vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door Marantz » di 02 okt 2012, 16:13

Ik ben een vreemde verkleuring tegen gekomen op het rooster rond de voor bumper.
De verkleuring is bovenaan het ergst en loopt dan rechts naar beneden en word daar minder.
Zelfs het dichte deel achter het rooster is verkleurd wat op de bovenste foto te zien is.
Deze grijze verkleuring ziet eruit zoals je wel eens ziet op oudere auto's waarbij de eens zwarte bumper grijs verkleurd is.
Maar zoals wij allen weten zijn de UPs nog niet zo oud.....
Iemand anders met net zo'n verkleuring ?
.
SAM_0327.jpg
SAM_0327.jpg (36.9 KiB) 1848 keer bekeken
SAM_0325.jpg
SAM_0325.jpg (30.32 KiB) 1848 keer bekeken
SAM_0326.jpg
SAM_0326.jpg (30.75 KiB) 1848 keer bekeken

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door Toine » di 02 okt 2012, 19:06

Vaag idd...

Hebben ze niet evt iets te sterk goedje gebruikt om te ontvetten bij het wrappen van de voorbumpert...

En met de hogedruk spuit krijg je het ook niet weg? wie weet ben je ergens tegen aangereden in Almere, daar kan het nl. :mrgreen:
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door TV_UP! » di 02 okt 2012, 19:13

Toine schreef:Vaag idd...

Hebben ze niet evt iets te sterk goedje gebruikt om te ontvetten bij het wrappen van de voorbumpert...

En met de hogedruk spuit krijg je het ook niet weg? wie weet ben je ergens tegen aangereden in Almere, daar kan het nl. :mrgreen:
Daar zit wel wat in Toine. lijkt me sterk dat in een korte tijd de zon voor deze verkleuring zorgt.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door Marantz » di 02 okt 2012, 19:23

Nee, verkleuring door de zon in zo'n korte tijd is niet mogelijk.
Ik ga morgen naar de dealer en dan zoeken die dat maar uit, als het door het wrappen komt dan zullen die gasten moeten dokken voor een nieuw rooster.
Gelukkig heb ik het wrappen geheel via VW laten lopen, die waren de opdrachtgever en hebben ook de factuur van het wrappen gekregen.
Misschien hebben de wrappers de boel te warm gemaakt of inderdaad met ontvetter zitten k#tten.....

Ik rij regelmatig tegen dingen aan in Almere, maar die hebben een andere kleur..... :o ;)

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door Toine » di 02 okt 2012, 20:26

CBdicX schreef:Nee, verkleuring door de zon in zo'n korte tijd is niet mogelijk.
Ik ga morgen naar de dealer en dan zoeken die dat maar uit, als het door het wrappen komt dan zullen die gasten moeten dokken voor een nieuw rooster.
Gelukkig heb ik het wrappen geheel via VW laten lopen, die waren de opdrachtgever en hebben ook de factuur van het wrappen gekregen.
Misschien hebben de wrappers de boel te warm gemaakt of inderdaad met ontvetter zitten k#tten.....

Ik rij regelmatig tegen dingen aan in Almere, maar die hebben een andere kleur..... :o ;)
Dat zou natuurlijk kunnen met het verwarmen, ik heb zelf de haardroger van de vrouw gebruikt, maar als je een verfafbrander neemt zou het zo maar kunnen....
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door Marantz » wo 03 okt 2012, 16:48

Morgen een afspraak met de dealer, ben benieuwd wat die zeggen.
Heb wel een interessante afdruk gevonden op het rooster, lijkt mij van een hete verfafbrander te zijn want die gebruikt de wrapper. Duidelijk gesmolten plastic......
.
rooster.jpg
rooster.jpg (40.62 KiB) 1758 keer bekeken

Vuurvogel
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 18:21
Locatie: Alkmaar

Re: vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door Vuurvogel » wo 03 okt 2012, 16:58

Het lijkt inderdaad alsof het wat gesmolten is suc6 ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door TV_UP! » wo 03 okt 2012, 18:09

Dit is de verantwoording van de dealer dus zal dus lijkt mij moeten opdraaien voor de kosten. :twisted:
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Vuurvogel
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 18:21
Locatie: Alkmaar

Re: vreemde verkleuring rooster rond voor bumper

Bericht door Vuurvogel » wo 03 okt 2012, 20:26

Ja lijkt mij ook mag hopen dan ze dit gewoon zonder problemen doen.
Raar hoor dat de meeste bedrijven het niet gewoon zeggen als er iets fout gegaan is en je wel gewoon recht durven aan te kijken. Klant is koning zeggen ze dan lijkt meer op wat niet weet wat niet deerd.
Nogmaals suc6!!

Plaats reactie