Einde garantie check

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
whuitema
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 17:43

Einde garantie check

Bericht door whuitema » za 19 jul 2014, 07:12

Wij zijn door onze dealer (NH) gebeld voor een einde garantie check. Ik ben benieuwd of alle dealers dit doen of alleen onze dealer uit de kop van NH.
Hoor graag jullie reacties

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Einde garantie check

Bericht door GuidoUp » za 19 jul 2014, 07:42

NOPE.... Niks gehad


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

pletter
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 jul 2012, 16:22
Locatie: Schagen

Re: Einde garantie check

Bericht door pletter » za 19 jul 2014, 09:01

Ja de grage heeft mij gebeld voor einde garantie.
De check heeft plaats gevonden er was een mankement gevonden.
Ze hebben het hitteschild vervangen zonder kosten en de check was ook gratis.
de dealer was ook in noord holland

Met vriendelijke groet

peter

whuitema
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 17:43

Re: Einde garantie check

Bericht door whuitema » za 19 jul 2014, 09:28

En geen kromme remschijven en tandwielen van de versnellingsbak ( ging namelijk niet altijd gelijk in zijn achteruit) stuk.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Einde garantie check

Bericht door Tom Westendorp » za 19 jul 2014, 12:00

Netjes van jullie dealer! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Einde garantie check

Bericht door RobertJ » za 19 jul 2014, 13:16

Beetje gek van die tandwielen! Met 25dkm al kapot.... vraag me af hoeveel upjes de 200dkm halen!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Einde garantie check

Bericht door Xanderv » za 19 jul 2014, 16:57

40.000 citigo km's en helemaal niks hier
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Einde garantie check

Bericht door Pop Up! » zo 20 jul 2014, 11:25

Ben benieuwd of Van den Udenhout dit ook doet, lijkt me wel want het is een prima dealer!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

MaiteNL
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 12:16

Re: Einde garantie check

Bericht door MaiteNL » zo 20 jul 2014, 19:38

Hier ook gebeld door de dealer (Dago Doetinchem) voor een check. Vind ik toch wel netjes!

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Einde garantie check

Bericht door Roelio » ma 21 jul 2014, 08:46

Wij hebben ook een belletje gehad, martin schilder alkmaar.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: Einde garantie check

Bericht door Tom » wo 23 jul 2014, 09:10

Mijn garage heeft inderdaad ook gebeld. Ben benieuwd of er iets uitkomt, auto heeft een maand geleden z'n 30k beurt gehad dus verwacht er niet veel van.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Einde garantie check

Bericht door oppermii » wo 23 jul 2014, 10:14

Hoe werkt dit precies. Dan controleren ze alles en indien nodig kosteloos vervangen/gerepareerd? Goede service, maar commercieel voir de dealer niet direct interessant toch? (Zorgt wel voor n tevreden klant natuurlijk).

whuitema
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 17:43

Re: Einde garantie check

Bericht door whuitema » do 24 jul 2014, 05:11

oppermii schreef:Hoe werkt dit precies. Dan controleren ze alles en indien nodig kosteloos vervangen/gerepareerd? Goede service, maar commercieel voir de dealer niet direct interessant toch? (Zorgt wel voor n tevreden klant natuurlijk).
Ja behalve als je remschijven krom zijn en je hier 263,00 euro voor moet betalen. Dit is coulance van de garage arbeidsloon nemen hun voor hun rekening. Geinformeerd er zijn maar twee fabrikanten voor remschijven. De bosch is de beste en duurste 140,-- + 52 voor remblokken ex btw zonder korting. Als we de korting van 35% er nog afhalen wat wij ontvangen komen we lang niet aan de 263,--. En nogmaals de kromme remme schijven is een probleem van de up. Zie forum kromme remschijven. Onze dealer wilde niet eens bij zijn andere filiaal navragen hoe dit zijn want alkmaar schijnt vaker dit probleem te hebben en weten dat het vaak in de wielnaven zit. Dus absoluut niet tevreden Schagen vond dat ze voldoende gedaan hadden.

door MicroUp » vr 25 apr 2014, 09:08
Ik zal mijn advies herhalen: Laat de wielnaven na meten! @Sjoerd, Martin Schilder Alkmaar heeft ervaring met dit probleem en zullen je zeker goed helpen.
Een up! met wat extra's.

whuitema
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 17:43

Re: Einde garantie check

Bericht door whuitema » do 24 jul 2014, 14:09

whuitema schreef:
oppermii schreef:Hoe werkt dit precies. Dan controleren ze alles en indien nodig kosteloos vervangen/gerepareerd? Goede service, maar commercieel voir de dealer niet direct interessant toch? (Zorgt wel voor n tevreden klant natuurlijk).
Ja behalve als je remschijven krom zijn en je hier 263,00 euro voor moet betalen. Dit is coulance van de garage arbeidsloon nemen hun voor hun rekening. Geinformeerd er zijn maar twee fabrikanten voor remschijven. De bosch is de beste en duurste 140,-- + 52 voor remblokken ex btw zonder korting. Als we de korting van 35% er nog afhalen wat wij ontvangen komen we lang niet aan de 263,--. En nogmaals de kromme remme schijven is een probleem van de up. Zie forum kromme remschijven. Onze dealer wilde niet eens bij zijn andere filiaal navragen hoe dit zijn want alkmaar schijnt vaker dit probleem te hebben en weten dat het vaak in de wielnaven zit. Dus absoluut niet tevreden Schagen vond dat ze voldoende gedaan hadden.

door MicroUp » vr 25 apr 2014, 09:08
Ik zal mijn advies herhalen: Laat de wielnaven na meten! @Sjoerd, Martin Schilder Alkmaar heeft ervaring met dit probleem en zullen je zeker goed helpen.
Een up! met wat extra's.
Ja Martin Schilder Schagen aangegeven dat collega in Alkmaar precies het probleem weet, geen reactie. Nu dus naar Martin Schilder Alkmaar kijken wat zij hiervan zeggen. Is toch wel een beetje belachelijk, zelfde eigenaar alleen ander filiaal en overleggen niet even ook nadat wij dit aangegeven hebben. Zodra ik meer weet laat ik het weten

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Einde garantie check

Bericht door 3eUp » za 26 jul 2014, 16:41

MaiteNL welke vesteging van Dago heeft dat jou gevraagd?
Hier de vraag niet gehad, wel 2x telefoontje of ik garantie wou verlengen

MaiteNL
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 12:16

Re: Einde garantie check

Bericht door MaiteNL » di 29 jul 2014, 21:15

@3eUp
Het was Dago Doetinchem, volgens mij hebben die maar een vestiging in Doetinchem toch? Volgende week gaat het gebeuren. Kan wel navragen of ze iedereen gaan bellen voor een gratis garantie check

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Einde garantie check

Bericht door Nicoup! » do 31 jul 2014, 07:23

MaiteNL schreef:@3eUp
Het was Dago Doetinchem, volgens mij hebben die maar een vestiging in Doetinchem toch? Volgende week gaat het gebeuren. Kan wel navragen of ze iedereen gaan bellen voor een gratis garantie check
Wel meer hoor, Aalten, Ulft, Doetinchem, Duiven

Jieve
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 13:17

Re: Einde garantie check

Bericht door Jieve » di 05 aug 2014, 13:35

Doen de dealers dit ook voor auto's die 2e hands gekocht zijn?
Heb afgelopen april mijn up gekocht, bouwjaar 2012.
Bij de verkoop werd wel aangegeven dat ik een jaar garantie heb.

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Einde garantie check

Bericht door Nicoup! » wo 06 aug 2014, 11:05

Jieve schreef:Doen de dealers dit ook voor auto's die 2e hands gekocht zijn?
Heb afgelopen april mijn up gekocht, bouwjaar 2012.
Bij de verkoop werd wel aangegeven dat ik een jaar garantie heb.

Tja welke garantie, bovag of dealer ondersteuning ?
Beter gezegd waar heb je de wagen gekocht.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Einde garantie check

Bericht door MiiRens » di 12 aug 2014, 10:17

Jieve schreef:Doen de dealers dit ook voor auto's die 2e hands gekocht zijn?
Heb afgelopen april mijn up gekocht, bouwjaar 2012.
Bij de verkoop werd wel aangegeven dat ik een jaar garantie heb.
Als je garantie hebt kan je een einde garantie check laten doen. Mogelijk dat de garage dit zelf doet, maar dan moet hij de reparaties wel door kunnen berekenen (Pon b.v.), anders moet hij het uit eigen zak betalen en dan kan ik mij voorstellen dat hij (dure) reparaties even niet ziet. In zo'n geval kan je kiezen om een einde garantie check te laten doen bij een keuringsinstantie. Ook kan je de auto laten checken bij een garage (waar je de auto toch in onderhoud gaat doen b.v.), maar dan kan er makkelijker een discussie ontstaan over de noodzaak.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Plaats reactie