Spatlappen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Spatlappen

Bericht door Miietje » za 14 dec 2019, 15:45

Ik weet het, het ziet er misschien niet fraai uit maar ik vraag mij af of er hier iemand is met spatlappen op zijn auto. Ik vindt nml. dat de achterkant van de auto erg snel vies wordt bij regen. Ook de achterruit slaat snel dicht waardoor je regelmatig je wisser aan moet zetten voor goed zicht naar achteren. Zou dit met de montage van spatlappen beter zijn? Iemand ervaring hiermee?
Mii sport connect april 2015

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Spatlappen

Bericht door enie-up » za 14 dec 2019, 19:15

Ja heb ik
Gelijk vanaf dag 1 gemonteerd aan de achterzijde en prima
Waarom gemonteerd ? Omdat ik ook :auto-sportbike: rij en die vinden spetters niet zo leuk
Achterkant wordt idd ook veel minder vies

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Spatlappen

Bericht door Autheo » za 14 dec 2019, 23:31

Miietje schreef:
za 14 dec 2019, 15:45
Ik weet het, het ziet er misschien niet fraai uit maar ik vraag mij af of er hier iemand is met spatlappen op zijn auto. Ik vindt nml. dat de achterkant van de auto erg snel vies wordt bij regen. Ook de achterruit slaat snel dicht waardoor je regelmatig je wisser aan moet zetten voor goed zicht naar achteren. Zou dit met de montage van spatlappen beter zijn? Iemand ervaring hiermee?
Pech voor je, want voor de Mii bestaan geen spatlappen. Voor de up! en de Citigo zijn ze wel leverbaar, maar de Mii heeft een andere ronding in de achterbumper, waardoor die beschikbare spatlappen niet passen. Waarom ze niet ook voor de Mii gemaakt worden, snap ik ook niet, maar helaas, wij als Mii rijders zullen de achterkant dus wat vaker zelf schoon moeten maken en de wisser met de sproeier wat vaker moeten gebruiken.

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Spatlappen

Bericht door Miietje » zo 15 dec 2019, 10:05

Inderdaad raar dat Seat geen spatlappen aanbied.
Op Ebay kwam ik dit setje tegen, maar hoe de pasvorm is geen idee. Duur zijn ze in iedergeval niet.
https://www.ebay.nl/itm/Top-Quality-Uni ... SwKvJat71K
Mii sport connect april 2015

Plaats reactie