Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » do 27 dec 2012, 20:11

Wat een leugenaars zeg!!!! Is toch niey te geloven dat zr zo met klanten om gaan, met Heron had ik zelf al geen goede ervaringen...De dealet martin schilder in heemskerk heeft mijn up al nagekeken, extra gaten gebootd, ik krijg een nieuwe hemel, pon weet ervan. Ook een verkoper kon me vertellen dat ze al diverse ups terug gekregen hadden. En martin schildet in alkmaar heefy ook al paar klachten gehad
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 27 dec 2012, 22:27

Belachelijke service...
Helaas heb ik alleen maar telefonisch contact met mijn dealer gehad, dus kan je helaas niet helpen hiermee

Belachelijk advies ook om je auto open te laten staan in de garage, lekker makkelijk voor diefstal.

Ik wacht nog steeds op een reactie van Pon...

Gebruikersavatar
Yup!
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 21:20

Re: Vochtprobleem

Bericht door Yup! » do 27 dec 2012, 22:44

Wellicht hebben sommige ook last van lekkende deuren, iemand hier ooit een natte veiligheidsgordel gehad?
Verklaard wel het maken van de extra gaatjes in de kokerbalken lijkt me...
http://www.upownersclub.co.uk/forum/wet ... ic526.html

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » do 27 dec 2012, 23:05

enkele vragen die je de dealer kan stellen:

"Hoeveel mag het vocht gehalte zijn in een auto"
Deze vraag kunnen zij niet beantwoorden want er is geen marge.

Of vraag hun of je elke maand een nieuwe vochtvreter mag halen op hun kosten.

En helemaal een goede vraag voor jou dealer is:
Of zij de kosten op zich nemen om een garage box te huren zodat je hun tip realistisch kan maken.

Beetje een rare dealer die volgens mij niet eens echt contact heeft gehad met PON. Gewoon een smoes om snel van je af te zijn.
Diverse bewijs is al naar voren gekomen om de up aan te passen en de tip lijst van PON zelf.

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Vochtprobleem

Bericht door High-up! » do 27 dec 2012, 23:13

Prohopper schreef:
Psycho_Mantis schreef:Ik heb even een lijst samen gesteld met de mensen die er problemen mee hebben, om even een beeld te geven hoe ernstig het probleem is:

- Ikzelf (Psycho_Mantis)
- Prohopper
- JiS
- up!Mart
- RoyVisser
- GunSpeed
- Henk1200
- dagger
- UP!!
- maasup
- Bart007
- inside
- MJBonthond
- mirjam k
- TW UP!
- RaymonK
- Ron UP
- Pop Up!
- Up-Jury
- Inge
- Jojo
- up!
- j.g.palm
- Tess

24 up's met dit probleem dus
Is bovenstaande lijst up to date?
Je mag mij er nog aan toe voegen...
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » vr 28 dec 2012, 08:59

Moest gisteren even in mijn Citigo zijn en zag dat de pingi nu "mooi" roze gekleurd was - dus maar meteen mee naar binnen genomen om hem in de magnetron te ontladen - vandaag hem er dus maar weer even in leggen. Kortom na het wassen moet het toch weer vochtig zijn geworden binnenin. Hoop dat de dealer op 3 jan wat vind - zal hem zeker wijzen op het probleem van de de andere Citigo (zie mijn eerdere post) om te kijken of daar het probleem bij mij ook zit.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » vr 28 dec 2012, 15:59

:!: Even een TIP voor de mensen die "tijdelijk"een Pingi hebben aangeschaft, leg je pingi op droge vaatdoekje in de combi/magnetron want als je hem op metaal legt dan kunnen er smelt plekken ontstaan waardoor de zak stuk gaat. :!:

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » vr 28 dec 2012, 16:01

Gewoon op een glazen bordje kan ook! Staat trouwens ook in de beschrijving die bij de Pingi zit.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » vr 28 dec 2012, 22:13

Prohopper, ik heb je een emailtje gestuurd.

schandalige reactie van je dealer overigens..
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 29 dec 2012, 01:16

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 29 dec 2012, 01:31

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Vochtprobleem

Bericht door brinkiboy » za 29 dec 2012, 10:40

Eergisteren heb ik een up besteld. Nu ik de berichten op het forum lees, begin ik hem wel te knijpen. Nattigheid in een nieuwe auto zou echt niet mogen, daar komt bij dat het vocht na een tijdje ook andere problemen kan veroorzaken. Stank, schimmels, misschien electra problemen...

Ik hoop dat het snel netjes wordt opgelost voor jullie en dat 2013 goed mag beginnen. Laten we ook hopen dat alle nieuwe ups dit probleem niet meer hebben.
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » za 29 dec 2012, 10:50

Ik denk dat het wel goed komt. Vooralsnog heb ik niet het idee dat ze bij Pon stilzitten er wordt volgens mij wel degelijk naar een oplossing gezocht. Zoiets kost alleen tijd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Paulo
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 10:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door Paulo » za 29 dec 2012, 11:05

Ik verwacht mijn nieuwe UP in Jan, ben nu ook bang voor dit probleem.
Ga mn dealer eens bellen ?!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » za 29 dec 2012, 11:30

Waarom? Wie weet is het productie proces alweer aangepast. Als ik jou was zou ik sowieso even wachten tot je de auto hebt en er een paar weken in rijdt. Er zijn hier ook zat mensen die nergens last van hebben he.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Yup!
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 21:20

Re: Vochtprobleem

Bericht door Yup! » za 29 dec 2012, 11:55

Paulo schreef:Ik verwacht mijn nieuwe UP in Jan, ben nu ook bang voor dit probleem.
Ga mn dealer eens bellen ?!
Die antwoorden alleen dat je een stuk kwaliteit mag verwachten van VW en dat ze niet van het probleem weten, wel geven ze aan alle mogelijke problemen binnen de garantie te zullen oplossen.
Als je PON een mail stuurt krijg je een mail terug dat ze je vraag niet binnen 48 uur kunnen beantwoorden en vervolgens hoor je niks meer.
Dat vindt ik eigenlijk echt een asociaal beleid van de firma PON, op deze manier val je een keer door de mand.
Ze zullen wel gaan antwoorden als je de auto hebt zo half Januari, ik ken een paar lui van PON en die vinden zichzelf aardig belangrijk, maar vergeten dat wie betaald, bepaald.

Maar ik ben benieuwd wat jou dealer weet te melden.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » za 29 dec 2012, 20:33

Sinds afgelopen week lijkt bij mij de vocht overlast te verminderen en het begint minder muf te ruiken.
2/3 weken terug zijn bij mij de gaten geboord, misschien heeft het toch wel effect gehad maar moest de auto goed opdrogen.
Hebben anderen al verschil gemerkt na de werkplaats actie?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » za 29 dec 2012, 21:21

Psycho_Mantis schreef:Sinds afgelopen week lijkt bij mij de vocht overlast te verminderen en het begint minder muf te ruiken.
2/3 weken terug zijn bij mij de gaten geboord, misschien heeft het toch wel effect gehad maar moest de auto goed opdrogen.
Hebben anderen al verschil gemerkt na de werkplaats actie?
Nou.............dat idee had ik ook, heeeel voorzichtig... :D
Durf het bijna niet te denken maar misschien is het opgelost hiermee. Ik hoop het, krijg nog wel een nieuwe hemel binnenkort
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 29 dec 2012, 21:52

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 29 dec 2012, 21:56

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie