Ratel bij optrekken

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Ratel bij optrekken

Bericht door Blackciti » do 05 jan 2023, 16:42

@ dennuus1: Dan krijg je het koud. Laatst tijdens de vorstperiode zag ik nog iemand in T shirt en korte broek op de motor.
Dat zijn de echte bikkels. :auto-sportbike:

@ Ozzy: Dat ze deze motoren zo weinig vermogen geven is puur en alleen uit kostenbesparing. En het is qua kostenpost nu eenmaal een stuk voordeliger om een motor af te knijpen dan zodanig te tunen dat er een stuk meer vermogen uit komt. Dat zie je overigens overal terug in de VW drieling, waar op veel is beknibbeld omwille van de marge.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ratel bij optrekken

Bericht door Ozzy » do 05 jan 2023, 21:16

Blackciti schreef:
do 05 jan 2023, 16:42
@ Ozzy: Dat ze deze motoren zo weinig vermogen geven is puur en alleen uit kostenbesparing. En het is qua kostenpost nu eenmaal een stuk voordeliger om een motor af te knijpen dan zodanig te tunen dat er een stuk meer vermogen uit komt. Dat zie je overigens overal terug in de VW drieling, waar op veel is beknibbeld omwille van de marge.
Klopt
dennuus1 schreef:
wo 04 jan 2023, 07:14
Als ik wil doorrijden pak ik de motor wel :)
Brrr... Viels zu kalt
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Frankenstein
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 06 jan 2023, 21:15

Re: Ratel bij optrekken

Bericht door Frankenstein » wo 08 feb 2023, 20:42

Joosten schreef:
za 22 okt 2022, 22:20
Update

Afgelopen woensdag de olie vervangen en reiniger voor de klepstoters van wynn’s erbij gedaan, inmiddels een paar honderd km gereden en het geluid is echt veel minder geworden, bijna niet meer hoorbaar. Ik hoop dat dat laatste beetje ook nog weg gaat maar wel erg tevreden !
Of het nu aan de nieuwe olie ligt of de reiniger.. ik gok de reiniger want de oude olie zat er nog maar 12.000km op .
Maar ik had dit resultaat niet verwacht want ik geloof meestal niet in deze middeltjes , ik dacht baat het niet dan schaadt het niet , hij heeft toch al 220.000 gelopen
Lijkt me dat er iemand misschien het brilliante idee heeft gehad om bij jou er van die 0W20 in te gooien ? Wat ze steeds vaker gebruiken bij VW..
Kun je dit nog nagaan in je onderhoudshistorie ? Bij zo een kilometerstand dat "waterige" spul erin doen zal bijv. ook zeker die (enigzins lekke) hydraulische klepstoters direct laten leeglopen....

Plaats reactie