto's weet ik dat als je de airco eenmaal hebt gebruikt in de winter je hem vervolgens elke keer nodig hebt. Dit omdat er zoveel vocht in de slangen achterblijft na het uitzetten dat dit terugslaat in het interieur. Vervolgens zet je de airco weer aan om het vocht te verdrijven en het kringetje is rond...
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » di 22 jan 2013, 04:13

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 22 jan 2013, 09:49

Prohopper schreef:De airco van een auto schijnt het onder de 4°C het niet te doen i.v.m. het bevriezen ervan. Dat is het rare van alles.
Door de chef werkplaats werd ons verteld bij een buitentempertatuur van rond die 4°C de airco niet aan te zetten want dan zou die namelijk steeds aan-en uitgaan, wat in ons geval de ruiten zou doen beslaan.
Volgens de handleiding doet hij het niet onder de 2 graden...

Vannochtend was me voorruit weer van binnen bevroren, maar gezien de hoeveelheid sneeuw die ik mee naar binnen neem is dat misschien nu niet zo heel raar. ;)

Trouwens, nog steeds geen reactie van de dealer of pon helaas...

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » di 22 jan 2013, 16:39

Gisteren de Pingi waar weer eens in de magnetron gelegd - ben benieuwd hoe lang hij het nu vol houdt in dit vochtige weer.

Heb mezelf beloofd dat ik pas weer contact opneem met de dealer in mijn feb vakantie - dan heeft hij 2 maanden de tijd gehad om uit te zoeken waar het aan zou kunnen liggen bij de Citigo. Gelukkig is het dan wel niet zo erg als bij een aantal andere rijders (Up) maar toch het blijft enigszins irritant.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Vochtprobleem

Bericht door Piedro » di 22 jan 2013, 21:04

Bertje schreef:Ik rijd nu ruim een week en dik 800 km in mijn Up! en heb gelukkig nog nergens last van gehad.
Allereerst: van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik hoop dat je ook in de toekomst nergens last van zult krijgen, maar ik denk eigenlijk dat je na een week nog niet al te veel conclusies kunt trekken. Ik heb het zo nu en dan ook behoorlijk vochtig (tot aan twee kanten bevroren ruiten aan toe), maar ondertussen is mijn auto alweer anderhalve week vochtvrij (terwijl er nu toch het één en ander aan sneeuw binnenkomt en zonder dat ik verdere acties heb ondernomen, zoals vochtvreters plaatsen). Hopelijk blijft het weg, maar ja... het kan van de ene op de andere dag zo weer omslaan :(
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » wo 23 jan 2013, 05:53

Contact gehad met zowel de dealer als met Volkswagen Nederland. Ik zou dezelfde dag terug gebeld worden.......
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 23 jan 2013, 14:37

Vandaag was het weer vreselijk:
Dikke laag ijs aan de binnenkant.

Afbeelding

Vind het een fijne auto, maar dit valt tegen.

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Vochtprobleem

Bericht door LegacySystem » wo 23 jan 2013, 18:49

Man,........(op voorhand ik heb deze problemen niet!)............maar ik wist niet dat het vochtig zijn tot dit soort belachelijke taferelen leidde!

DIt topic is het drukst bezocht en het meest op gepost, idioot dat het probleem zolang niet-structureel door dealers en/of importeur wordt opgepakt!

Zolang als ik dit draadje volg, zie ik maar enkelen die van het probleem zijn/worden verholpen!

Sterkte allemaal en hopen dat iemand van de dealer of importeur de zorgen oppikt die in dit forum geuit worden!
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 23 jan 2013, 19:01

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Vochtprobleem

Bericht door Blackupzhz » wo 23 jan 2013, 19:25

Ik zag onlangs dat iemand reageerde over de buitentemperatuur i.c.m. Airco functie, ik heb dit zelfde verhaal ooit ook opgekregen voor mijn vorige Golf Variant TDI.

Mijn huidige variant VI heeft ook weleens periodes met vochtproblemen zoals beslagen achterramen. Maar dit is (gelukkig) niet structureel.

Ik mag onze Up! Over circa 2 weken gaan ophalen, ik zal de verkoper dan direct vragen of ze bij deze dealer bekend zijn met het probleem en wat ze daar mogelijk al aan gedaan hebben. Ik hoop dat deze ellende ons bespaart blijft.

Wellicht een schot voor open doel: Is er geen verband te leggen met de aanwezigheid van een panoramadak?

Iedereen in ieder geval sterkte met deze ellende!
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 23 jan 2013, 19:42

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

belhamel
Vagling liefhebber
Berichten: 126
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 22:11

Re: Vochtprobleem

Bericht door belhamel » do 24 jan 2013, 00:53

even een update van onze kant ! we hebben de auto nu 11 maanden en hebben 12000 km gereden .
we hebben idd ook problemen gehad met vocht ! ook in die mate dat je bij vochtig weer de auto 5 min moest laten lopen met de airco aan voor we weg konden rijden !
maar na het vervangen van ons panorama dak om andere redenen 2 maanden geleden, hebben we er geen last meer van !
dit kan natuurlijk toeval zijn .
de airco gebruiken we nu niet dus als we er in het voorjaar weer last van krijgen ga ik maar weer naar de dealer !

Plaats reactie