Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door enie-up » do 20 nov 2014, 01:06

Zojuist dus een bandenspanningcontrolesetje gekocht voor de UP!
124 Euri betaald inkl verzenden ;) na een test te hebben gezien op Vox Auto mobil en deze dus als beste getest werd
Het is de Steelmate 750 TP-75 DIY TPMS Tyre Pressure Monitoring System Four Wheels Display
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien de sigplug toch naast het plekje zit waar bij de nieuwe een lampje zit voor de bandenspanningcontrole, leek me dit toch wat beter met alle 4 afzonderlijk te monitoren en ze kunnen makkelijk overgezet worden naar de evt winterbanden :dance:



het is nog niet binnen maar het lijkt me toch wel handig, ook alarmfunctie zit erop als platte band :clap:

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door Altos » do 20 nov 2014, 10:48

Leuk ding! wat prijzig maar dan heb je ook wat :)

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door Psycho_Mantis » di 02 dec 2014, 15:56

Leuk setje!
Ga ik onthouden voor me verjaardag :P

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door Tom Westendorp » wo 03 dec 2014, 07:29

Cool! :D Waar plaats je de monitor?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door pkfreak » wo 03 dec 2014, 11:40

Is zo te zien een sigarettenaansteker plug. Erg mooi, alleen die dikke bollen op de ventielen vind ik wat minder.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door Tom Westendorp » wo 03 dec 2014, 13:16

pkfreak schreef:Is zo te zien een sigarettenaansteker plug. Erg mooi, alleen die dikke bollen op de ventielen vind ik wat minder.
Ik vind het nog wel meevallen. Wel grappig om te zien.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door enie-up » wo 24 dec 2014, 23:55

He he vandaag eindelijk bij de post :)
Morgen maar eens ff monteren ;)

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door VinceP » do 25 dec 2014, 10:59

ff klein tipje, misschien heb je al gedaan..maar doe ff klein beetje vet (wd40,olie) op het draad van je ventiel anders heb je kans dat ze vast rotten aan je ventiel. dit heb een kennis gehad. en zie je ook vaak bij die sportieve ventieldopjes.
Skoda CitiGO Tour

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door enie-up » do 25 dec 2014, 16:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo gemonteerd, en ze doen het alle 4 !
Idd ff met een beetje vet om de schroefdraad, hoewel er ook al een plastic bescherming omheen zit bij deze adapter 8-)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door TwitNour » vr 26 dec 2014, 00:06

Ziet er gaaf uit al hangt er wel een flink prijskaartje aan. Daarnaast vind ik het zelf geen grote moeite om af en toe dingen dingen goed op te pompen bij een benzinetank.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door Bhuddymahn » za 27 dec 2014, 10:13

Mooi systeem, wel prijzig zeg!

Wij gebruiken zelf deze (3 euro/4 stuks) en dat werkt perfect http://m.ebay.nl/itm/360722412261?_mwBanner=1

Nadeel is wel natuurlijk dat je maar 1 waarde voor de bandenspanning kan gebruiken, maar wij pompen alle banden gewoon op tot 2.4 bar.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door oppermii » za 27 dec 2014, 11:03

Hebben jullie zo vaak dat ze te weinig druk hebben? Ben afgelopen jaar een keer bij de pomp geweest en die deed niks omdat ze nog netjes op 2,5bar stonden.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door Autheo » za 27 dec 2014, 13:19

oppermii schreef:Hebben jullie zo vaak dat ze te weinig druk hebben? Ben afgelopen jaar een keer bij de pomp geweest en die deed niks omdat ze nog netjes op 2,5bar stonden.
Bij mij ook zo iets. Ik controleer zelf zo nu en dan de bandenspanning, meestal niks aan de hand. Snap ook niet dat het tegenwoordig als verplichte uitrusting bij nieuwe auto's hoort. Gaat er dan zo vaak iets mis, dat het een reëel gevaar is? Sommige veiligheidvoorzieningen vind ik wel wat ver gezocht. Straks moet elke auto ook nog met een verplicht alcoholslot worden uitgerust, dat gevaar lijkt me voor sommige mensen veel groter dan een zachte band. Hoe kunnen we autorijden zo duur mogelijk maken? ;)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door JoVe » zo 28 dec 2014, 16:35

Ja en dan breng je hem voor een onderhoudsbeurt en moet de monteur de bandenspanning controleren, helaas pindakaas. Kan er niet af want is geborgd met sleuteltje. Of je moet ze er voortijdig afhalen, gedoe.
Want bij een apk is niet de juiste bandenspanning afkeur (nieuwe apk eis). Maar dat gebeurt nooit omdat ze deze controleren en bijvullen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Bandenspanningcontrolesetje gekocht

Bericht door RobertJ » di 30 dec 2014, 00:05

Autheo schreef:
oppermii schreef:Hebben jullie zo vaak dat ze te weinig druk hebben? Ben afgelopen jaar een keer bij de pomp geweest en die deed niks omdat ze nog netjes op 2,5bar stonden.
Bij mij ook zo iets. Ik controleer zelf zo nu en dan de bandenspanning, meestal niks aan de hand. Snap ook niet dat het tegenwoordig als verplichte uitrusting bij nieuwe auto's hoort. Gaat er dan zo vaak iets mis, dat het een reëel gevaar is? Sommige veiligheidvoorzieningen vind ik wel wat ver gezocht. Straks moet elke auto ook nog met een verplicht alcoholslot worden uitgerust, dat gevaar lijkt me voor sommige mensen veel groter dan een zachte band. Hoe kunnen we autorijden zo duur mogelijk maken? ;)
Het gevaar zit hem in bijv runonflat banden welke weinig feedback geven bij lekkage bijvoorbeeld. Dan rijd je zomaar met 140 verder totdat ze stukgaan. Dat had ik begrepen iig.

Plaats reactie