Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » di 18 dec 2012, 21:05

...
Bijlagen
image2012-12-17-130535.pdf
Vijf tips tegen het overmatig beslaan van ruiten up!
(351.86 KiB) 169 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 19 dec 2012, 07:24

Dat blaadje is wel leuk en aardig
Maar dan mag je me toch wel eens uitleggen waarom de ford ka ('09) van me broer hier geen last van heeft die even groot is?
En wat als je een smart heb? Dan zou je dus volgens de theorie van het blaadje nooit meer naar buiten kunnen kijken?

Kijk zulke tips zijn wel van toepassing en helpen ook zeker wel om te zorgen dat de ramen minder beslaan, maar het is geen oplossing.
Ook zal je zien dat een vochtvreter in je auto leggen zal helpen, maar ook dat is geen oplossing. Ik ben niet van plan om elke week die vochtvreters in de magnetron te stoppen omdat ze verzadigd zijn.

Gebruikersavatar
boattail
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 12:16
Locatie: Zoetermeer

Re: Vochtprobleem

Bericht door boattail » wo 19 dec 2012, 08:00

Dat het komt doordat het een klein autootje is is gelul natuurlijk, waarom zijn er dan genoeg UP rijders die er geen last van hebben. Er zit gewoon iets niet goed, dat moge duidelijk zijn.
High UP! 75PK met: Executive Pakket, Panorama kanteldak, Dynamic pakket 'triangle ', Maps and More.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 dec 2012, 08:53

Het formaat auto zou natuurlijk geen invloed mogen hebben. Ik heb een micra en een 205 gehad en die hadden ook nergens last van.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » wo 19 dec 2012, 10:35

Laten alle mensen die er last van hebben eens de ventilatie op standje 2 zetten, zoals hier eerder gesuggereerd? Wellicht is dan bij iedereen het probleem weg?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 19 dec 2012, 10:39

up! schreef:Laten alle mensen die er last van hebben eens de ventilatie op standje 2 zetten, zoals hier eerder gesuggereerd? Wellicht is dan bij iedereen het probleem weg?
Daar staat hij altijd op bij mij ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » wo 19 dec 2012, 12:02

Leuk bedacht, standje 2, maar het feit is gewoon dat het binnenin de Up gewoon veel te vochtig is. Ze moeten de oorzaak aanpakken en niet verzinnen, hoe te bestrijden ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 dec 2012, 13:01

Daarbij. Als de boel beslaat zet je hem op de vierde stand en laat je de boel goed loeien. Continu met stand 2 rijden hoort niet nodig te zijn. Ik ben benieuwd naar de oorzaak van deze problemen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
rekel49
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 16:30
Locatie: Zoetermeer

Re: Vochtprobleem

Bericht door rekel49 » wo 19 dec 2012, 13:10

Heb met het voorstellen ook al aangegeven veel last van condens aan de binnenkant van de ruiten te hebben. De achterramen van de Up| zijn helemaal ondoorzichtig doordat het geen ventilatie openingen heeft tenzij je de klapraampjes opent! Met vriesweer zelfs aan de binnenkant moeten schrapen. Aanjager standje 2 helpt niet (voor langere ritten). Vanochtend een Pingi gekocht en zien of dat wat soelaas biedt. Ga met het euvel wel naar de dealer.
White Up! | 55kW BMT | 5 Deur | M&M | Drive Pakket | VAG COM Instellingen | Pilot Bi-Xenon | PIAA H724 Dagrij | Philips Silvervision & INPRO LED Zijknippers | W8 | SEAT Armsteun

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » wo 19 dec 2012, 14:29

Klapraampjes ????
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
rekel49
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 16:30
Locatie: Zoetermeer

Re: Vochtprobleem

Bericht door rekel49 » wo 19 dec 2012, 14:37

De achterdeuren van de 4-deurs Up! hebben van die klapraampjes .., tenminste .., zonet nog wel .. :)
White Up! | 55kW BMT | 5 Deur | M&M | Drive Pakket | VAG COM Instellingen | Pilot Bi-Xenon | PIAA H724 Dagrij | Philips Silvervision & INPRO LED Zijknippers | W8 | SEAT Armsteun

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » wo 19 dec 2012, 15:19

up! schreef:Laten alle mensen die er last van hebben eens de ventilatie op standje 2 zetten, zoals hier eerder gesuggereerd? Wellicht is dan bij iedereen het probleem weg?
lol, ik moet hem sinds ik de airco ook niet meer gebruik om te ontvochtigen de boel op standje 4 zetten wanneer het buiten regent, anders beslaan de voorruit en zijramen. De kleine achterruitjes krijg ik echter nooit damp vrij wanneer het buiten regent.

