zwarte spoiler vooronder verwijderen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
rik32
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 18:12

zwarte spoiler vooronder verwijderen

Bericht door rik32 » zo 07 sep 2014, 09:20

De zwarte spoiler onder voor heb ik geschaafd tegen een rand :( , aan de linkerkant is deze ingescheurd. Heb aan de onderkant gekeken hoe ik deze los kan maken maar zie dat daar aan de linker en rechterkant een plastic schroef zitten. Daar tussen zitten een paar doppen die ik niet ken, dit zijn waarschijnlijk drukdoppen . Ben naar de dealer geweest en deze kost €90 ex btw. dat is aardig wat geld voor een stukje plastic, kijken of ik deze kan lijmen. Heeft hier iemand ervaring mee voor ik de boel stuk maakt.

Groet, Rik

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: zwarte spoiler vooronder verwijderen

Bericht door Pop Up! » zo 07 sep 2014, 10:12

Volgens mij hebben veel mensen de lip er gewoon afgezaagd..
Tenminste dat heb ik gehoord laatst op de meeting.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: zwarte spoiler vooronder verwijderen

Bericht door Xanderv » zo 07 sep 2014, 10:21

Ik zag alleen torx schroeven maar heb nog niet goed gekeken.

Ik heb inderdaad iemand hier gezien die heeft gewoon met een scherp mes de lip eraf gesneden.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: zwarte spoiler vooronder verwijderen

Bericht door vwupassen » zo 07 sep 2014, 11:03

Ik heb de lip er ook gewoon afgesneden. Niks van te zien en kom ook nooit meer met de lip op de grond. Het zal vast een klein percentage schelen mbt de aerodynamica maar kan me niet voorstellen dat dit noemenswaardig is.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

rik32
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 18:12

Re: zwarte spoiler vooronder verwijderen

Bericht door rik32 » zo 07 sep 2014, 20:50

Tja, dat is wel het laatste redmiddel om het af te snijden. Ga toch kijken of het te demonteren is en bv lassen met warme lucht. Maar er nog niemand die dit al eerder gedaan heeft?

Rik

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: zwarte spoiler vooronder verwijderen

Bericht door Tom Westendorp » ma 08 sep 2014, 06:36

Bij de Mini R56 zit ook zo'n strip. Het snelste, mooiste en makkelijkste is inderdaad even de dremel er langs halen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie