Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2214
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » do 06 dec 2018, 08:37

Bartuss schreef:
do 06 dec 2018, 07:33
Hoi allen,

Sinds een goed jaar stuurt mijn vriendin, en ik ook vaak, regelmatig in een White up (2012) met M&M van Navigon.
Nu vraag ik mij af of de M&M ooit geupdatet is en koppel ik 'm aan de laptop.
Ik heb zowel de Navigon Fresh als de Garmin Fresh software gedownload en geinstalleerd, echter krijg ik bij beiden, wanneer ik op 'Software update' klik, de foutcode CG2009. Er is een serverfout opgetreden. Er kon geen verbinding worden opgebouwd met de Fresh server.

Vraag:
- Wie weet raad?
- Hoe kan ik zien of de meest recente update (auto is nl. wel dealer onderhouden, maar denk niet dat ze elk systeem zullen updaten) in mijn Navigon zit?
- Is het uberhaupt de moeite om mijzelf er druk over te maken, of is software updaten juist niet verstandig ivm. eventuele storingen?

Heb uiteraard de search al wel gebruikt en dan lees ik dat Navigon stopt met de updates vwb. kaarten. Geldt dit ook voor de software van het apparaat an sich?

Ik hoor het graag! Grt. Bart
Bij mijn weten worden voor Navigon geen systeemupdates meer geleverd, nog wel een enkele kaartupdate (al loopt dat over een paar jaar ook af).
Maar als je apparaat verder doet wat je wil, heb je ook geen systeemupdate nodig lijkt me. Je apparaat is toch niet aan de cloud verbonden, dus voor hackers of indringers via ongewenste achterdeurtjes hoef je je dacht ik geen zorgen te maken. Of doet het apparaat het niet goed, dat je daarom naar een systeemupdate zoekt?
Volgens mij bemoeien de dealers zich niet met je Navigon, in wezen is dat een 'los' accessoire. Dus al is je auto bij de dealer onderhouden, updates voor je Navigon zitten daar niet bij.

Bartuss
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 13 nov 2017, 09:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Bartuss » do 06 dec 2018, 15:02

@Atheo bedankt voor je snelle reply. Ik ga er vanuit dat hij nooit is geüpdatet sinds hij afgeleverd is in 2012. Is er geen laatste update uit bijv 2016/7/8 beschikbaar?

Gematigd enthousiast ben ik over het systeem. Wat mij betreft mag de BT verbinding beter.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2214
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » vr 07 dec 2018, 14:56

Bartuss schreef:
do 06 dec 2018, 15:02
@Atheo bedankt voor je snelle reply. Ik ga er vanuit dat hij nooit is geüpdatet sinds hij afgeleverd is in 2012. Is er geen laatste update uit bijv 2016/7/8 beschikbaar?

Gematigd enthousiast ben ik over het systeem. Wat mij betreft mag de BT verbinding beter.
Als je het Navigon Fresh programma hebt geïnstalleerd, zul je eerst een account bij Navigon moeten maken om het volledig te gebruiken (misschien komt daar de foutcode vandaan?). Als je dan de unit aansluit op je pc, zal die moeten worden herkend, en welke versie van de systeemsoftware er op staat (versie 7.10.25 is de laatste).

Op de M&M zelf kun je zien wat voor kaarten je hebt. Klik op Navigatie --> opties--> instellingen --> weergave van kaart --> bladzijde 2. Dan zie je onderaan bij "Landen in" welke kaarten beschikbaar zijn. Zelf heb ik Europe versie Q1 2018, dat is de laatste versie.

Je kunt ook op de M&M zelf zien wat voor systeemsoftware er op staat. Klik op Navigatie --> opties --> instellingen --> opties --> productinformatie. Daar zie je de versie staan (bij mij de nieuwste: versie 7.10.25 (Build 2481), Program 120906-1136)

Als je een Navigon account hebt, kun je in Fresh de nieuwste kaart aanschaffen. Die kost meen ik € 69,--. Misschien handiger om daarvoor nog een paar maanden te wachten. Dan kun je waarschijnlijk Europe versie Q1 2019 aanschaffen, mogelijk de laatste kaart. Lijkt me anders zonde van het geld.

Jouw ervaring met BT deel ik niet, ik heb altijd prima verbinding met m'n telefoon. Maar voor de BT verbinding geldt natuurlijk altijd dat het van 2 kanten goed moet functioneren. Dus aan welk apparaat het dan ligt?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1316
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » vr 07 dec 2018, 16:59

Bart,

Dat heb ik dus ook maar alleen op m’n eigen laptop en niet op die van m’n vrouw....vreemd

Plaats reactie