Reservewiel of thuis kom setje

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Joosten
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 10 sep 2021, 23:25

Reservewiel of thuis kom setje

Bericht door Joosten » vr 07 okt 2022, 22:22

Hallo ,
Ik heb een setje in de kofferbak voor als je je band lek hebt , ik weet niet of zo’n bus wat je in de band kan doen over de datum kan gaan ? , ik zit ook te denken om anders een reservewiel te kopen

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Reservewiel of thuis kom setje

Bericht door Gert » za 08 okt 2022, 19:08

Als ik me niet vergis staat er geen datum op die bussen en dus kunnen ze ook niet over de datum gaan ;) Iemand bij de anwb kende ook geen gevallen waarin de bus het had laten afweten. De houdbaarheid zou dus wel eens goed kunnen zijn.

Als ik het goed begrepen heb kost je de bus een band maar de vraag is hoever die band van vervanging af is als het noodlot toeslaat. Persoonlijk heb ik tamelijk groot vertrouwen in de kwaliteit van de huidige banden. Lekken heb ik regelmatig last van gehad maar nooit klappen of leeglopen. Dus lijkt me de spuitbus wel af/voldoende. Wel rijd ik zelf 0 km "off-road". Als je veel "off-road" rijdt is het risico mogelijk groter.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

bighead
Forum newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 17 mar 2022, 22:02
Locatie: Meppel

Re: Reservewiel of thuis kom setje

Bericht door bighead » za 08 okt 2022, 19:29

Er staat zeker wel een datum op die bandenreparatievloeistof, maar geen idee of het nog goed werkt als het over datum is. Ik had het ook in de Up! en heb nu een reservewiel en krikset aangeschaft.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Reservewiel of thuis kom setje

Bericht door Ozzy » zo 09 okt 2022, 00:27

Dat busje zou ik niet gebruiken. Na gebruik ervan kan je de band niet meer repareren namelijk. Kortom: Linea recta richting de kliko ermee
Je kunt het beste gewoon even een reservewiel aanschaffen.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Joosten
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 10 sep 2021, 23:25

Re: Reservewiel of thuis kom setje

Bericht door Joosten » zo 09 okt 2022, 10:28

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik op zoek ga naar een reservewiel

Plaats reactie