Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door Toine » di 02 okt 2012, 19:43

Zo deze tip staat nog niet op het forum hier en deze wil ik met jullie delen.

Dasty voor €2,19 per spuitflacon van 750ml en €1,99 voor een navuling van 750ml.

Doe er je voordeel mee, er zijn poetsfanaten die slepen ze per doos uit de winkel en er is een tijdje geweest jaren terug dat het bijna overal uitverkocht was..... :mrgreen:

Doe je er vordeel mee.... 8-)

Afbeelding
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door TV_UP! » di 02 okt 2012, 21:30

werkt idd perfect ik zeg doen.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door Martin33 » di 02 okt 2012, 22:05

altijd oppassen en er niet te lang op laten zitten. Het gaat inwerken op het materiaal.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door Piedro » wo 03 okt 2012, 09:52

Tot nu toe heb ik de velgen simpelweg met water kunnen schoonmaken. Maar op m'n vorige auto was het wel andere koek: flink poetsen en dan nog niet helemaal schoon. Velgenreiniger gebruikt en daarmee ging het nog wel redelijk, maar dat lijkt me ook een niet al te best goedje. De grote vraag is dan: zijn de velgen af-fabriek ergens mee ingespoten dat het vuil er nu eenvoudig af te vegen is? Of zit het geheim in goed bijhouden en ervoor zorgen dat het zich niet kan hechten?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door TV_UP! » wo 03 okt 2012, 17:59

goed bijhouden is al het halve werk. Merk ik ook bij mijn boot
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door peter1957 » wo 03 okt 2012, 19:13

De auto moet nog komen, maar dit kan ik al vast gaan kopen.
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door P@trick & Mii(rella) » vr 05 okt 2012, 06:13

Dat Dasty spul is echt rommel. Laat het er niet te lang opzitten en spoel het zsm weer van je velgen af, het vreet overal doorheen :twisted:
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door up! » vr 05 okt 2012, 12:58

Ik heb ook niet zulke beste ervaringen met Dasty voor de auto (velgen), behoorlijk agressief spul :? Ik gebruik het nooit meer voor de auto :idea:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door Witte Reus » ma 08 okt 2012, 23:04

Ik gebruik altijd Fernox Parketontvetter.
Literfles kost ongeveer € 10,00 - verdunnen 1:10 dus voor één euro per liter een prima middel om o.a. velgen schoon te maken.
Een plantenspuit van een eurootje bij de bouwmarkt halen en sprayen maar.
Gebruik het ook om hardnekkige insectenbende op de lak aan te pakken. Tast (i.i.g. bij kort inwerken) zelfs de waslaag niet aan.

Heb overigens geen ervaring met Dasty maar kom t ook op t motorforum veel tegen als een soort wondermiddel. Sterke universele ontvetters zijn alleen niet altijd even veilig op allerlei soorten materialen te gebruiken. Fernox is al een vrij oud middel (zeker al een jaar of 30) en wordt voornamelijk gebruikt op gelakte houten vloeren zonder dat daar schade aan ontstaat, zelfs niet als het onverdund wordt gebruikt.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door Mikester » ma 08 okt 2012, 23:34

Op zich is Dasty geen verkeerd spul. Het doet waar het voor gemaakt is; ontvetten. Alleen snap ik de link met een velgenreiniger niet helemaal. Een echte velgenreiniger heeft een lage PH-waarde en is nauwelijks ontvettend. De zuren breken het remslijpsel af. Ik heb Dasty een paar keer uitgeprobeerd, maar het enige wat ik merk is dat remstof zich nog beter hecht aan de velg dan daarvoor. (niet gek aangezien het oppervlak flink is ontvet). Hierdoor moet je het spul eigenlijk elke keer gebruiken om het hardnekkige remstof te verwijderen. De reden dat Dasty veel in de motorscene wordt gebruikt is vanwege de vettigheid die van de motor afkomt.

Ik zet mijn velgen altijd voor montage onder de auto in de wheelwax of in een sealant. Ze zijn dan enorm gemakkelijk schoon te houden!

Gebruikersavatar
UP Yours!
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 10:23

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door UP Yours! » do 11 okt 2012, 08:34

Wibra? Dat is toch die winkel voor Skodarijders? :twisted:
UP! you go!

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door Tino » do 11 okt 2012, 08:49

Nee wij komen met de Citigo bij de Action :lol:
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Gebruikersavatar
UP Yours!
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 10:23

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door UP Yours! » do 11 okt 2012, 08:53

Overloper, ik dacht dat de Action voor de Mii-rijders was.
UP! you go!

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Super goedkope velgenreiniger bij de Wibra: Dasty

Bericht door Tino » do 11 okt 2012, 09:03

Heb net wat bij seat besteld voor de Citigo :lol: ben dus goed bezig met overlopen 8-)
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Plaats reactie