Wielkuipen achter

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Re: Wielkuipen achter

Bericht door CitigoCNG » vr 17 jan 2014, 12:34

@Witte Reus

Ze zitten er bij mij op. Het is prima te doen en scheelt heel veel in geluid met name bij regen en steenslag. Het ziet er ook veel beter uit en het zal in mijn optiek ook een betere bescherming geven tegen roest. Het heeft mij € 103,- gekost en heb het zelf gemonteerd op een brug. Bouwjaar schijnt belangrijk te zijn, de 2012 modellen heb niet altijd de bevestigingsgaten af fabriek. Daar zou ik mij niet aan wagen, bij mij zaten de gaten er wel (bouwjaar 2013). En ik heb een CNG, het extra leidingwerk vormt geen probleem.

Kort stappenplan:
- Monteer de adapter ter hoogte van de dorpel
- Zet de wielkuipen erin en teken de gaten af met een marker.
- Als je goed kijkt zie je achter de lakbescherming een paar dopjes zitten (binnenzijde wielkuip, aan de kant van de achterbank), die voorzichtig doorprikken en een vierkant gat vrijmaken . Daar een voorbestemd plugje (zwart) instoppen en dat 3 keer.
- Dan aan de buitenzijde van de wielkuip ook dopjes zoeken, inprikken en eruit trekken. Het dopje komt er dan volledig uit en je krijgt een perfect rond gat. Weer de voorbestemde plugjes monteren (met een afdichtrand, zijn wit/zwart)
- Zorg dat je het voorbestemde gat doorprikt en dat je niet de lakbescherming onnodig doorprikt waar geen dop zit. Dit is minder voor de roestbescherming.

Ik zal als ik de mogelijkheid heb even een keer wat foto’s posten over voor en na.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Wielkuipen achter

Bericht door DonkUp » vr 17 jan 2014, 20:50

Klinkt goed, ik ga binnenkort maar eens de auto op de brug zetten om te kijken of ik de bevestigingspunten kan vinden. Dan kan ik ook de wielkuipen gaan bestellen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Wielkuipen achter

Bericht door enie-up » vr 17 jan 2014, 22:48

Mijn citigo komt volgende maand en ik heb de dealer gevraagd om ze gelijk te monteren als hij binnenkomt en gelijk ook de spatlappen achter :pray:
Als hij er is bericht ik hier wel ff

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Witte Reus » di 04 feb 2014, 23:55

CitigoCNG schreef:@Witte Reus

Ze zitten er bij mij op. Het is prima te doen en scheelt heel veel in geluid met name bij regen en steenslag. Het ziet er ook veel beter uit en het zal in mijn optiek ook een betere bescherming geven tegen roest. .....................

Ik zal als ik de mogelijkheid heb even een keer wat foto’s posten over voor en na.
De reden zou voor mij vooral de optiek zijn. Het ziet er (voor wat ik er van gezien heb) veel meer "af" uit. Geluid is een sterk bijkomend voordeel. Binnenkort toch ook maar eens kijken of ik de bevestigingspunten zie zitten. De kosten is het me dubbel en dwars waard.

Zie graag de foto's.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wielkuipen achter

Bericht door RobertJ » wo 05 feb 2014, 02:17

Ben benieuwd citigocng, zelf ook interesse, alleen even kijken of dealer mij een mooie inbouwprijs kan bieden :)

Sent from my XT897

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Wielkuipen achter

Bericht door F.Moerland » do 06 feb 2014, 21:44

Zou mooi zijn als iemand een foto zou posten van zijn auto met ingebouwde wielkuipen. Dan kunnen wij ook even zien hoe het er in het echt uitziet. Wie o wie?

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Wielkuipen achter

Bericht door oppermii » do 06 feb 2014, 22:22


Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Wielkuipen achter

Bericht door DonkUp » za 08 feb 2014, 14:35

Dat ziet er wel goed uit.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Inge » zo 09 feb 2014, 07:57

Ik moet nog even uitzoeken of ik de 2012 of 2013 variant heb en als het de 2013 variant is mag de dealer ze er met de komende onderhoudsbeurt (oktober) meteen onder zetten. Heb geen zin om daar apart een afspraak voor te maken. Want het extra af zijn (ogen), minder geluid en minder kans op roest vind ik wel een fijn idee.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Wielkuipen achter

