Remschijf problemen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Keesf
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door Keesf » zo 07 dec 2014, 22:49

JoVe schreef:
MauriceR. schreef:Los van de terechte postings over dit fenomeen, viel me eerder deze week iets anders op: als je het gas loslaat terwijl de auto nog in een versnelling staat, remt 'ie af op de motor. Vooral als de snelheid sterk is afgenomen en je hebt de koppeling nog niet ingetrapt, voelt het uitrollen schokkerig aan (is wrs de computer die de brandstof toevoer afknijpt en nog net een beetje brandstof doorlaat om afslaan te voorkomen). Het voelt ook aan alsof de auto trilt. Als je dat voelt én je hebt je voet op de rem, lijkt het net alsof de remmen trillen. Heeft iemand dat wel eens onderzocht?

Dan een automaat... het lijkt me -en corrigeer me wanneer ik het mis heb- dat een automaat meer van de remmen vraagt: hij remt immers niet / minder goed op de motor. Dus gebruik je de remfunctie vaker en langer. Hebben auto's met een automaat nu significant meer problemen met de remmen dan handgeschakelde? Of is dat gelijk?

Maurice
quote; Het voelt ook aan alsof de auto trilt. Als je dat voelt én je hebt je voet op de rem, lijkt het net alsof de remmen trillen. Heeft iemand dat wel eens onderzocht?

Inderdaad, ook ik heb dit probleem. Als je rustig aan komt rijden voor een verkeerslicht en je remt zachtjes voel ik sterk overdreven dat mijn rempedaal op en neer gaat tijdens het aanremmen.
Bij een automaat is het zeker meer voorkomend dat de remschijven Krom trekken. Remmen worden meer belast. En kunnen minder goed afkoelen. Dit omdat je je bv voor t stoplicht altijd met je voet op de rem staat. Hierdoor krijg je ongelijke temperatuur in de schijven. En die kunnen hier door krom trekken.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Remschijf problemen

Bericht door RobertJ » ma 08 dec 2014, 02:47

In principe geldt dat alleen voor de traditionele automaten, die gerobotiseerde handbakken duwen niet, in principe

What'sUp
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:46

Re: Remschijf problemen

Bericht door What'sUp » di 16 dec 2014, 21:14

Kan iemand vertellen waar ik brembo schijven kan bestellen voor up.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » di 16 dec 2014, 21:42

What'sUp schreef:Kan iemand vertellen waar ik brembo schijven kan bestellen voor up.

Google!
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

What'sUp
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:46

Re: Remschijf problemen

Bericht door What'sUp » di 16 dec 2014, 21:45

Niet te vinden. Uiteraard al gekeken.

henny
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 dec 2014, 22:32

Re: Remschijf problemen

Bericht door henny » di 16 dec 2014, 22:11

Hoi Wha's up, check ff http://autopartsmarket.co.nl/ 66,46 per stuk
grts Henny

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » di 16 dec 2014, 22:30

What'sUp schreef:Niet te vinden. Uiteraard al gekeken.
http://autopartswinkel.nl/doc/onderdele ... mmer..html
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Remschijf problemen

Bericht door Autheo » di 16 dec 2014, 22:33

henny schreef:Hoi Wha's up, check ff http://autopartsmarket.co.nl/ 66,46 per stuk
grts Henny
Dat zijn volgens mij Bosch schijven, die zijn bij carpartsdirect.nl een stuk goedkoper:

Artikelnummer Prijs incl. BTW
0 986 479 776
BOSCH Remschijf
Handels nrs.: BD1606
Inbouwplaats: vooras
Ø: 256 mm, Remschijfdikte: 22 mm, Remschijftype: binnen geventileerd, Aantal gaten: 4
39,07 EUR

Gebruikersavatar
Keesf
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door Keesf » ma 22 dec 2014, 23:28

Autheo schreef:
henny schreef:Hoi Wha's up, check ff http://autopartsmarket.co.nl/ 66,46 per stuk
grts Henny
Dat zijn volgens mij Bosch schijven, die zijn bij carpartsdirect.nl een stuk goedkoper:

Artikelnummer Prijs incl. BTW
0 986 479 776
BOSCH Remschijf
Handels nrs.: BD1606
Inbouwplaats: vooras
Ø: 256 mm, Remschijfdikte: 22 mm, Remschijftype: binnen geventileerd, Aantal gaten: 4
39,07 EUR

256 mm zit ook als standaard maat op diverse golf 2 en golf 3 modellen.
daar worden ze vermoedelijk nog goedkoper van :D

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Remschijf problemen

Bericht door MauriceR. » di 23 dec 2014, 00:34

Maakt dat het probleem niet nog vreemder? Jarenlang zijn die schijven probleemloos in andere modellen gebruikt en nu, in de lichte Up geven ze problemen? Of zou de nieuwste generatie van een andere leverancier / materiaalsamenstelling zijn?

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Keesf
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door Keesf » di 23 dec 2014, 09:29

Kleinere remklauwen misschien, waardoor er meer warmte gegenereerd word op een klein oppervlak?

Dimas
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 10:53

Re: Remschijf problemen

Bericht door Dimas » vr 30 jan 2015, 11:20

Ook ik heb bij mijn eerste beurt (15000 KM) de klacht neer gelegd dat de auto licht trilt bij afremmen boven de 80km/uur.
En ook A-Point Almere kwam met de mededeling dat mijn schijven en blokken moesten worden vervangen a €350.

Ik zei dat de auto net 7 maanden oud was en ik niet bereid was om dit te betalen. :oops:

Toen kwam de medewerker van A-point met de mededeling dat ik met mijn Up! zou hebben geremd en vervolgens door een plas water zou hebben gereden waardoor mijn remmen te snel zijn afgekoeld en deze krom zijn getrokken.
( Dus met andere woorden met een Up1 mag je niet remmen in de regen en zeker niet door een plas water rijden na het remmen)

Na heel lang en vervelende gesprekjes via de telefoon heeft de verkoop afdeling van A-point de garantie op zich genomen.

Kom ik 's avonds mijn Up! halen zijn alleen de schijven vervangen en niet de blokken. (dit was achteraf niet nodig) Jullie begrijpen dat mijn vertrouwen in A-point helemaal weg is.

Ik schrijf dit eigelijk omdat dit nu 3 weken geleden is gebeurt en het mij nog steeds niet lekker zit.

Met vriendelijke groet,

Een Up! rijder met een kater.
Dirk

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » vr 30 jan 2015, 11:28

Het blijft een raar fenomeen wat ik nog niet eerder heb mee gemaakt met een VAG automobiel.
Ik heb ook bij de eerste beurt (9000 km) aangegeven dat de UP! bij het aanremmen licht trilde.
Dus we rijden allemaal door plassen en dan lekker flink remmen, broodje aap verhaal lijkt mij.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Remschijf problemen

Bericht door Vinniepilon » vr 30 jan 2015, 19:59

Hier nog een up met kromme schijven! Begon rond de 15.000 km voelbaar te worden, nu bij 30.000 km beurt aangeven. Antwoord tot 10.000 km of een halfjaar is de garantie :-( het is eigenlijk belachelijk. Het lijkt mij gewoon normaal dat als je twee jaar garantie hebt en de schijven zijn nog niet versleten dat ze vervangen dienen te worden onder garantie.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Remschijf problemen

Bericht door kgroot.nl » za 31 jan 2015, 18:15

Remmen zijn een slijtage onderdeel dus daar geeft pon helaas richtlijnen voor op.
Hoe zit het met jullie manier van inremmen van nieuwe schijven en blokken.
Dit is eigenlijk de manier die ik altijd aanhoud en heb nog nooit kromme schijven gehad:

4 x van 80 naar 50 rustig afremmen
remmen laten afkoelen door rustig door te rijden (ca 5 minuten)
4 x van 100 naar 50 km hard afremmen
Vervolgens de remmen weer laten afkoelen.
Nu zijn ze klaar voor gebruik.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Remschijf problemen

Bericht door Vinniepilon » za 31 jan 2015, 19:04

kgroot.nl schreef:Remmen zijn een slijtage onderdeel dus daar geeft pon helaas richtlijnen voor op.
Hoe zit het met jullie manier van inremmen van nieuwe schijven en blokken.
Dit is eigenlijk de manier die ik altijd aanhoud en heb nog nooit kromme schijven gehad:

4 x van 80 naar 50 rustig afremmen
remmen laten afkoelen door rustig door te rijden (ca 5 minuten)
4 x van 100 naar 50 km hard afremmen
Vervolgens de remmen weer laten afkoelen.
Nu zijn ze klaar voor gebruik.
sorry ik weet dat je het goed bedoeld. maar dit probleem heeft absoluut te maken met de UP! Die van ons begon naar ongeveer 10.000 km. Als er een of twee last van hebben dan kan het aan de persoon liggen. ik voel het in onze up! wel en mijn vrouw die er dagelijks inrijdt niet of bijna niet. Dus misschien zijn er nog veel meer met het rem probleem. Slijtage of niet ze zijn nog lang niet versleten dus is het wel zo netjes dat ze vervangen onder garantie worden, eventueel met een kleine bijbetaling.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Remschijf problemen

Bericht door Autheo » za 31 jan 2015, 20:38

kgroot.nl schreef:Remmen zijn een slijtage onderdeel dus daar geeft pon helaas richtlijnen voor op.
Hoe zit het met jullie manier van inremmen van nieuwe schijven en blokken.
Dit is eigenlijk de manier die ik altijd aanhoud en heb nog nooit kromme schijven gehad:

4 x van 80 naar 50 rustig afremmen
remmen laten afkoelen door rustig door te rijden (ca 5 minuten)
4 x van 100 naar 50 km hard afremmen
Vervolgens de remmen weer laten afkoelen.
Nu zijn ze klaar voor gebruik.
Dit is voor het eerst dat ik hoor/lees dat je nieuwe schijven op die manier moet 'inremmen'. Wel gehoord dat je in het begin altijd even rustig aan moet doen met remmen om e.e.a. te laten 'zetten', maar deze manier van inremmen is voor mij nieuw. Er zal ongetwijfeld een technische verklaring voor bestaan om het juist op die manier te doen. Heb je die verklaring ook? Wat gebeurt er met de schijf door deze methode, zodat er daarna minder kans is op kromtrekken?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » za 31 jan 2015, 22:01

Ik heb heel wat nieuwe auto's gehad (ook VAG) maar dit is mij nog nooit overkomen.
Mijn UP! is vorig jaar begonnen met trillen, weliswaar niet veel maar voel het toch tijdens het aanremmen voor een verkeerslicht. Net of je voet op en neer gaat tijdens het remmen.
Heb dit ook aangegeven bij de eerste beurt (8000km) en men zei dat het nog te weinig was om actie te ondernemen en dat ik het moest aan zien. Staat wel op de werkorder genoteerd.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Remschijf problemen

Bericht door Frank1020 » zo 01 feb 2015, 09:16

Bij mij hadden ze bij de afgelopen beurt in oktober de remmen en blokken kosteloos vervangen. Echter (bijna 15.000 km) verder zijn er weer trillingen waarneembaar. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen bij de aankomende beurt in maart/april

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Remschijf problemen

Bericht door pkfreak » zo 01 feb 2015, 09:25

Autheo schreef:
kgroot.nl schreef:Remmen zijn een slijtage onderdeel dus daar geeft pon helaas richtlijnen voor op.
Hoe zit het met jullie manier van inremmen van nieuwe schijven en blokken.
Dit is eigenlijk de manier die ik altijd aanhoud en heb nog nooit kromme schijven gehad:

4 x van 80 naar 50 rustig afremmen
remmen laten afkoelen door rustig door te rijden (ca 5 minuten)
4 x van 100 naar 50 km hard afremmen
Vervolgens de remmen weer laten afkoelen.
Nu zijn ze klaar voor gebruik.
Dit is voor het eerst dat ik hoor/lees dat je nieuwe schijven op die manier moet 'inremmen'. Wel gehoord dat je in het begin altijd even rustig aan moet doen met remmen om e.e.a. te laten 'zetten', maar deze manier van inremmen is voor mij nieuw. Er zal ongetwijfeld een technische verklaring voor bestaan om het juist op die manier te doen. Heb je die verklaring ook? Wat gebeurt er met de schijf door deze methode, zodat er daarna minder kans is op kromtrekken?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Deze methode nooit aangehouden en nooit kromme schijven gehad.
Maar met deze auto nog maar 10.000km gereden, dus we zullen wel zien.
Gr. Michel

Plaats reactie