Misterieus pijpje

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Misterieus pijpje

Bericht door Marantz » vr 12 okt 2012, 12:18

Dit vond ik vandaag, een open pijpje waarvan je zou verwachten dat daar een slangetje aan zou moeten zitten.
Dit pijpje zit rechts onder het luchtfilter aan de voorkant.
Ik heb me rot gezocht maar kan niets vinden wat daar evt. op zou moeten, er hangt niets los.
Wat ook vreemd is dat dit pijpje uitkomt bij de lucht inlaatklep dus daar zal ongefilterde lucht door naar binnen gezogen worden.
Weet iemand wat dit is en wat voor functie het heeft ?
pijpje.jpg
pijpje.jpg (33.94 KiB) 1670 keer bekeken

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: Misterieus pijpje

Bericht door P@trick & Mii(rella) » vr 12 okt 2012, 13:05

Zag het buisje ook zitten toen ik mijn filter verving. Het gat is dicht, het komt vrij vaak voor dat dit op lucht filterhuizen zit. reden dat deze er zit is dat het filterhuis ook op andere types gebruikt zal worden. Meestal is zo'n aansluiting voor een warme luchtpomp welke bij de koude start warme lucht in het filterhuis pompt zodat de auto eerder op de juiste emissies komt (meestal is dot voor auto's in koude landen zoals Scandinavie)

VW hoeft dan geen 2 filterhuizen te maken, maar gewoon 1, en voor de koude landen gewoon ff een boortje of frees door het pijpje heen halen.
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Misterieus pijpje

Bericht door Marantz » vr 12 okt 2012, 13:17

Thx, ik kon niet voelen of het open of dicht was, ik heb van die dikke worsten vingers :)

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Misterieus pijpje

Bericht door TV_UP! » vr 12 okt 2012, 17:01

CBdicX schreef:Thx, ik kon niet voelen of het open of dicht was, ik heb van die dikke worsten vingers :)
haha :lol: :lol: komt me bekend voor ;)
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Plaats reactie