Remschijf problemen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Remschijf problemen

Bericht door Autheo » vr 13 nov 2015, 20:33

--BUMP-- schreef:Ik denk dat het niet zozeer aan de schijven ligt, maar dat er een achterliggend probleem is. Dan is het vervangen van remschijven (zelfs al zou je er betere remschijven voor terugplaatsen) alleen maar symptoombestrijding. Het is maar afwachten of er niet ook nog andere onderdelen sneller verslijten/stuk gaan door het achterliggende probleem....
Wat voor achterliggend probleem denk je dat er is? Je suggereert dat er dan andere gevolgen zijn. Kun je iets specifieker zijn? Nu heb ik de indruk dat je alleen maar door vaagheden de zaak erger laat lijken dan hij misschien is. Maar misschien kun je wat concreter zijn, daar hebben we wat meer aan dan aan vage verdachtmakingen. ;)

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Remschijf problemen

Bericht door angel66 » vr 13 nov 2015, 20:42

Zijn deze klachten nu alleen aan schijven geweest die door de dealer waren gemonteerd? Of is het ook bij schijven van andere brands/garages gebeurd?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Remschijf problemen

Bericht door Autheo » vr 13 nov 2015, 21:10

angel66 schreef:Zijn deze klachten nu alleen aan schijven geweest die door de dealer waren gemonteerd? Of is het ook bij schijven van andere brands/garages gebeurd?
Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je ontdekken dat bijvoorbeeld GuidoUp andere schijven heeft laten monteren, waar hij heel tevreden over is!

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Remschijf problemen

Bericht door --BUMP-- » zo 15 nov 2015, 13:46

Autheo schreef:
--BUMP-- schreef:Ik denk dat het niet zozeer aan de schijven ligt, maar dat er een achterliggend probleem is. Dan is het vervangen van remschijven (zelfs al zou je er betere remschijven voor terugplaatsen) alleen maar symptoombestrijding. Het is maar afwachten of er niet ook nog andere onderdelen sneller verslijten/stuk gaan door het achterliggende probleem....
Wat voor achterliggend probleem denk je dat er is? Je suggereert dat er dan andere gevolgen zijn. Kun je iets specifieker zijn? Nu heb ik de indruk dat je alleen maar door vaagheden de zaak erger laat lijken dan hij misschien is. Maar misschien kun je wat concreter zijn, daar hebben we wat meer aan dan aan vage verdachtmakingen. ;)
Nou, het simpele feit dat de trillingen in het stuur niet altijd even erg aanwezig zijn, wijst erop dat het niet alleen de remschijven zijn: remschijven zijn krom of ze zijn niet krom, maar niet de ene keer meer dan de andere keer. Ik probeer niet de zaak erger te laten lijken dan hij is, ik geef alleen aan wat ik ervaar. En inmiddels kan ik zeggen dat de ca. 200.000 km die ik in 3 verschillende up!'s heb gereden, genoeg ervaring hebben opgeleverd om nauwkeurig aan te geven wat zich bij mijn drie auto's voordeed.

Het meest opvallende is nog dat up nummer 2 totaal geen last had van trilingen in het stuur of andere kenmerken van kromme schijven of andere soorten onbalans. Terwijl hij qua productieperiode precies tussen up nr. 1 en nr. 3 in viel.

En ik vind het voor de mensen die betere schijven hebben laten plaatsen heel fijn dat de trilingen weg zijn, dat vooropgesteld. De vraag is natuurlijk of het bij die betere schijven niet gewoon wat langer duurt voordat ook die krom trekken. Mijn dealer heeft me daarin in elk geval geen uitsluitsel kunnen geven; die hebben simpelweg telkens de schijven vervangen zonder verder te kijken.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

smallride
Forum newbie
Berichten: 71
Lid geworden op: di 29 jan 2013, 19:12
Locatie: nieuwkoop

Re: Remschijf problemen

Bericht door smallride » di 15 dec 2015, 10:11

Mijn up heeft nu 45.000 gereden en de remmen remmen weer oneenparig, vooral merkbaar als je bijna stilstaat dus bij lage snelheid.
Het is met nat weer erger als met droog weer.

De tweede keer Bosch schijven gemonteerd(geen carbon)
Heb met mm vorige auto's altijd hard gereden heb remmen kapot geremd en nooit dit soort problemen gehad?
Met de up rijd ik rustig, en al twee keer problemen?

Iemand goede ervaringen met een ander merk schijven?
En zo jaar waar koop je ze?
Ik zou de Bosch carbon remmen wel willen proberen maar kon ze toen niet vinden.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door Tom Westendorp » di 15 dec 2015, 12:07

Ik rem regelmatig erg hard. Niks aan het handje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

smallride
Forum newbie
Berichten: 71
Lid geworden op: di 29 jan 2013, 19:12
Locatie: nieuwkoop

Re: Remschijf problemen

Bericht door smallride » di 15 dec 2015, 12:39

Het is niet zo zeer trillen in het stuur het is dat de auto onregelmatig vertraagd harder zachter remt terwijl je niets met het pedaal doet.
Op de remtestbank was het niet te zien? Maar het was goed te voelen.

Ik rem ook wel eens wat harder, maar niet zo hard dat de remmen verkleuren o.i.d. ook niet een paar keer achter elkaar, en sta daarna ook niet stil..... En al zou je het wel doen moet het nog niet uitmaken.

Ik heb bosch schijven gemonteerd omdat die op mm golf goed zijn bevallen, maar op de up nu even niet.

Een keer van 140 na 40 remmen helpt weinig of niets..nu niet en vorige keer ook niet..

Heb er vorige keer langer mee door gereden tot ik het echt zat was omdat ze er met de beurt 2x niets mee hebben gedaan.
Ik zou nu graag iets monteren waar anderen goede ervaringen mee hebben..

malero
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:12

Re: Remschijf problemen

Bericht door malero » di 29 dec 2015, 22:27

Het trillen begint ook weer bij mijn UP! de schijven zijn vervangen bij de eerste beurt onder coulance van de Dealer (14000km) nu bij 26000 km begint de ellende weer.

Er zijn inmiddels vele mogelijke oorzaken in dit forum voorbij gekomen , echter is er al eens iemand geweest die heeft gekeken of de remcilinder ook de oorzaak kan zijn doordat deze kan blijven hangen door vuil oid waardoor de remblok(ken)licht tegen de schijven aangedrukt blijven.......

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Remschijf problemen

Bericht door lupocor » vr 01 jan 2016, 21:48

als dat de oorzaak zou zijn dan zou het verbruik ook hoger moeten liggen lijkt mij.
ook zullen de blokken gauw versleten zijn toch?
wel vraag ik mij inderdaad af of de oorzaak niet ergens anders gezocht moet worden dan bij de schijven.
denk hierbij aan het niet haaks zitten van de klauwen ten opzichte van de schijf (dan zou je wel schuin afgesleten blokken verwachten ).

-bassie-
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 26 dec 2015, 22:21

Re: Remschijf problemen

Bericht door -bassie- » vr 01 jan 2016, 22:58

Wat ik mij dus afvraag, als er steeds nieuwe remschijven gemonteerd worden en het blijft gebeuren.
Word de naafslingering dan ook gemeten want dit kan ook het probleem veroorzaken.
Gezien dan steeds het gevolg word opgelost maar niet het probleem.

Net als dat ik nog wel eens meemaak dat de naaf niet 100% goed word gereinigd en dan krijg je ook dit probleem.

thejokerrules
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 20:55

Re: Remschijf problemen

Bericht door thejokerrules » do 14 jan 2016, 08:50

wellicht is het tijd om alleen alhier te onderkennen dat de remschijven van de citigo de up en de mii van een k.. kwaliteit zijn
en de arrogantie van pon wederom afwijzen van de klacht is wat een onvriendelijk bedrijf is het toch!!!
maar ik heb de klacht bij mijn rb verzekering neergelegd met de schriftelijk afwijzing van de klacht door pon
is kijken wat nu de wettelijke status is van dit probleem en of pon de levensverwactingen van schijven mag zetten op 6 mnd en of 10.000 km
Laatst gewijzigd door thejokerrules op za 30 jan 2016, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door Tom Westendorp » do 14 jan 2016, 09:03

Hou ons op de hoogte hoe die Bosch schijven en blokken bevallen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Rickkert
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 jan 2016, 21:47

Re: Remschijf problemen

Bericht door Rickkert » do 14 jan 2016, 21:56

Inmiddels 83500km op de teller en nog steeds de eerste remschijven en remblokken. Vooralsnog geen enkele keer last gehad van problemen en/of trillingen.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » vr 15 jan 2016, 20:25

Hou er maar rekening mee dat je binnenkort nieuwe blokken en/of schijven kunt gaan monteren dan.
80.000 a 100.000 km is een aardige richtlijn voor de levensduur van de voorremmen (afhankelijk van rijstijl uiteraard)

Rickkert
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 jan 2016, 21:47

Re: Remschijf problemen

Bericht door Rickkert » vr 15 jan 2016, 21:58

Bij het monteren van de winterset waren de blokken pas amper half weg, stond er ook van te kijken.
Volledige historie is bekend, auto is op mijn werk nieuw geleverd en onderhouden.

thejokerrules
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 20:55

Re: Remschijf problemen

Bericht door thejokerrules » za 30 jan 2016, 16:53

zeer geachte mederijders
probleem oplossing voor mij
en ik heb er niet lang mee doorgereden
de raakvlakken tussen schijf en naaf grondig gereinigd enige roestvorming
de naaf slingering was nm binnen de norm 0,15/0,17
probleem opgelost
voor en tot zover
geen trillende remmen meer
:mrgreen:

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » za 30 jan 2016, 17:04

Mooi dat het opgelost is, maar zou dat nou het hele probleem zijn bij iedereen die hier problemen mee heeft?

Als je nieuwe schijven monteerd maak je toch altijd de raakvlakken goed schoon? (Een goede garage iig wel)

thejokerrules
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 20:55

Re: Remschijf problemen

Bericht door thejokerrules » ma 01 feb 2016, 07:17

of het nu wel of niet de heilige graal is van de trillende remmen weet ik niet
maar als je het niet voor jezelf probeert weet je zeker dat het niet werkt
en het was 20 minuten werk
vermaak met schoonmaken

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Remschijf problemen

Bericht door edwin blank » ma 01 feb 2016, 16:57

Hallo,

Of hiermee het probleem langdurig is opgelost, waag ik te betwijfelen. Meestal begint het na een paar duizend kilometer weer van voren af aan. Bij sommige BMW modellen is dit probleem nooit opgelost.


Groet,


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door Tom Westendorp » di 02 feb 2016, 11:50

Bij die BMW modellen kon je het zelf oplossen door een paar keer heel erg hard te remmen. Alleen doet bijna niemand dat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie