Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door piet48 » vr 02 aug 2013, 22:59

Bij 15000km kostte dat mij €107 en bij 30000km kostte het €286,31 alleen het grote onderhoud service was €205,79.Ze hadden ook nog een halve liter ruitenwisservloeistof erin gegooid en berekend maar dat werd gecanceld .Hadden ze het niet verrekend dan hadden ze een probleem gehad,had nl een foto gemaakt dat hij tot de rand gevuld was op hun parkeerplaats plus een databeschrijving zit nl op het mobiel wanneer je hem gemaakt heb.Dat geintje had ik wel eens meer meegemaakt zodoende.
Grt piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » za 03 aug 2013, 07:39

Nou dan weet ik waar ik aan toe ben over 8000km. Echt veel geld zeg, bijna 300 euro. En dan ook nog geld durven vragen voor ruitensproeier vloeistof, zou een beetje service kunnen zijn toch. Je ziet maar dat ze een standaard lijst hebben en dan rekenen terwijl er niks of nauwelijks iets aan gedaan hoeft te worden. Maarja kan er toch niks aan veranderen :)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door piet48 » za 03 aug 2013, 20:32

Die koelvloeistof zit standaard in het pakket want de rekening was eerst meer dan 290 euro.Nadat ik erop geprotesteerd had wilde hij die rekening vereffen maar het lukte hem niet om tot een normale afrekening te komen immers het zat en stond zo geprogrammeerd en het was voor een halve liter.Ga je naar de Bazar zo'n winkelketen als de Action dan heb je 5ltr voor 2,98.Waarschijnlijk komt dat of is het van de zelfde fabrikant.Dus kijk uit.
Grt piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Savaan76 » za 03 aug 2013, 23:16

Ik heb de verkoper bij Seat gemaild met de vraag waarom een kleine beurt bij Seat €149- kost en dezelfde beurt bij VW €106-. Ik zou er over gebeld worden maar het schijnt nogal een moeilijke vraag te zijn want zelfs na een 2e mail ben ik nog niet gebeld.

Heeft iemand een overzicht wat een 30.000 en 60.000 km beurt bij VW kosten? Ik zag op de vorige pagina dat een 30.000 km beurt bij VW €285- kost, dit is bij Seat weer €199-.

15.000 Seat: €149- VW: €106- Citigo: €99-
30.000 Seat: €279- VW: €285- Citigo: €300-
45.000 Seat: €149 VW: €106- Citigo: €99-

Totaal Seat: €577- VW: €497- Citigo €498-

*** Tabel aangepast


Grappig dat de eerste 3 beurten precies even duur uitpakken bij de Up en de Mii... Ik ben erg benieuwd of ze bij Seat ook dit sommetje zitten te maken nu ;)

Het klinkt misschien een beetje als centen n**kerij maar ik vind €149- voor een kleine beurt toch behoorlijk veel geld voor een zo goed als nieuwe auto. 3 liter olie en een filtertje. Wat doen ze nu helemaal nog meer bij een auto van 9 maanden oud. Goede tip van de ruitenwisservloeistof trouwens, ga ik ook zelf aftoppen. ik ben ook benieuwd wat een flesje banden reparatie vloeistof moet kosten, vast meer als een heel reservewiel :D
Laatst gewijzigd door Savaan76 op zo 04 aug 2013, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door el coche SEAT » zo 04 aug 2013, 11:09

@Savaan76, jouw vergelijking klopt niet.


Ik heb voor de 15000 beurt bij VW maar 99 euro betaald.
Bij de genoemde VW 30000 km beurt zijn waarschijnlijk het luchtfilter en het pollenfilter vervangen. Deze moet je dus bij de SEAT beurt erbij tellen (worden extra in rekening gebracht). Dus dan kost de beurt bij SEAT 279 euro.
Voor de Skoda prijzen, zie Skoda.nl onderhoudsprijzen.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Savaan76 » zo 04 aug 2013, 11:24

Bedankt el coche, ik pas de gegevens voor de Citigo en de Mii even aan. Ben benieuwd wat voor antwoord Seat gaat geven...

Nieuwe tabel met aangepaste prijzen en interieur en luchtfilter.

15.000 Seat: €149- VW: €99- Citigo: €99-
30.000 Seat: €279- VW: €285- Citigo: €300-
45.000 Seat: €149 VW: €99- Citigo: €99-

Totaal Seat: €577- VW: €485- Citigo €498-

Kevin #34#
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Kevin #34# » vr 09 aug 2013, 20:53

Vandaag heeft de Up een 30.000 km beurt gehad, moest 253 Euro betalen. Viel me niet tegen.

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Savaan76 » wo 14 aug 2013, 07:43

Uiteindelijk was ik ook €149- kwijt voor mijn kleine beurtje vorige week. Ik had de verkoper van te voren al 2 keer via de mail gevraagd waarom er zoveel prijsverschil zit in een kleine beurt voor een Up en de Mii en ik zou daar over gebeld worden. Nooit gebeld uiteindelijk. Zittend in de wachtkamer besefte me ik dat ze bij Seat Nieuwegein ook dealer zijn van Skoda. Toen ik mijn beurtje ging afrekenen maar aan de balie gevraagd waarom ik voor mijn Mii €149 betaalde en waarom de zelfde beurt bij de Citigo in dezelfde garage €99-kost? Eerst deden of ze dit niet wisten en daarna werd ik afgescheept met dat het vastgestelde prijzen waren.

Ik vind eigenlijk dat ze echt met een beter verhaal hadden moeten komen, het lijkt me toch een redelijke vraag? Waarom €50- meer voor precies dezelfde beurt als de citigo? De 4 jaar garantie valt onder de kosten van Pon en niet Seat Nieuwegein dus daar kan het niet inzitten. Ik baal er ook van dat me 2 keer beloofd is me te bellen en ze dit niet doen.

