automatische verlichting UPgrade

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
jbrink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 10:03

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jbrink » vr 01 jun 2018, 13:35

Ik moet het linker paneel toch wel verwijderen om de lichtsensor te kunnen plaatsen?

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door FUP! » vr 01 jun 2018, 13:49

jbrink schreef:Ik moet het linker paneel toch wel verwijderen om de lichtsensor te kunnen plaatsen?
Exact, je zult wel degelijk je dashboard moeten openen. Dit gaat het makkelijkst met een platte schroevendraaier, even tapeje eromheen om beschadigingen te voorkomen. Insteken bij de inhammetjes, kwartslag draaien. Dit doe je stukje voor stukje, todat het paneel iets los is. Daarna kun je het paneel met je vingers lostrekken. Wees vooral niet ongeduldig, want dan trek je de klikvingers kapot.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Bertjuh » vr 01 jun 2018, 16:23

jbrink schreef:Ik moet het linker paneel toch wel verwijderen om de lichtsensor te kunnen plaatsen?
Of je doet het zoals mij.. draad van lichtsensor mooi oprollen/vouwen.. ty-wrap er om heen.. en lekker achter het dashboard proppen..

Wil mijn verlichting toch altijd aan hebben, maar ben te lui om een schakelaar om te draaien.. :mrgreen:
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door TwitNour » vr 01 jun 2018, 18:04

Bertjuh schreef:
jbrink schreef:Ik moet het linker paneel toch wel verwijderen om de lichtsensor te kunnen plaatsen?
Of je doet het zoals mij.. draad van lichtsensor mooi oprollen/vouwen.. ty-wrap er om heen.. en lekker achter het dashboard proppen..

Wil mijn verlichting toch altijd aan hebben, maar ben te lui om een schakelaar om te draaien.. :mrgreen:
Als je het op de veiligheid gooit dan hoef je je luiheid niet eens te benoemen :lol:

jbrink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 10:03

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jbrink » do 19 jul 2018, 08:10

De schakelaar is inmiddels binnen, echter krijg ik in geen mogelijkheid de huidige schakelaar los. Het is mij 1 keer gelukt toen de nieuwe nog niet binnen was om te oefenen. Sindsdien niet meer helaas. Iemand tips voor mij? Het lijkt erop dat hij links blijft hangen en dat rechts wel los zit bij roteren van de knop. (ingedrukt)

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door PaRaN0iD » do 30 aug 2018, 22:12

De link in de eerste post is van een audi, gaat het puur om het draaibaar stukje ? Zit hier een sensor achter in die knop of niet ? En de prijs nu staat voor 5 euro ? Lees hier paar post verderop dat het 30 euro kost ?

ja sorry die foto's doen het niet, misschien zou het dan een stuk duidelijker zijn.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » vr 31 aug 2018, 10:03

Hoi Paranoid,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?
Je moet een hele nieuwe knop hebben. De oude versie zat een kastje bij die de CH/LH en automatische stand regelde. Tegenwoordig hebben ze alles in de knop verwerkt dus zit er geen los kastje meer bij.

Ik heb beide versies en heb nu de versie die je met de mobiel in kunt stellen, helaas is dit alleen voor android en heb ik een iphone en mijn werktelefoon is beveiligd dus kan ik het niet op installeren.

De knop eruit halen zou niet moeilijk moeten zijn. Op de 0 stand de knop indrukken en naar rechts draaien en je kunt deze er zo uithalen, helaas weet ik niet waarom het bij jbrink niet lukt, misschien een fout in de schakelaar.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door PaRaN0iD » vr 31 aug 2018, 14:03

Ja ik denk dat ik dat bedoel. Dat er dus geen los oogje meer bij zit maar dat die sensor in die knop zit ? Want ik zie geen recente links meer staan van de schakelaar van een UP, of kan die van de eerste post gebruikt worden ?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door TwitNour » vr 31 aug 2018, 16:29

Sensor is altijd nog een apart kabeltje welke je onder de ruit moet plaatsen, deze kan niet in de knop zitten

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » vr 31 aug 2018, 20:40

Zoals Twitntour zegt er zal altijd een oogje aan zitten want als de knop de hoeveelheid licht zou meten dan staan je lampen bijna altijd aan.

https://nl.aliexpress.com/item/Warriors ... 4c4dK6q7Mq

Deze heb ik gekocht en die werkt prima.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door PaRaN0iD » za 01 sep 2018, 10:24

Op die eerste foto van de ebay link lijkt erop alsof er bovenin een opening zit, vandaar de vraag.

Als die in dat stukje zou zitten merkt die sensor heus wel of het donker of licht is :-)

Afbeelding

Ja sorry jongens, maar meer als de helft van de foto's doen het niet meer dus sommige dingen worden nu denk ik dubbel gevraagd excuses.

cjg
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 11:37

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door cjg » di 20 nov 2018, 14:38

Ik heb een schakelaar bij Aliexpress besteld maar deze heeft deze achterkant en past niet.

Of is er een tussenstuk te koop bij onze Chinese vrienden ?


Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door TwitNour » di 20 nov 2018, 16:50

Volgens mij heb je de verkeerde gekocht.

cjg
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 11:37

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door cjg » za 08 dec 2018, 11:51

Ik heb nu de goede gekocht, dezelfde als @Xanderv

https://nl.aliexpress.com/item/Warriors ... 4c4dK6q7Mq

Er zat geen handleiding bij maar die werd me gemaild.
Hij lijkt het goed te doen bij de standaard instellingen.
Of kan ik beter nog iets aanpassen ?

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » za 08 dec 2018, 16:57

Standaard stond hij, voor mijn doen, te laag afgesteld, kortom de lampen ging voor mij te laat aan. Dit heeft te maken met de helderheidsinstellingen. Deze staan volgens mij standaard op 20 en 10%. Die heb ik nu beide op 50% gezet. Dan gaan de lampen ook automatisch aan op een grijze dag.

Fittipaldi
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 21:00

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Fittipaldi » zo 09 dec 2018, 00:53

Heb je de Bluetooth versie gekocht en is er nu ook een iOS-app?

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » zo 09 dec 2018, 13:27

Ik had eerst een versie van Ebay zonder Bluetooth. Deze gaf geen feedback meer als je aan de knop draaide. Hetgeen er normaal voor zorgt dat de knop enkel kan wijzigen als je er echt aan draait, miste. Hij kon bij wijze van spreken dus van auto naar 0 gaan zonder dat je eraan draaide.

Nu heb ik de bluetooth versie van Aliexpress gekocht, van WarriorsArrow. Voor iOs en Android is de app CFA light beschikbaar. Die werkt prima.

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » zo 09 dec 2018, 13:34

PaRaN0iD schreef:
za 01 sep 2018, 10:24
Op die eerste foto van de ebay link lijkt erop alsof er bovenin een opening zit, vandaar de vraag.

Als die in dat stukje zou zitten merkt die sensor heus wel of het donker of licht is :-)

Afbeelding

Ja sorry jongens, maar meer als de helft van de foto's doen het niet meer dus sommige dingen worden nu denk ik dubbel gevraagd excuses.
Er is inderdaad nu ook een versie waar de lichtsensor in de knop verwerkt. Dat zou deze moeten zijn:
https://nl.aliexpress.com/item/Nieuwe-v ... 39.90158.0

Hier zit alleen geen bluetooth in. Vandaar dat ik ging voor degene met lichtsensor aan de kabel.

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door PaRaN0iD » di 11 dec 2018, 21:32

Wat kan er precies ingesteld worden met bleutooth? Is dat nog wel nodig als er een sensor op de unit zit ?

Mooi dat ze dat soort types ook hebben nu.

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » zo 16 dec 2018, 10:40

Zie de link naar de store waar de app de downloaden is:

https://itunes.apple.com/us/app/cfa-lig ... 13837?mt=8

Plaats reactie