Bericht door dubbel-UP! » do 13 feb 2014, 20:05

Inge schreef:Ik moet nog even uitzoeken of ik de 2012 of 2013 variant heb en als het de 2013 variant is mag de dealer ze er met de komende onderhoudsbeurt (oktober) meteen onder zetten. Heb geen zin om daar apart een afspraak voor te maken. Want het extra af zijn (ogen), minder geluid en minder kans op roest vind ik wel een fijn idee.
Minder roest? Dat is maar de vraag, als je er een afdekking overheen zet, kan er vocht en rommel achter blijven zitten.
Ik verwacht zelf geen problemen, maar of het juist beter is? :?:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Xanderv » do 13 feb 2014, 21:49

Ik zou het vooral willen tegen het lawaai, maar minder roest is niet persee zo. De coating die er nu zit is denk wel afdoende.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Wielkuipen achter

Bericht door EdUp! » do 13 feb 2014, 22:37

Inge schreef:Ik moet nog even uitzoeken of ik de 2012 of 2013 variant heb en als het de 2013 variant is mag de dealer ze er met de komende onderhoudsbeurt (oktober) meteen onder zetten. Heb geen zin om daar apart een afspraak voor te maken. Want het extra af zijn (ogen), minder geluid en minder kans op roest vind ik wel een fijn idee.
Bij mij stond op de onderhoudslijst van de 15.000km beurt welke modeljaar de auto is. Levering 6 oktober is in ieder geval model 2013.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Inge » vr 14 feb 2014, 06:57

Ga ik naar kijken - bij misschien ook wel.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Re: Wielkuipen achter

Bericht door CitigoCNG » di 08 apr 2014, 10:34

Bij deze! Duurde even maar ok. Bevallen zeer goed de wielkuipen, veel minder geluid bij regen en steentjes.
20140104_135931.jpg
20140104_135943.jpg

CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Re: Wielkuipen achter

Bericht door CitigoCNG » di 08 apr 2014, 10:35

Heb meteen de naafdopjes matzwart gespoten, staat een stuk beter bij de winterwielen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Tom Westendorp » di 08 apr 2014, 16:15

Heb je dat zelf gemonteerd? Was het veel werk?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Touchwood » di 08 apr 2014, 16:18

Ziet er mooi uit.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Lucvdheijden
Donateur member
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 07:30

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Lucvdheijden » di 08 apr 2014, 16:32

waar heb je deze besteld?
volkswagen high up black edition full options

(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)

CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Re: Wielkuipen achter

Bericht door CitigoCNG » di 08 apr 2014, 16:43

Petrolhead Tom schreef:Heb je dat zelf gemonteerd? Was het veel werk?
Ja zelf gemonteerd. En nee het was niet veel werk. Uiteraard wel met beleid, nauwkeurig te werk gaan en niet overal zomaar een priem in de lakbescherming steken.

Er zitten (afhankelijk van het modeljaar, let op!) dopjes achter de lakbescherming, je ziet ze zitten. Ik stak er voorzichtig met een priem doorheen. Je krijgt dan 3/4 x een klein vierkant gat. Die heb ik voorzichtig 'geruimd'. Je kunt als extra check de wielkuipen voormonteren en de gaten aftekenen.

Aan de buitenzijde van het voertuig het zelfde te werk gegaan, daar kon ik de dopjes er zo uittrekken waardoor ik een perfect rond gat kreeg. Heb er voor de zekerheid nog een beetje amber tectyl ingespoten en alles gemonteerd.

Bij de bumper moest ik even creatief zijn; had geen bevestigingspunt. Ik heb een bevestigingsdopje van de bumper op het chassis eruit gehaald en die twee samen met een gat in de wielkuip bevestigd dmv. een tyrap.

Overigens ook geen problemen met aardgas voertuigen zoals die van mij. Iemand bij mij uit de buurt (Achterhoek) heeft het ook zelf gedaan, ook daar geen problemen.

Gebruikersavatar
pianopass
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 21:57
Locatie: Dronten

Re: Wielkuipen achter

Bericht door pianopass » vr 09 mei 2014, 09:43

Hallo, ik wil dit graag ook zelf doen omdat mijn dealer het niet aandurft.
Paar vragen zodat ik gemakkelijk alles kan bestellen en te werk kan gaan.
Mijn dealer had het erover dat de wielkast geen goede aansluitingspunt heeft op de achterbumper, hoe los je dit op?
Ik hoorde iets over een adapter om hem bij de dorpel aan te sluiten krijg je deze erbij?
Wat zijn de product nummers? En is er misschien iemand uit omgeving Flevoland die mij wil helpen haha.
Alvast bedankt

Plaats reactie