Los van dit hele verhaal moet ik nu terug om mijn service melding te laten resetten, vond ik mijn onderhoudsboekje onder mijn stoel, betaalde ik €3- voor ruitenwisservloeistof terwijl ik die afgetopt had en gratis voorruit reiniging my ass?

Ik ben misschien een zeikerd met dit soort dingen maar ik heb bijna €13.000 bij deze mensen uitgegeven en ik vind dat ze best wat klantvriendelijker kunnen zijn en met wat meer zorg mijn onderhoud mogen uitvoeren..

Mijn banden reparatievloeistof koste overigens €40-, net zoveel als een reservewiel bij aanschaf.

Vandaag terug om mijn melding te resetten en de volgende keer naar een andere plek voor onderhoud.. Skoda bijvoorbeeld ;)

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door dubbel-UP! » zo 18 aug 2013, 15:47

Garantie wordt betaald door ...... PON.

Vastgestelde onderhoudskosten worden vastgesteld door............. PON.

Dus de 4 jaar garantie betaald...... De consument :o
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Toine » zo 18 aug 2013, 16:36

@ Savaan76: bij een onbekende garage meld ik altijd dat de ruitenvloeistof vol zit, als je dan de rekening onder je neus krijgt kun je zeuren.... ;) ik moet trouwens ook op zoek naar een nieuwe Seat werkplaats, omdat die gene waar ik altijd heen ging met de Seat failliet is en natuurlijk vanwege de zelf betaalde garantie nog, ik ga de volgende beurt (nog ongeveer 5.000) maar eens in Utrecht uit laten voeren.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » ma 19 aug 2013, 10:10

Ik heb ergens gelezen dat je niet naar een andere dealer kan qua merk ivm met garantie verval? Ik weet hier niet veel van af maar zou er toch ff naar vragen dan. Zou lullig zijn dat ze je mii niet onder de garantie laten vallen omdat er een skoda stempel in staat..

Als het waar is vind ik het wel knudde, aangezien ik een dealer in de buurt heb die skoda en Seat dealer is .... Waar valt de garage dan onder ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door up! » wo 25 sep 2013, 17:15

Heeft er iemand ervaring met onderhoudsbeurt bij de universele garage, Profile Tyrecenter of Kwikfit e.d.?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Inge » do 26 sep 2013, 07:04

Geen ervaring mee. Maar kost je wel je garantie als je daar je auto laat nakijken. Zelf ben ik meer van de originele garage - hebben veel meer ervaring met het merk.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Touchwood » do 26 sep 2013, 09:06

nee hoor, je bent de garantie niet kwijt als je naar een universele garage gaat. zelfs niet als je zelf het onderhoud uitvoert. dankzij Europa bestaan dat soort lock-in toestanden niet meer. je hebt alleen waarschijnlijk wel te maken met een dealer, die minder coulant is. maar misschien ook niet.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » vr 27 sep 2013, 11:21

Touch weet je dat zeker? Lullig als je het uitprobeert en je bent je garantie kwijt... Ik hoor overal dat je de garantie dan kwijt bent
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door GasDwerg » vr 27 sep 2013, 12:26

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door up! » vr 27 sep 2013, 12:58

Ook de fabrieksgarantie blijft gewoon in stand, niet alleen de wettelijke garantie.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door henri » vr 27 sep 2013, 14:52

Mijn volgende onderhoudsbeurt laat ik hoogstwaarschijnlijk bij VAG Techniek doen en niet meer bij de dealer. Na bezoek aan de meeting bij onze forumsponsor heb ik daar een positief gevoel aan over gehouden. Bevindingen zal ik t.z.t. wel hier posten.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door up! » vr 27 sep 2013, 16:58

Ik ga waarschijnlijk ook naar de universele garage, waarschijnlijk Profile Tyre Center in Veenendaal, komt zeer goed over op mij.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Autheo » ma 30 sep 2013, 20:21

Savaan76 schreef:Bedankt el coche, ik pas de gegevens voor de Citigo en de Mii even aan. Ben benieuwd wat voor antwoord Seat gaat geven...

Nieuwe tabel met aangepaste prijzen en interieur en luchtfilter.

15.000 Seat: €149- VW: €99- Citigo: €99-
30.000 Seat: €279- VW: €285- Citigo: €300-
45.000 Seat: €149 VW: €99- Citigo: €99-

Totaal Seat: €577- VW: €485- Citigo €498-
Na de eerste onderhoudsbeurt van de Mii heb ik ook de voor Seat officieel vastgestelde prijs van €149 betaald. Na de beurt kreeg ik een tevredenheidsonderzoekje toegestuurd. Heb daar op aangegeven dat me de verschillende prijzen voor de up, citigo en mii verbaasden. Vandaag werd ik door een medewerker van Pon daarover gebeld. Hij gaf aan dat er inderdaad verschillen in prijs gehanteerd worden, maar die lage prijzen van €99 voor de up zouden volgens hem 'actieprijzen' zijn. Op den duur zou het onderhoud voor de Mii lager uitvallen, omdat onder meer voor de vervangingsonderdelen zoals filters de prijzen voor de Mii lager zouden liggen dan voor de up! Ook zou het door te bereken uurloon van Seat monteurs lager liggen dan dat van VW monteurs. Hoewel de medewerker van Pon z'n best deed de verschillen te verklaren, blijft het voor mij toch een beetje vreemd verhaal. Maar onverkort blijft voor mij wel gelden, dat de vaste onderhoudsprijzen van Seat mij van het begin af aan wel duidelijk zijn geweest, zodat ik niet voor verrassingen hoef komen te staan.

Plaats reactie