Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » za 22 dec 2012, 17:51

Ron hij is van oktober en staat altijd vol in weer en wind, heb ook even snel een shot genomen onder het dashboard bij de pedalbox maar het is geen weer om op de kop in de auto te kruipen om een goeie foto te maken [ ook weinig ruimte trouwens]
En ik was vandaag al een keer kledder geregend toen ik de spokewielen heb vervangen door whaffles met winterbanden.

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » za 22 dec 2012, 20:44

Ik denk dat het vochtige raam waar ik eerder over poste meer een dingetje is van vochtig wordende borsteltjes. De gehele ruit wordt vochtig, wat zou betekenen dat de gehele deur vol zou moeten staan met water. Ook zou je zeker klotsen moeten horen als er water in de deuren zou staan.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vochtprobleem

Bericht door enie-up » za 22 dec 2012, 22:11

Hele avond bezig geweest om ETKA op mijn compi te installeren inklusief updates voor de up 8-)
Nu geen puf meer om chassisdeel afbeelding te plaatsen, morgen nog maar eens kijken :geek:

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » za 22 dec 2012, 22:41

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » zo 23 dec 2012, 01:06

Prohopper schreef:ETKA, wat is dat?
onderdelen programma :)

Basicly de Ikea beschrijving van iedere VAG auto staat erin :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » zo 23 dec 2012, 13:01

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vochtprobleem

Bericht door enie-up » zo 23 dec 2012, 16:49

Hehe eindelijk dan gelukt ;)

Hier is dan het plaatje van de Dwarswand watervangbak :shock:
En ja die is gemodificeerd na 08-01-2012 :shock: en dat is dan deze geworden
Ik heb de oude ook bekeken maar daar zie ik geen verschil :oops:
Voor als er iemand een losse wil bestellen :lol: het onderdeelnummer is 1S2805422B

Afbeelding

Hier is het plaatje van het koppelingspedaal doorgang

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » zo 23 dec 2012, 17:21

Netjesssss :D
Het lijkt erop dat bij het koppelingspedaal ook een pakking zit, dus geen water naar binnen lijkt me?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » zo 23 dec 2012, 18:29

De dwarswandwatervangbak lijkt mij het tussenschot tussen cabine en motorruimte, wat mij gisteren opviel was de slordige aanbrengen van geluidisolerende schuim delen. In deze wand zitten nogal wat doorvoeren , en dus mogelijke lekkage plaatsen.
Waaar veel water vandaan komt is het voorruit, het water stroomt onder de motorkap op de zgn. kunststof paravanplaat die weer vast is gemaakt aan wateropvangbak 30 en 50 op de explodedview tekening. Kunststof en metaal zijn nu eenmaal niet aan elkaar te lassen en zullen met een afdichting , hetzij kit of een soort neopreenband, aan elkaar zijn geschroeft, je kunt dit zien bij bijv. het rechter [ vanaf de koplamp naar achter kijkend] motorkap scharnier. Daar kun je ook zien dat het voorraam schijnbaar aan de onderzijde aan een kunststof deel is gelijmd.
Rijdend en stilstaand komen er bij regenachtig weer grote volumes water langs deze delen. Nog een geluk dat we in nederland wonen!!
Logisch ook dat de spypics die in arizona zijn gemaakt ook een up tonen met een reuze pamper om zijn kont..... waar schijnlijk ook toen nog niet zindelijk en klaarblijkelijk nu nog steeds niet. ;)

Stand van zaken na 24 uur continu regen, geen vocht/water in de bestuurders ruimte. chassis nr.WVWZZZAAZCD031253 2 DEURS

mirjam k
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:33

Re: Vochtprobleem

Bericht door mirjam k » ma 24 dec 2012, 20:27

Hopelijk is binnenkort het probleem opgelost want m'n up gaat as donderdag op transport naar waar die vandaan gekomen is. :)

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » ma 24 dec 2012, 22:08

Ik denk dat het kwartje vooral bij VW gevallen is. Natuurlijk mag zoiets niet voorkomen maar schijnt in de auto industrie schering en inslag te zijn , ik roep toyota en de reactie is vaak "wat nu weer" .
"op transport naar waar die vandaan gekomen is" doet vermoeden dat de up zuruck nach die Heimmat gefarhen wirden soll.
Ik hoop dat je ons op de hoogte houden wil Mirjam.

Stand van zaken na een kleine 36 uur continu regen, geen vocht/water in de bestuurders ruimte. chassis nr.WVWZZZAAZCD031253 2 DEURS

Dat is echter met mijn peugot express van 2010 en 200.000 op de teller wel anders, water stroomt nu via de antenne [ook mogelijk bij uw en mijn up natuurlijk ] en de hemel in de plafonniere en vanuit daar in de hoes van de versnellingspook en dan op de vloer.
Gelukkig komt er over 3 weken een VW transporter Edition 65 met dsg bak, wat een feest zal dat zijn.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 26 dec 2012, 13:20

Okeey dan ben je de auto wel eventjes kwijt denk ik zo
Ik heb tot nu toe nog niet gehoord van de dealer of van Pon. Nu verwacht ik ook niet dat er veel gebeurd tijdens de feestdagen...
Mijn vochtvreters kunnen nu gewoon elke dag de magnetron in, niet normaal meer -_-

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » wo 26 dec 2012, 14:13

Dat is flink balen - hoop dat je vlug wat gaat horen en dat je vochtvreters niet meer nodig gaan zijn.

Ben benieuwd hoe het met de mijne is gesteld heb hem de afgelopen dagen helemaal gewassen en in de wax gezet. Tijdens het wassen ben ik niet zuinig met water geweest - voorlopig de auto niet nodig dus zal pas met oud en nieuw merken of hij nu echt vochtvrij is of niet. Want als het bij mij binnenkomt via de motorruimte dan moet het goed vochtig zijn daar mn via het voorraam nogal wat water weg is gelopen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » wo 26 dec 2012, 17:24

Morgen richting Montlucon en zondag terug, 2000 km door wisselende omstandigheden , we wachten af!!

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door GuidoUp » wo 26 dec 2012, 20:35

ik weet niet of ik een updateje kan doen..
maar ik heb van mijn dealer een terugroepactie gehad..
ze moesten extra gaten onder in kokerbalken maken of zoiets.. want daar zou water in blijven slaan...
misschien help ik hiermee sommige een stapje verder
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 27 dec 2012, 00:19

Dat boren maakt echt totaal geen verschil uit bij mijn up
Vandaag was zelfs het dashboord kastje nat (overmatig condens)

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 27 dec 2012, 00:54

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 27 dec 2012, 12:28

Ik zag dat ik iemand vergeten was, die staat er nu bij in de start post ;)

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Vochtprobleem

Bericht door DonkUp » do 27 dec 2012, 12:36

Gisteravond in de regen de deuren een paar minuten opengehad om de Up! aan vrienden te laten zien. Bij het wegrijden besloegen de ramen, maar met behulp van de normale ontwaseming waren ze zo weer schoon.
Tot nu toe nog geen vochtproblemen gehad in de auto *doet afkloppen op blank hout*.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 27 dec 2012, 18:56

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie