Vervelende brom zomaar van ventilator?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
dekimpeS
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 29 apr 2018, 11:17

Vervelende brom zomaar van ventilator?

Bericht door dekimpeS » do 20 mei 2021, 19:21

Beste allen,

Sinds afgelopen week heb ik een rare brom bij mijn ventilator. Op standje 1 "rr..rr..", standje 2 "rrrrr", standje 3 "RRR",standje 4 "BRRRR!!!!"
Weet iemand wat dit is? Het lijkt van passagierskant achter mijn dashboardkastje vandaan te komen ....

Sebas
PS Zie Youtube filmpje voor het geluid van mijn VW UP en de ventilator hier

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Vervelende brom zomaar van ventilator?

Bericht door dennuus1 » vr 21 mei 2021, 06:55

Ik kan je filmpje niet zien, maar het is waarschijnlijk een blaadje in de kachelmotor, dat komt vaker voor.

dekimpeS
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 29 apr 2018, 11:17

Re: Vervelende brom zomaar van ventilator?

Bericht door dekimpeS » ma 24 mei 2021, 10:01

De video stond verkeerd op YT ingesteld, nu wel? Nu denk ik ook dat ik iets van een vervelend blaadje in de kachelmotor heb, en deze zit achter de dashboardkastje had ik al begrepen. Nu vroeg ik me af of iemand weet hoe ik dit dashboardkastje kan verwijderen zodat ik bij de kachelmotor kan komen. Er was een forum zag ik die dit uitlegde, maar de bijbehorende plaatjes zijn er niet meer.

dekimpeS
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 29 apr 2018, 11:17

Re: Vervelende brom zomaar van ventilator?

Bericht door dekimpeS » wo 30 jun 2021, 15:44

Nah, zo bijzonder! 20 mei schreef ik jullie over de vervelende brom. Na pogingen het pollenfilter eruit te trekken (dat klepje blijft hangen aan mijn dashboardkastje?) bleef ik maar met die brom zitten. Nu ineens, 29 juni, weg brom. Er zal wel een blaadje in hebben gezeten dat aanliep die nu inmiddels is veranderd in fijne confetti. Hoera!

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Vervelende brom zomaar van ventilator?

Bericht door Up!grade TSI » wo 30 jun 2021, 19:32

dekimpeS schreef:
wo 30 jun 2021, 15:44
Nah, zo bijzonder! 20 mei schreef ik jullie over de vervelende brom. Na pogingen het pollenfilter eruit te trekken (dat klepje blijft hangen aan mijn dashboardkastje?) bleef ik maar met die brom zitten. Nu ineens, 29 juni, weg brom. Er zal wel een blaadje in hebben gezeten dat aanliep die nu inmiddels is veranderd in fijne confetti. Hoera!
Daar moet op gedronken worden :obscene-drinkingchug:
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Plaats reactie