Wanneer het niet regent staat hij standaard op standje 2.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » wo 19 dec 2012, 15:52

Dealer (martin schilder alkmaar) maar een mailtje teruggestuurd aan de hand van het toegestuurde "oplossingen" pdfje van de importeur. Vooral met de vraag of ze er wat verbaler over kunnen zijn richting de importeur. Op ieder punt uit de PDF heb ik een reactie gegeven, ik denk dat ze wel doorhebben dat ik er niet geheel tevreden mee ben..

Ik ben voor de rest echt super tevreden met de Up, dit is alleen wel een dompertje :)

nog een ding wat mij op blijft vallen, ik moet bij mijn werk altijd een pasje gebruiken om de poort te openen, maar zelfs als het een aantal dagen droog is geweest, dan is de ruit behoorlijk vochtig wanneer ik hem weer sluit. Anderen dit ook al opgevallen?
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

up!Mart
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 17:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door up!Mart » wo 19 dec 2012, 16:01

Zelfde is me opgevallen, ook ik gebruik een pasje bij mijn werk, om de slagboom te openen. Nat raam iedere keer dat het naar beneden gaat. Of het buiten nou nat is of droog, maakt niet uit.
High UP!, candy white, 60pk, executive, drive, dynamic. Met panoramadak.

Gebruikersavatar
rekel49
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 16:30
Locatie: Zoetermeer

Re: Vochtprobleem

Bericht door rekel49 » wo 19 dec 2012, 16:10

Heb hetzelfde probleem, m'n uppie is nu een maandje oud, weinig droog weer gehad, maar de ramen zijn aan de buitenzijde inderdaad altijd nat bij openen en dicht doen bij (pasjes) gebruik ..
White Up! | 55kW BMT | 5 Deur | M&M | Drive Pakket | VAG COM Instellingen | Pilot Bi-Xenon | PIAA H724 Dagrij | Philips Silvervision & INPRO LED Zijknippers | W8 | SEAT Armsteun

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Vochtprobleem

Bericht door inMnUppie » wo 19 dec 2012, 16:55

rekel49 schreef:Heb hetzelfde probleem, m'n uppie is nu een maandje oud, weinig droog weer gehad, maar de ramen zijn aan de buitenzijde inderdaad altijd nat bij openen en dicht doen bij (pasjes) gebruik ..
Bij mij ook :!:
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 19 dec 2012, 17:03

Heb het net gelijk geprobeerd, mijn auto stond droog vandaag.
En inderdaad, me raam was nat toen ik hem omlaag en omhoog deed. Volgens mij hoord dit niet.
Dit zou best wel eens het grote probleem kunnen zijn?

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 19 dec 2012, 17:19

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rekel49
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 16:30
Locatie: Zoetermeer

Re: Vochtprobleem

Bericht door rekel49 » wo 19 dec 2012, 17:45

Net de dealer aan de lijn gehad, ze zijn van het vocht / condens probleem op de hoogte! Hij gaat onderdelen (?) bestellen en ik kan dan langs komen voor een werkplaats aktie. Vroeg nog of het vocht in de deuren zat .., nee was het antwoord, het was de carrosserie! Het lijkt ook geen algemene terugroep aktie te worden, hij leek niet van plan andere Up! kopers hierover te informeren, tenminste .., dat was mijn impressie. We houden jullie op de hoogte ...
White Up! | 55kW BMT | 5 Deur | M&M | Drive Pakket | VAG COM Instellingen | Pilot Bi-Xenon | PIAA H724 Dagrij | Philips Silvervision & INPRO LED Zijknippers | W8 | SEAT Armsteun

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 dec 2012, 18:06

Onderdelen bestellen geeft toch te denken. Ik ben erg benieuwd wat dit probleem precies is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie