automatische verlichting UPgrade

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » ma 31 dec 2018, 15:10

Paranoid beetje laat maar toch.

De app is handig om instellingen te veranderen. Zoals

gevoeligheid wanneer de lampen aangaan
Hoelang de lampen aan blijven bij verlaten voertuig
Ch/lh via dimlicht of drl

En nog meer instellingen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » wo 16 jan 2019, 11:17

Ok even een update over het setje wat ik heb gekocht van Warriors Arrow.

Coming home/ Leaving home werkt redelijk. Echter als ik de auto uitstap en dan de auto vergrendel terwijl de lampen aanstaan dan gaan ze gelijk uit. Naar mijn mening horen dan pas de ingestelde secondes te gaan lopen. Maar dan kan nog een instelling zijn.

Coming home/Leaving home werkt niet via de dimlichten en is niet in te stellen. Nu is de DRL prima maar had deze gekocht vanwege de dimlicht functie.

Tunnel functie en gevoeligheid zijn makkelijk in te stellen met de app dus daar zeer tevreden over.

Grote manko tot nu toe : Mijn mistlichten blijven altijd aanstaan en daar baal ik enorm van. Er zit een auto functie op en dat werkt tussen bepaalde tijden maar die van mij gaan altijd aan, overdag en s'nachts. Ik heb het idee dat de bochtverlichting een storing geeft en dat ze dan gelijk aanspringen en niet meer uitgaan.

Ik raad deze dus deels aan. Voor instelbaarheid met de app is het echt prettig werken. Grote nadeel is dus dat de mistlampen altijd aan blijven staan. Ik heb al bij de verkoper navraag gedaan maar die geeft de schuld aan de auto functie voor de mistlampen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door TwitNour » wo 16 jan 2019, 12:28

Dat probleem met mistlampen heb ik ook gehad bij een unit die ik heb geprobeerd. Het ging hierbij om achter-mistlicht (ik heb geen mistlampen voor). Daarmee is de unit dus totaal nutteloos aangezien je niet zomaar met mistlampen aan mag rondrijden, daarnaast is het enorm verblindend.

Amperia
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 jan 2019, 22:42

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Amperia » ma 11 feb 2019, 13:57

Er is dus geen oplossing zo te zien?
Of is dit de oplossing zonder alle vag-com aanpassingen? Want ik ben van plan om deze aanpassingen nog te doen.
Vw High Up!
Cruise control | Panoramadak | Triangle velgen | Zwarte hemel | Parkeersensoren | Navi | Leren bekleding | Stoelverwarming | Fender soundsystem | Mistlampen | Donkere achterruiten | 60pk |

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door TwitNour » ma 11 feb 2019, 18:43

Ik heb het niet meer opgelost gekregen dus had de originele module er weer in gezet.

Amperia
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 jan 2019, 22:42

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Amperia » di 12 feb 2019, 08:42

Zijn er nog wel modules die werken bij zijn/haar auto?
Vw High Up!
Cruise control | Panoramadak | Triangle velgen | Zwarte hemel | Parkeersensoren | Navi | Leren bekleding | Stoelverwarming | Fender soundsystem | Mistlampen | Donkere achterruiten | 60pk |

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » do 14 feb 2019, 20:20

Ik had een module die wel werkte maar die heb ik verkocht omdat ik deze met meer opties wilde.

https://nl.aliexpress.com/item/Orignal- ... 4c4dsLdo3d

Deze heb ik toen gekocht en deze werkte wel gewoon met mistlampen. (even mijn bestelgeschiedenis gekeken) Deze heb ik doorverkocht via marktplaats en nooit een klacht gehad
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Caddykaatje » do 14 feb 2019, 20:45

Ik heb er nog een te koop degene zonder veel opties, reden verkoop auto.
Volkswagen UP GTI

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

SenRe: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » zo 17 feb 2019, 00:52

Ik heb deze versie op Aliexpress gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/Warriors ... 4c4dbtmjNX

Ik heb een Move Up! met winterpakket, dus mistlampen voor. De problemen zoals hierboven genoemd herken ik niet. De schakelaar werkt perfect en je kunt heel veel naar eigen smaak instellen in de app. Onderstaand screenshots opgenomen van alle instellingen die mogelijk zijn. (FYI, dit zijn niet mijn instellingen, maar de 'demo' instellingen.
20190216_232454000_iOS.png
Dit betreft een screenshot van het settings scherm.
20190216_232459000_iOS.png
Front fog lights: Als je deze functie aanzet, gaan je mistlampen voor automatisch mee aan zodra je dimlicht activeert. Ik heb dit uitstaat. Ik wil niet dat ik constant mijn mistlampen aan heb staan als de verlichting aan gaat.
20190216_232505000_iOS.png
Sensitivity: Hier kun je de gevoeligheid instellen. Bovenstaand zie je wat de huidige helderheid is die de sensor op dat moment opvangt. Het eerste blok is feitelijk de gevoeligheid tijdens het rijden en het tweede blok is de gevoeligheid voor de coming/leaving home functie. Ik heb ze op 45% staan. Hierdoor gaan de lichten al aan op een bewolkte dag, wat ik fijn vindt. De standaardinstellingen vind ik persoonlijk te laat.
20190216_232508000_iOS.png
Automatic control delay: Hier kun je de vertraging instellen om de lichten aan te zetten wanneer het donker wordt, en andersom; het uitzetten wanneer het weer lichter wordt. Ik heb hem op 0 seconden en 6 seconden staan.
20190216_232513000_iOS.png
Triggered by ignition: Hier heb ik niets gewijzigd. Wat hij nu doet, de lichten gaan kort uit bij het starten van de motor en gaan na X seconden weer aan.
20190216_232518000_iOS.png
Power off lightning: Eigenlijk de coming home functie. Hier stel je in hoeveel seconden de lichten moeten blijven branden als je op de plek van bestemming bent aangekomen, nadat je het contact uit hebt gezet. Je kunt kiezen of je dit via het dimlicht of het stadslicht wilt activeren, of zelfs beide. Mistlichten is helaas niet mogelijk.
20190216_232521000_iOS.png
Coming/Leaving home: In feite hetzelfde als de bovenstaande functie, enkel wordt deze geactiveerd door het unlocken of locken van de deuren met de sleutel. Ook hier kun je weer kiezen voor het aantal seconden en de keuze tussen dimlicht en stadslicht of beide.
Bijlagen
20190216_232454000_iOS.png
20190216_232459000_iOS.png
20190216_232505000_iOS.png
20190216_232508000_iOS.png
20190216_232513000_iOS.png
20190216_232518000_iOS.png

Gebruikersavatar
Marco
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 18 mei 2018, 22:12

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Marco » zo 17 feb 2019, 10:05

Ik heb deze schakelaar ook voor beide up's besteld en werken inderdaad goed! Alle functies zijn instelbaar en verder geen problemen ondervonden. Destijds de sensor ook op 45% gezet. Mooie duidelijke uitleg Jesse_s93!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » vr 22 feb 2019, 14:06

Jesse een vraagje, heb je bochtverlichting via vagcom instellingen aan staan ?
Ik heb het idee dat bij mij de mistlampen aangaan zodra ik mijn stuur draai, dus de bochtverlichting aan gaat. Hierna gaan de mistlampen niet meer uit.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » wo 27 feb 2019, 22:20

Hallo Xander,
De Up! van mij heeft geen bochtenverlichting, de BCM is te simpel.

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Caddykaatje » do 28 feb 2019, 08:00

Ik heb nog een goede boardnet module liggen mocht er interesse zijn.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » vr 01 mar 2019, 09:18

Ja misschien zit daar de manko bij mij. Ik heb meerdere keren een reset gedaan en hij doet het een paar seconden goed na opstarten en daarna gaan gelijk de mistlampen aan terwijl auto foglights uit staat. Wel jammer want de andere functies werken wel goed!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » za 02 mar 2019, 22:24

Je kunt ook nog proberen om een firmware upgrade uit te voeren met de app. Wellicht dat dat nog iets oplost.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » ma 04 mar 2019, 21:26

Ja al gedaan, met deze versie loopt de app vast als ik dat doe.. maar daarvoor heb ik dat al gedaan.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

viresh75
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 feb 2019, 00:30

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door viresh75 » ma 25 mar 2019, 12:38

Ik heb deze inmiddels ook binnen en geinstalleerd. Echter bij het openen van de app CFA Light, zet ik de schakelaar op de "0"-stand. Waardoor de "auto" label oranje gaat knipperen. Vervolgens druk ik in de app op Scan en vervolgens op Connect.

Na Connect te hebben gedrukt vraagt hij om een code.
Ik heb nergens een code gezien die werkt?!

Wellicht enig idee wat de code kan zijn? Ik heb de standaardcodes als 0000, 1234 geprobeerd zonder succes.

EDIT:

Inmiddels is het gelukt door een stukje Spaans te vertalen naar het Engels.
Todo bien, lo he instalado en mi a3 8l y estoy muy contento. Evidentemente no funciona con la presicion que lo hacen los coches que lo tienen de serie, pero funciona muy bien. Mi unico problema fue con la connexion con la app, ya que me pedia contraseña para enlazarlo, pero contacte con el vendedor y listo (123456). Lastima que no deje configurar mas cosas, o que funcione el coming/leaving home por el dia y por separado. Pero por el precio esta perfecto!

Mii-Too
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 feb 2019, 08:29

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Mii-Too » di 26 mar 2019, 22:37

@jesse_s93,
Vandaag de schakelaar ontvangen.
Welke app heb jij gebruikt, aangezien jouw lay-out en items anders zijn dan in de app die ik gedownload heb. (CFA-light voor android)

viresh75
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 feb 2019, 00:30

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door viresh75 » di 26 mar 2019, 22:57

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat de dimlichten niet meebranden met de coming-home/leaving-home functie? (optie wel aangezet in de app)
Ik heb een VW Up! High up - 2012 model.

Misschien dat wij gezamenlijk inzicht kunnen krijgen welke modellen het wel ondersteunen en welke niet.

marco-1970
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 feb 2019, 14:12

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door marco-1970 » di 26 mar 2019, 23:45

Maar ik zie nergens staan dat ie specifiek voor de vw UP is welke is de beste???

Plaats reactie