Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Marantz » ma 20 aug 2012, 12:23

piet48 schreef:Hoi
Waar praat je nu over,het is een kratje bier in zeg maar in een jaar,dus peanuts.
Grt Piet
kratje bier van 80 tot 100 euro.......... :o ;)

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Bart » do 29 nov 2012, 15:26

In kleine 6maanden al 15.000 km gereden en de eerste beurd gehad, 110 euro!
Longlife heeft geen zin volgens de garage want je bent duurder uit en de life cicle naar 30.000 km haal je niet eens..
En hij vertelde mij juist doordat auto's die wel op longlife rijden met een interval van 30.000km uiteindelijk duurder uit zijn omdat je meer sloopt, meer slijtage en uiteindelijk word je auto minder gecontroleerd.

Staat nu na 1 maand alweer 18.000km op de teller dus over 5 maanden sta ik alweer bij de dealer voor de volgende beurd ;)

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door GuidoUp » za 01 dec 2012, 10:33

ik heb de up sinds juni... en hij is nu sinds eergister aant piepen dat ik op een beurt moet...
dus ja... meneer wealer zat ook wel weer blij met me zijn.. :P
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Marantz » za 01 dec 2012, 10:56

GuidoUp schreef:ik heb de up sinds juni... en hij is nu sinds eergister aant piepen dat ik op een beurt moet...
dus ja... meneer wealer zat ook wel weer blij met me zijn.. :P
En wie weet is meneer Dealer ook wel blij ;)
Je verslijt de auto in ieder geval niet met stilstaan, en ach, een beurt krijgen zijn wij allemaal wel eens aan toe :D

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door enie-up » za 01 dec 2012, 12:06

Dealer noemen ze in het buitenland Stealer :mrgreen:

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door GuidoUp » za 01 dec 2012, 15:20

mijn dealer heet wealer en hij is een stealer van mijn beurs :P
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door GuidoUp » za 01 dec 2012, 15:21

Marantz schreef:
GuidoUp schreef:ik heb de up sinds juni... en hij is nu sinds eergister aant piepen dat ik op een beurt moet...dus ja... meneer wealer zat ook wel weer blij met me zijn.. :P
En wie weet is meneer Dealer ook wel blij ;)
Je verslijt de auto in ieder geval niet met stilstaan, en ach, een beurt krijgen zijn wij allemaal wel eens aan toe :D
die beurt krijg ik vanavond wel van mn meisje :twisted:
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Bertje » zo 02 dec 2012, 13:42

Marantz schreef:
stUp! schreef:Ok doe dit eens bij een 1.8t motor van de vag groep! hallo sludge!!!!
Sludge heeft niets met het verversen van olie te maken, als er sludge ontstaat is er iets anders aan de hand......
Sludge is een heel normaal verschijnsel als je vooral korte afstanden rijdt en de motor niet door en door warm wordt.
Om diezelfde reden verzamelt zich dan condenswater bij de olie (carter). Deze condens verdampt (deels) bij het opwarmen en hecht zich in de vorm van Sludge (ook wel mayonaise genoemd) op plaatsen waar je het niet wilt hebben. Bij veel auto's heeft dit afgelopen winter (strenge vorst) geleid tot een bevroren carterventiltatie met als gevolg dat de olie niet meer rondpompt in het blok. Doordat er soms zoveel condens in de olie zit dat de aanzuigopening, waar normaal de olie doorstroomt, geblokkeerd is door bevroren condenswater kan dit er toe leiden dat er geen olie door het blok stroomt en het hele zaakje vastloopt... Dit alles kan worden voorkomen door goed onderhoud. Hier hoort dus zeker ook regelmatig olie verversen bij.

Olie verversen omdat de viscositeit of smerende werking afneemt is misschien niet elk jaar nodig en daar ga ik dus niet tegenin. Maar bovengenoemde argumenten zijn voor mij reden genoeg om niet op een paar honderd euro per jaar op onderhoud te besparen. Dat verdiend zich altijd terug!!
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Travel Wolf » zo 23 dec 2012, 10:34

15000 km beurt bij dealer heeft mij 103 euro gekost. (zeer grote dealer)
3 kwartier wachten in de showroom en het was klaar.
auto was overigens verder helemaal ok/ :D

Correctie: 150000 moet 15000 zijn natuurlijk. :-)
Laatst gewijzigd door Travel Wolf op ma 24 dec 2012, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door aut5MIIsport60 » zo 23 dec 2012, 12:13

Mijnes gaat pas over 10 keer voor de 150.000km beurt :roll:

gr.
MII style Sport 60pk semi-aut5

ZanderT
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 20:13

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door ZanderT » zo 23 dec 2012, 20:31

