Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door vwlars » wo 12 feb 2014, 08:22

Xanderv schreef:Lars het is inderdaad schandalig, dan heb jij geluk dat je alles zelf kan en ik geluk dat ik nog wel olie kan verversen en filtertje kan vervangen. Maar moeders de huisvrouw wordt dus keihard gen***d. Zulks vind ik niet kunnen maar wat doe je er tegen... Helemaal niks
Inderdaad. Het is schandalig dat je als volkswagen rijder niet eens je auto kan laten onderhouden bij de vw dealer zonder onnodig op kosten gejaagd te worden. Moet eigenlijk niet kunnen.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Upsilon » wo 12 feb 2014, 08:32

Inge schreef: Moet zeggen dat ik zowel de Opel garage waar ik voorheen kwam met de Corsa als nu bij de Skoda dealer niet het gevoel heb dat ik "genept" wordt.
Uiteindelijk laat je het ook zelf gebeuren. Een flinke dosis assertiviteit kan tegenwoordig geen kwaad bij dat soort zaken; ze proberen het immers gewoon. Zeg je niets komen ze er mee weg.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Touchwood » wo 12 feb 2014, 08:39

Schoonmaken van de trommelremmen achter is echt nodig op gezette tijden. Anders gaan ze idd vast zitten vanwege al het remstof, dat van de slijtende remvoering af komt. Rem je veel dan gebeurt dat eerder dan wanneer je weinig remt
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » wo 12 feb 2014, 09:33

Ja maar hoe weet je dat het echt nodig is als leek? Je maakt die trommelremmen niet zomaar even open. Ze zeggen standaard bij de 30.000km dat ze vuil zijn natuurlijk.

Laat je het zelf gebeuren??? Dus jij vindt het wel kunnen dat een dealer iedereen afzet die er totaal geen verstand van heeft?!

Oma's en dergelijke gaan naar een dealer omdat ze denken dat ze daar niet worden bedonderd maar ondertussen zijn het nog grotere ratten dan de kleine vakman.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Touchwood » wo 12 feb 2014, 10:26

Nee, natuurlijk vind ik het niet goed als dealers onnodige zaken in rekening brengen. Ik kreeg de indruk, dat er getwijfeld werd aan het nut van die achterremmen-job, maar misschien heb ik dat niet goed opgepikt.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door vwlars » wo 12 feb 2014, 11:15

Touchwood schreef:Nee, natuurlijk vind ik het niet goed als dealers onnodige zaken in rekening brengen. Ik kreeg de indruk, dat er getwijfeld werd aan het nut van die achterremmen-job, maar misschien heb ik dat niet goed opgepikt.
het heeft natuurlijk wel nut het schoonmaken, want het vastzitten is nu over en het piepen ook.
maar het is gewoon vreemd dat in principe om het jaar de trommels gereinigd moeten worden. omdat ze dan piepen en vastzitten.
ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij om het jaar zijn trommels moet laten reinigen, behalve van UP! rijders dan.

Tibbi3
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 16:13

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tibbi3 » wo 12 feb 2014, 19:08

Inmiddels ben ik toe aan mijn grote onderhoudsbeurt (30.000 km). Offertes bij 3 verschillende VW garages aangevraagd en het verschil is miniem. € 233,52 / € 237 / € 240

Overigens was er 1 garage (de goedkoopste) die aangaf dat de beurt maar € 192,25 was, maar het wel aanbevolen wordt om het interieurfilter a € 41,27 te vervangen. Wel netjes dat ze dit apart vermelden. Ik las op dit forum dat het geen overbodige luxe is om deze te vervangen. Er stond ook nog een terugroepactie open 1-24AH, namelijk een update van het motorregelapparaat.

Dus vrijdag ff wegbrengen :)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » wo 12 feb 2014, 20:50

Bereid je voor dat er mogelijk extra kosten gaan komen ivm schoonmaken trommelremhuis.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Pop Up! » wo 12 feb 2014, 22:35

Ik ga er niet meer heen, gewoon lekker bij VAG techniek in onderhoud houden... :)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Autheo » vr 14 feb 2014, 16:26

Vandaag de 30.000 beurt laten doen bij de Seat dealer. Vaste prijs van €199 + beetje koelvloeistof en nieuw interieurfilter: totaal €229,75.
Als je zelf het interieurfilter uit de webshop van onze sponsor haalt, zou je iets minder kwijt zijn. Maar gemak is ook wat waard. ;)
O ja, ze hebben ook de update van het motorregelapparaat gedaan.

Tibbi3
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 16:13

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tibbi3 » za 15 feb 2014, 12:07

Gisteren de Up! weggebracht voor de 30k beurt. Totale kosten € 230,xx. Gelukkig niks mis met de remmen. Ook het terugroepactie item is uitgevoerd.

Wat ik mij trouwens afvraag. Je hebt 2 jaar garantie op de auto. Heeft het daarna nog veel toegevoegde waarde om je auto bij de dealer te laten onderhouden? Het zijn scheelt toch aanzienlijk in prijs, en na 2 jaar heb je toch geen fabrieksgarantie meer?

Het enige voordeel is volgens mij de pechservice, alleen zit deze gratis bij mijn verzekering.

Graag jullie mening hierover ;)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » za 15 feb 2014, 12:50

Nou naar mijn mening word je bedonderd door de dealers dus ik ga zeker niet terug.

Kijk maar naar het verschil, Seat is 230 en ik was 350 kwijt. Als het goed is doen ze precies hetzelfde!

Waarschijnlijk is dat stof in het remhuis dus een broodje aap.... Het is wel service maar dat zou toch wel in die 270 euro die je standaard moet betalen kunnen zitten??
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door up! » za 15 feb 2014, 13:49

Tibbi3 schreef:Wat ik mij trouwens afvraag. Je hebt 2 jaar garantie op de auto. Heeft het daarna nog veel toegevoegde waarde om je auto bij de dealer te laten onderhouden? Het zijn scheelt toch aanzienlijk in prijs, en na 2 jaar heb je toch geen fabrieksgarantie meer?
Ook binnen de garantieperiode ben je niet verplicht om je auto te laten onderhouden bij de dealer. Ook bij onderhoud bij Profile Tyre Center behoud je je fabrieksgarantie! Ik betaalde voor de 30.000 km beurt 125 euro bij een zeer deskundige vestiging van Profile, binnen de garantieperiode...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Michiel » ma 17 feb 2014, 16:57

Tibbi3 schreef: Wat ik mij trouwens afvraag. Je hebt 2 jaar garantie op de auto. Heeft het daarna nog veel toegevoegde waarde om je auto bij de dealer te laten onderhouden? Het zijn scheelt toch aanzienlijk in prijs, en na 2 jaar heb je toch geen fabrieksgarantie meer?

Graag jullie mening hierover ;)
Ik heb voor deze Up! een Corsa diesel gereden, deze kreeg een probleem met de brandstof vernevelaar/verstuiver.
De garantie op de Corsa was 2 jaar maar omdat ik altijd netjes bij de dealer heb onderhouden hebben zij onder coulance de reparatie uitgevoerd en heeft me een fractie gekocht van wat de werkelijke kosten waren.
Afbeelding

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door mladen » do 20 feb 2014, 14:05

Ik snap zo en zo niet dat mensen 200-300 euro voor een onderhoudsbeurt duur vinden. Je wilt een auto rijden maar geen kosten maken. Een groter probleem is de overheid die de autorijder van alle kanten pakt. Ik vind dat de aanschafkosten omlaag kunnen net als bv. in Belgie.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Xanderv » do 20 feb 2014, 15:33

Mladen, het gaat Er om dat bij een ander bedrif de kosten veel lager zijn dan bij een dealer.

Je koopt een krat Heineken ( of ander bier) toch ook niet bij de appie als ie bij de jumbo goedkoper is??!!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door up! » do 20 feb 2014, 16:41

mladen schreef:Ik snap zo en zo niet dat mensen 200-300 euro voor een onderhoudsbeurt duur vinden. Je wilt een auto rijden maar geen kosten maken
Als een onderhoudsbeurt bij de ene dealer 300 euro kost en precies dezelfde beurt bij de andere dealer 125 euro, waarom zou je dan de beurt van 300 euro niet duur mogen vinden?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door NoTVR » do 20 feb 2014, 18:14

Ik kreeg een voorafprijs van 210€ bij s-point, en dat werd het ook. Ik denk dat je bij een Bosch servicepunt ook zeer goed terecht kunt. Hier hebben ze Porsches en Ferrari's in onderhoud, dus een Hi-tech up! Moet ook lukken.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door GunSpeed » ma 24 feb 2014, 12:39

Morgen eerste 15.000km beurt... ben benieuwd hoeveel?? :)
up! Black BMT 75pk 3d

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Pop Up! » ma 24 feb 2014, 20:19

GunSpeed schreef:Morgen eerste 15.000km beurt... ben benieuwd hoeveel?? :)
Het is toch na een jaar of met 15.000 km?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Plaats reactie