KOOPIE..... Mijn UP is er voorlopig nog niet aan toe maar de Ford Ka van m'n vrouw heeft onlangs de eerste onderhoudsbeurt (10.000km) mogen ondergaan bij de zorgzame Ford dealer voor slechts 213,- eurootjes...."standaard prijs mevrouwtje" Is ook zo, staat op hun website. Dat was dus meteen de laatste beurt bij deze jongens.....Zou hem bijna naar de VW dealer brengen, haha

Gebruikersavatar
Gaaf01
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 16 jan 2013, 20:11

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Gaaf01 » vr 25 jan 2013, 16:04

Dat valt nou is een keertje mee die €115, ik reed op een Vespa motor scooter en die koste mij elke 10.000 k €500 en dat was dan inclusief nieuwe achterband.
High UP! 60PK BMT -> Light Silver-> Executive pakket-> Spoke Velgen-> uitlaatsierstuk-> VAGcom instellingen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Inge » za 26 jan 2013, 07:47

Volgens mij een redelijk normale prijs - rond de 100,-- a 115,-- euro was ik voor mijn Opel ook altijd kwijt - groot onderhoud ca het dubbele.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door henri » ma 11 feb 2013, 19:54

Heb vandaag een afspraak gemaakt voor de eerste onderhoudsbeurt. Ik vond de prijs wel aan de hoge kant: 130 eurootjes. Naast het onderhoud zal bij mij de werkplaatsactie voor de dorpels/waterafvoer uitgevoerd worden.

Ik kan wel naar een andere dealer gaan, maar dan kost me dat weer extra tijd en benzine; lood om oud ijzer dus...

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Hatchback » wo 20 feb 2013, 08:51

De dealer in Naarden vraagt er € 98 voor. Lijkt me realistisch voor wat ik inschat op max. een half uur werk.
Alleen de olie hoeft vervangen te worden en zoveel gaat er daarvan niet in.

Benzinefilter zal denkelijk pas bij een grote beurt worden vervangen.

Inmiddels heb ik twee garantieklusjes laten uitvoeren, wat naar wens is verlopen:
- Men had het plastic rond de spiegel meegepoetst voor aflevering, wat je een nieuwe spiegelkap opleverde. Op zich was het vervangen een hele klus, omdat de deurbekleding er uit moet. Vroeger deed je dat effies zelf, maar zo simpel zit het helaas niet meer in elkaar. De monteur moest ook het wiel uitvinden, want hij had dit niet eerder gedaan.

- Richtingaanwijzer aan de zijkant had condensvocht. Vernieuwen daarvan van een "trek en duwerkje".

- Voor bepaalde types is er wel degelijk een terugroepactie i.v.m. water in de dorpels. "Nee meneer, dat geldt niet voor uw Up!, maar ik laat er naar kijken.
Monteur: " Er zitten rubber afdichtdoppen in, maar ik ga het na laten vragen en zal u erover laten mailen.

Kortom: de werkplaats deed weer prima haar werk! Iets waar de verkoop veel van kan leren daar. Jammer!
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

mmoooss
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 21:25

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door mmoooss » wo 27 feb 2013, 20:59

Vandaag bij Auto Muntstad Zeist een kleine beurt laten uitvoeren bij mijn Up. Was 105 euro kwijt. Dat was inclusief 0,25 lt koelvloeistof. Prijs valt me alles mee, goede service en ik kan er weer 15000 km tegen.

pijp43
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 feb 2012, 18:44

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door pijp43 » za 02 mar 2013, 08:55

Gisteren bij mijn garage geweest voor 1e jaarlijks onderhoud.
klein onderhoud, oliefilter,carterplugbout,dichtring 3.4 liter motorolie en ruitenreiniger.
De rekening was € 112.05 inclusief 10% korting. Dus je hebt niet te veel betaald.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door el coche SEAT » zo 03 mar 2013, 18:41

Zie op Skoda.nl dat het vaste onderhoudstarief voor de 15000 km beurt van de Citigo 99 euro is.
Op Seat.nl staat dat het vaste onderhoudstarief van de Mii bij 15000 km 149 euro is. De 4 jaar garantie zal hiermee wel betaald worden.
Morgen gaat onze UP voor de 15000 km beurt, ben eens benieuwd wat wij mogen neertellen.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Ray@Mii
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:48

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Ray@Mii » zo 03 mar 2013, 19:22

Wij hebben onze Mii gekocht bij een VW/Seat dealer, zou dus best wel 2 rekeningen
van deze garage naast elkaar willen zien van de Up vs Mii. Volgens mij moeten er bij deze wagens
exact hetzelfde gedaan worden. Dat moet tot uiting komen in de rekening.
Gemiddeld is de Mii dan 40 euro duurder, dan de Up bij de 15.000 km beurt.

Is er al iemand geweest met zijn Mii voor een onderhoudsbeurt?

Gr. Ray

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door el coche SEAT » ma 04 mar 2013, 15:42

Misses is net terug met de UP van de onderhoudsbeurt.
99 euro, netjes daar bij Van Mossel in Weert. :D
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Plaats reactie